Gå til innhold

Radeon 64mb DDR VIVO

Anbefalte innlegg

Noen som har et slikt kort der ute, sliter litt med at 3d gfx blir fucka og til slutt låser maskina seg (sikkert kortet). Har et Abit Kt7 v1.3 hovedkort, med 768 mb ram og en 1400 tbird. Installerte win2k på nytt å går, trodde problemet lå der. Jeg hadde jo ikke inst. win2k på nytt siden våren 2000. Men neida, når jeg kommer i et spill f.eks. med personer i 3d, får jeg feil i polygoner liksom (3 kanter), litt i starten og masse etterhvert.

Har nyeste ATI skjermdriver, via 4.39, directx nyeste, SP2 til win2k. Ser ikke at noe annet skal ha innflytelse.

Det verste av alt, er at når jeg evt. booter opp win98, så funker alt smertefritt, sinnsykt irriterende. I tillegg så har det funka fint under win2k tidligere. Har ikke OC'a gfx kortet, alt er bare standard. Håper noen kan hjelp meg.

Mosher'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samma kortet, overklokket til 200/200. Har kjørt WinXP ganske lenge nå smertefritt, kjørte også Win2K ganske mye før jeg byttet til XP, hadde heller ingen problemer der. Er du sikker på at det er siste drivere? Hvor lastet du ned de fra? ati.com? Hvis det er der, prøv de på http://www.rage3d.com, last ned 6071 driverene. de er listet under Radeon8500, men de er unified, slik sm nVidia har skrytt av lenge.

Hvilken DirectX versjon har du?

Lenke til kommentar

Har 6071 i skjermdriver ja, hentet fra Rage3D. DirectX skal oxo være den aller nyeste, hentet fra MS når jeg drev å installerte. Har ikke lyst på XP, har just inst. win2k på nytt, så det blir uaktuelt. Må jo gå ann å få det opp og gå skikkelig.

Mosher'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...