wiggles Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hei, som det sikkert er blitt ganske innlysende her på forumet så eg jeg en noob med masse penger. Og tenkte derfor, AHA jeg kjøper meg en vapochill for da blir jeg tøff. Så igår tenkte jeg at vapoen skulle få leve igjen, pga en nedeperiode i skapet på 4 måneder. så jeg bestilte hovedkort fra komplett, som forøvrig hadde en stygg bakplate som jeg fikk store problemer med. Men den gikk av tilslutt. så tenkte jeg, woho nå går ting rette veien, så jeg kobler opp alt sammen i vapoen etter manualen... (Dette har jeg gjort en gang før og da jeg skulle sette grafikkortet nedi som siste del før jeg testet hele systemet så klarte jeg å miste det ned på hovedkortet slik at en del komponenter forsvant og døde.) men tilbake til saken, etter at alt er koblet opp så trykker jeg på på knappen, den starter opp fint og jeg tenker "Hmm, en pc som starter første gang jeg trykker på knappen, kan det være sant?" NEI!!! det var det ikke, skjermen kom aldri på, har nå prøvd med to forskjellige skjermkort og ingen forandring. MEN! når jeg plugger fra vapoen og setter på en vifte, da starter maskinen knirkefritt og ingen problemer i hele verden. Men med en gang vapoen er tilkoblet så vil ikke skjermen på... jeg hører at vifter og slikt starter og PSU er kraftig nok.. 556w thermaltake. Jeg legger dette på is i noen timer fordi damen kommer opp, men da slår hun opp med meg. Så alt blir bare enda bedre. Så kommer spørsmålet, kan noen av dere ekstremkjølingproffonelle komme med en forklaring på dette problemet(med vapochillen altså)? Det hadde betydd ganske mye for meg. Btw, når jeg starter opp så blinker powerLED'en altså den øverste LED'en på fremsiden av kabinettet... Mvh Andreas Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Viser den ingenting i displayet? Hvis den gjør det så er det nedkjølingsfasen den holder på med. Tar 2-5 minutter. Etter det så starter resten. Lenke til kommentar
wiggles Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Merk deg at jeg sa aldri, A.K.A. jeg har jo brukt den før som det står i posten, og da fungerte den helt fint. og da var det jeg som koblet den opp selv. så jeg har pittelitt peiling. Og den har kjølt seg til -25 og stått på -25 i flere minutter og ingenting skjer. Jeg har gjort dette et par ganger før og da har det fungert. vet ikke om chillkontrollen kan ha føkket seg... Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hvilket Hk har du nå? Endret 3. oktober 2004 av Aeternus Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Speccs har du på pc`n din? Har selv vapo på en a64 og vet at ikke alle hovedkort ikke passer med chillcontrolleren. Det du evt må gjøre er å kjøre 2 psu`er. En til vapoen og en til resten av pc`n Lenke til kommentar
wiggles Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hvis det er det som er problemet så er det toppers:D har så evig mange PSU'er liggende. Har et MSI Neo Platinum edition socket 754... Edit: specs: Msi K8N neo platinum edition socket 754 AMD athlon 64 3000+ Radeon 9800xt Husker ikke merket på minnet... Thermaltake 560w purepower... Endret 3. oktober 2004 av wiggles Lenke til kommentar
Novec Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Nå har vi satt opp ekstrem- og vannkjøling som underkategori, så jeg flytter tråden dit. Lenke til kommentar
wiggles Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 ok, jobber dere på søndager altså Jaja, noen som har peilingen på vapochill? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Som jeg sa prøv å kjør 2 psu`er. Det burde løse problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå