Gå til innhold

Flashe GF FX5800?

Isildur

Anbefalte innlegg

Sitter med et GFFX 5800 med Zalman heatpipe og vifte som jeg har klokka opp til 532/986.

Er det mulig å flashet kortet mitt til en bedre versjon? 5800 Ultra f.eks.? Ville dette gi meg noen ytelsesøkning i forhold til klokkinga eller har det ikke noe å si?

Noen som har noen tips eller forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har rett, at kjernespenningen økes, vil du sannsynligvis kunne klokke lengre.

Jeg vet ikke hvordan kjøleren på 5800 kortet er, men høyere kjernespenning med for dårlig kjøling kan føre til at kjernen svir seg, og kortet går adundas.

Men jeg tror ikke du bør ta sjansen på og flashe, men siden jeg aldri har rørt et 5800 kort, bør du nok søke svar hos noen som har et slikt kort.

Lenke til kommentar

Har funnet noen eldre tråder om det som viser til bra økning i klokkemuligheter, og siden jeg har grei nok kjølin gpå kortet har jeg lyst til å våge meg på å prøve.

Er dog litt usikker på hvordan det gjøres...

Noen som kan jeg gi meg en forklaring på dette? Har forresten allerede funnet en 5800 Ultra BIOS...

Lenke til kommentar

Uansett, la meg bare se om jeg har forstått dette riktig?

Jeg booter fra diskett og kjører dermed DOS.

På denne disketten skal jeg også ha f.eks. NvFlash og biosen som jeg ønsker å flashe til.

Når jeg er inne i DOS skriver jeg:

A:\>nvflash -f a:\detaktuellebiosnavnet.bin

...for så å exite BIOS og boote på vanlig måte fra HDD...

HVis jeg gjør det på denne måten er det vel ikke noen særlig sjanse for å mislykkes med dette når jeg vet det er andre som har gjort dette og har god erfaring fra det? Kan jo få en kraftig Core speed økning på det, og når jeg i tillegg har Zalman heatpipe med vifte, som vel er ganske bra kjøling så er det vel liten sjans for overoppheting?

Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg gjorde som du sa Snorre, og brukte denne BIOS'en... Idet jeg skulle gjøre det fikk jeg et lite problem...

Skrev:

A:\A300U\wfflash.exe etnummerjegikkehusker.rom

Et annet vindu kom opp og det sto mye rart, men med rød blinkende skrift stod det at det var "conflict between the VGA BIOS and the ROM file."

Så den avbrøt seg selv, hva betyr dette og hvordan kan jeg fikse på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...