drengen Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Hadde nok valgt Thermaltake selv. Mer for pengene selv om den er ca 100-lappen dyrere. titter på den jeg og har du prøvd å starte i sikker modus Lenke til kommentar
drengen Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Hadde nok valgt Thermaltake selv. Mer for pengene selv om den er ca 100-lappen dyrere. titter på den jeg og har du prøvd å starte i sikker modus leste litt ,ere nøye nå skjønner at du ikke kan det Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Hadde samme problem på min, skiftet strømkontakta (4-pin) mellom dvd og hd, og dro ut de store flate kablene fra hovedkortet som er koblet til dvd og cd. Så startet den. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 hehe holder på å bestille thermaltake nå... håper det løser problemet. ny psu må jeg ha uansett Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg er nesten 90% sikker på at det er PSU. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har klart å jumpstarte PSUen, så det ser ut som den funker. Da må det vel være hovedkortet som har tatt kvelden? Det lynte visstnok i natt. Hva tror dere om det? Har dere noen ideer om hvordan jeg kan få sjekket dette`? Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) 1. Lån et hovedkort og sett alle delene på dette 2. Test en og en del på et hovedkort/en PC som du vet virker. Men en ting er å jumpstarte en PSU, du gjør jo det samme med av- og på-knappen. Synes derfor ikke at du skal mistenke at det er hovedkortet som er ødelagt med en gang. Før du bestiller masse nye saker og (bokstavelig talt) kaster masse penger ut av vinduet. Alier deg med noen som har en lignende PC og prøv/test delene dine der. Sparer deg for masse bry. Du kan også sjekke inni PSU om du gidder å åpne den. Der sitter det en liten sikring som skal ta av for små overledninger. Endret 3. oktober 2004 av hart Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Akkurat. Jeg skjønner, men når man jumstarter kortslutter man de to pinnene. Det samme skjer når man trykker på selve pc knappen. Men siden jeg faktisk klarer å jumpstarte psuen, men ikke starte pcen, virker det mest logisk i mine øyne at hovedkortet har skylden, siden dette er mellomleddet fra startknappen til de to pinnene som man jumpstarter i atx powerledningen. Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Du har et poeng der... Er det noe svidd på kortet? Tenker bare på at du kunne pakke det pent inn om det ser helt normalt ut og sende det tilbake der du kjøpte det og "reklamere". Si at det aldri funket elns Ikke nevn noe om dette forumet da... Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Hehe.. Kan ikke se noe som er svidd nei.. Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) I og med at PSU'en funker, kan du ta HK ut av kabinettet og legge det på en treplate e.l. (noe som ikke leder strøm) og deretter starte opp. Kan jo hende det er kabinettet/spacer som kortslutter ett eller annet. Sceptic Endret 3. oktober 2004 av Sceptic Lenke til kommentar
tellus Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) ... Endret 3. oktober 2004 av tellus Lenke til kommentar
Revox Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 se mitt på denne siden. men det står ikke at denne psuen er til atx? Hadde den ikke vært ATX hadde du ikke fått koblet den til et ATX hovedkort. Enig at det virker som hovedkortet er rimelig defekt Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Men om hovedkortet er defekt kan vi ikke vite før du har testet med en annen av-på knapp Noen tips om hvordan man kan løse dette? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Sett reset knappen der hvor power knappen står. Den har jo samme funksjon. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 3. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2004 Ta hele maskinen til et annet rom med en annen kurs, og sjekk om det funker der. Har opplevd at det måtte gjøres slik et par ganger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå