Gå til innhold

Disker falt ut av raid-set(promise sx6000)

Anbefalte innlegg

Har et Promise Sx6000 raid kort som står i raid 5 med 6stk WD 80GB disker(3stk BB og 3stk JB) dette har stått og gått i snart et år uten hikke.

i går så installerte jeg SP2 og overlot maskinen til damen, hun spilte sims2 i noen timer for så å avslutte, når jeg kom i dag på maskinen så merket jeg at hun ikke hadde rebootet maskinen etter installasjonen av sp2.

jeg rebooter alt virker ok, jeg rebooter en gang til og da får jeg "rebuilding" på raid settet!

jeg går videre for å kjøre raid utilityen i windows. kommer inn der så vil ikke den funke. jeg rebooter en gang til, nå står raid settet "OFF-LINE" og 3 disker har fallt ut!!(står defect or disconnected).

i windows utilityen så står det at diskene er ok men de er ikke assignet til et raid set.

noen som har peiling på hvordan jeg skal klare å få diskene inn i raid settet igjen uten å fucke dataene på settet.

jeg har sjekket alt av kabler og sånt. det er ikke noe galt med det siden diskene kommer opp på kortet men de er ikke i raid-settet.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

beklager å hoste liv i en så gammel tråd, men dette har jeg hørt om flere ganger før, hvertfall om lillebroren sx4000 plutselig mister diskene i raidet, man er da fucked og det er ikke stort annet å gjøre enn å sette det opp på nytt desverre. Jeg ville før jeg satte det opp på nytt oppgradert firmware på kortet, mitt har surra og gått en god stund nå uten problemer :thumbup: *banker i bordet*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...