Gå til innhold

Star Wars - Battlefront - Nytt grafikkort

erosseland

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt Star Wars Battlefront og funnet ut at jeg trenger nytt grafikkort som støtter directX 9 og T&L (Transform & Lightning).

Kan noen anbefale et grafikkort for meg - billigst mulig, men som allikevell gjør jobben på en skikkelig måte og...

er det vanskelig å bytte kortet selv eller bør jeg levere PC inn til forhandleren for å få utført dette?

Setter pris på raskt svar fordi jeg brenner etter å komme i gang.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg hadde gått for 9800xt. det er et bra kort hvor du får mye for pengene. kortet er 1 år gammelt men fortsatt et av de bedre skjærmkortene du kan kjøpe

uuhm?!? det koster jo like mye som et x800pro, som er et MYE bedre kort

er det så dyrt! det viste jeg ikke. i så fall hadde jeg gått for 9800pro og ikke xt ;)

Lenke til kommentar

Seriøst i ut fra denne pposten ser det ut at trådstarteren er helt fersk på området ang grafikkort! (trådstarter rett meg opp hvis jeg tar feil) :roll:

Så tror ikke at du skal komem med anbefalinger

6800le er vell mere for pengene med tanke på at du kan åpne de siste 8 pipelines
der han kan kjøpe et kort så overklokke/flashe!

Hvis jeg var deg så ville jeg gått for et 9800pro. Hvis du er redd for at garantien din vil ryke og har lyst å levere PC inn til forhandleren så er det ingen som stopper deg.( er forsten ikke vanskeligt å skifte ut skjermkort så lenge du har AGP! :thumbup: )

Det er egentlig opp til deg www.komplett.no er et godt sted å starte letingen etter et nytt skjermkort:)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Å sette inn et grafikkort er lekende lett. Du drar ut skjermkabelen, åpner kabinettet, skrur ut det gamle skjermkortet, setter inn det nye, skrur det fast, lukker kabinettet, setter i skjermkabelen og booter. Så installerer du driverne til det, og du er i gang ;)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Hei!

Siden dere spør... JA.... Trådstarter er blodfersk hva gjelder skjermkort - Har inntil nå kun benyttet min gamle trofaste PS2 til spill, men så fikk jeg Star Wars spillet da og muligheten til å spille online virker spennende.

Jeg benytter samtidig anledning til å takke dere alle for råd.

Godt med slike fora for oss ferske :thumbup:

Lenke til kommentar
Å sette inn et grafikkort er lekende lett. Du drar ut skjermkabelen, åpner kabinettet, skrur ut det gamle skjermkortet, setter inn det nye, skrur det fast, lukker kabinettet, setter i skjermkabelen og booter. Så installerer du driverne til det, og du er i gang ;)

Du glemte å slå av strømmen :D

Lenke til kommentar

:D

Ja, det er lekende lett.. for oss som har gjort det før. Evt. vis vi vil hjelpe trådstarter, så kan vi lage en guide med bilder. Step by Step. Da er lekende lett, til og med for en som ikke vet hvordan en pc ser ut fra innsiden

Lenke til kommentar

:D

Ja, det er lekende lett.. for oss som har gjort det før. Evt. vis vi vil hjelpe trådstarter, så kan vi lage en guide med bilder. Step by Step. Da er lekende lett, til og med for en som ikke vet hvordan en pc ser ut fra innsiden

Kan godt lage en sånn guide jeg, kjeder meg litt nå.

Tror jeg gjør det til en ny post.

Edit: Eh...glem det. kameraet mitt streika :(

Endret av Grell2k
Lenke til kommentar

Er vel lurt å fjerne de gamle driverne før man instalerer nye. Spesielt viktig dersom man går fra ATi til Nvidia, eller motsatt vei. Lurt å kjøre "DriverCleaner" eller lignende også. Bruker selv å fjerne de gamle driverne, før jeg tar ut det gamle kortet.

Vil også mene at et 6800LE gir mere for pengene en et 9800Pro, selv om du ikke softmoder det, yter det en del bedre. Koster vel ca. 250,- mer.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...