Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal ha trådløst nettverk..anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres bra ut! Hvilke nettverks kort bør man sette i maskinene, hva har du?

Jeg leste litt om Asus, den fikk bra kritikk, bortsett fra litt små ting som web cam og skriverdrivere, men stort sett bra, men den er kun 54Mb/s....og man bør vel gå for 108Mb/s kanskje, tenker jo ikke på internett da selvfølgelig, men spill på internt nettverk.

Lenke til kommentar

jeg har et d-link DWL-G650 i lappisen min...(kjøpte ruter og kort i pakke til 1300,-)...

på ruteren kan du koble til opp til fire maskiner med kabel...(blir gjerne litt dyrt om du skal ha trådløst kort i alle de stasjonære...

om en eller to av de står langt unna ruteren kan du kjøpe f.eks. kjøpe et D-link DWL-G520-kort til de...

d-link finner du forøvrig også på netshop og psdata...

vh

krister!:)

edit: tror forøvrig 54mbits holder til spilling...er vel helst med filoverføring o.l. man trenger 108 mbits...selv spillte jeg en del med mitt forrige 11mbits-kort...

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Takker for tips!

Du har rett i at jeg ikke trenger trådløst til alt. Kommer til å ha 2 maskiner i et rom, samme som ADSL er, en maskin i et annet rom, og bærbar i det tredje rommet. Så da skulle det holde med 2 trådløse maskiner i utgangspunktet.

Da skal jeg ta D-linken og Asus500 og kikke litt på de, det er nok de to kandidatene det står imellom!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...