Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ny PC, funka i går. Ikke idag *dusør* UPDATE!

Anbefalte innlegg

Du kan jo prøve å jump-starte PSU'en.

Ta den ut fra kabinettet og kople sammen grønn og grå leder på 20pins kontakten.

En ledningstump eller binders skulle gjøre susen.

Starter den ikke nå, må du nok skaffe en ny PSU.

Sceptic

Måtte jumpstarte min med ledning som kortsluttet de to svarte ledninge på midten i samme rad på kontakten som festes til hovedkortet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fekk inn ein pc her til meg som ingen skjønte ka som var gale med. Samme symtom som du har. Dei hadde prøvd alt og eg prøvde alt. Skjekka ram, psu, cpu, skjermkort,alle kabler etc.

Og merkelig nok så blei problemet løyst ved å koble fra høgtaleren i kabinettet. Om den var gåen og evt kortslutta eit eller anna er usikkert. Men problemet vart ivertfall løyst.

rart..

prøvde å dra ut ledningen til forsterkeren, men hjalp ikke i mitt tilfelle

Lenke til kommentar
Fekk inn ein pc her til meg som ingen skjønte ka som var gale med. Samme symtom som du har. Dei hadde prøvd alt og eg prøvde alt. Skjekka ram, psu, cpu, skjermkort,alle kabler etc.

Og merkelig nok så blei problemet løyst ved å koble fra høgtaleren i kabinettet. Om den var gåen og evt kortslutta eit eller anna er usikkert. Men problemet vart ivertfall løyst.

rart..

prøvde å dra ut ledningen til forsterkeren, men hjalp ikke i mitt tilfelle

Det var ikkje den eg meinte. Høgtaleren som er tilkobla på hovedkortet. Om du har det da. Var ivertfall det siste eg kunne tenke meg at skulle skape desse problema.

Lenke til kommentar

Tja det eg kan tenke meg da er at psu-en din har tatt kvelden. Du kan prøve å koble fra nettkabelen til psu-en og start så opp maskinen for å tømme hk for strøm. Deretter kobler du i hop igjen og prøver å koble opp. Blir det forandringer da?

P.S Når det meste er prøvd så må uortodokse løysninger prøvast.

Lykke til og håper du snart er oppe å køyre igjen.

Lenke til kommentar

dessuten er ikke dimensjonene oppgitt. hadde vært greit å vite om den hadde passet.

Kabinettet ditt er av vanlig industristandard, så den foreslåtte strømforsyningen skal passe.

okey, godt å vite.

er det en spesiell grunn for at du valgte denne psuen eller bare tok du en?

Lenke til kommentar

Bor også i Kristiansand. Tror Trådstarter må få sjekket hørselen sin. Tordnet i dag tidlig. Jeg stod opp for å dra ut stikkkontakter til TV og pc ihvertfall. Tror ikke tordenværet bare var inne i mot hodet.

Du må ikke sitte oppe så lenge at du sover i totalt koma vettu. ;)

Kan være andre årsaker da, men tror nok jeg ville prøvd med ny strømforsynig. Kunne høres ut som om du trenger en større en uansett.

Lenke til kommentar
Bor også i Kristiansand. Tror Trådstarter må få sjekket hørselen sin. Tordnet i dag tidlig. Jeg stod opp for å dra ut stikkkontakter til TV og pc ihvertfall. Tror ikke tordenværet bare var inne i mot hodet.

Du må ikke sitte oppe så lenge at du sover i totalt koma vettu. ;)

Kan være andre årsaker da, men tror nok jeg ville prøvd med ny strømforsynig. Kunne høres ut som om du trenger en større en uansett.

Hehe, sover jeg så sover jeg!

Så det lynte altså? Shitt.. håper det er kun psuen som har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...