KjetilS Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hei Har nylig kjøpt med Dell Dimenson 2400 PC, med integrert skjermkort, og uten AGP port. Hadde bestemt meg for å skifte skjermkort, og fant meg et brukbert kort. Har satt dette inn i PC'en, og satt i kabelen som går til skjermen. Her oppstår problemene: Når jeg setter i power-kabelen, går statuslyset foran på pc'en i gult. Det er umulig å få startet pc'en, og skjermen får ikke signaler. Har også spurt brukere på Dell-forumet, men tenkte jeg skulle høre her og, om noen hadde noen ideer til hva jeg kan gjøre. Endret 3. oktober 2004 av KjetilS Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 åssen kort er det? har du putta i strømledningen/molex kontakten i skjermkortet? (samma som til HD eller diksett stasjon) Lenke til kommentar
KjetilS Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Kortet er Powercolor Radeon 9250 128 mb memory, 64 bit PCI. Hva slags ledning er det du prater om?Min kunnskap på dette området er ikke det sterkeste. Sammen med kortet fulgte det med to ledninger, men begge disse virker til å være til tv-muligheten som følger med kortet. Har satt kortet inn i en av de ledige PCI-slot'ene, og satt skjermkabelen i kortet. Når jeg setter i strømkabelen til pc'en, blir statuslyset gult og jeg får ikke startet pc'en. Om jeg bytter om skjermledningen, slik at den står i det integrerte skjermkortet, vil den heller ikke starte opp. Det som må til er at jeg først fjerneer det nye kortet. Da får jeg normal oppstart. Lenke til kommentar
Serrevx Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Det høres for meg ut som om du må få deaktivert det integrerte skjermkortet først. Prøv å konsulter med manualen for hovedkortet og se om det er en enkel jumper-setting eller bios-innstilling som lar deg gjøre dette. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Du må i bios og disable internet skjermkort først. (IRQ konflikt) EDIT: Serrevx var raskest. Endret 3. oktober 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå