Gå til innhold

Ikke kjøp Altec Lansing 221

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i forige uke et sett høytalere. Jeg ble anbefalt Altec Lansing 221, da jeg hadde tenkt å gi rundt 500 kr. Jeg ville prøve dem før jeg kjøpe dem, men han sa at det ble for mye arbeid med å pakke dem opp og ned igjen. Jeg kjøpte dem og tok med dem hjem,. Jeg ble utrolig skuffet da jeg hørte lyden. Bassen er altfor dominerende og har en basslyd som bare kan høres men ikke kjennes. Jeg hørte nesten ikke bordhøytalerene , bare litt mellomtone og mye diskant. Dat var ikke noen mulighet å justere bassen i sub'en. Jeg klagde og fikk pengene igjen.

Jeg gikk så til Datakjeden og bestilte et par Logitech Z-2200. Håper at jeg blir fornøyd.

Jeg har lest her på forumet at de har en litt for flat diskant. Stemmer dette?

Edit: Jeg har forandret på tittelen da den ikke var fullstendig informativ.

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At subben ikke kan justeres er selvfølgelig for dårlig, men ellers gjelder regelen om at du får det du betaler får.

Det er derfor mulig at det er litt forskjell på et høyttalersett til 400 kr. og et til 1100... :roll:

PS: husk at lydkortet også har ganske stor betydning for lydkvaliteten.

Lenke til kommentar
En liten ting;

Å komme med en så bastant melding som "Ikke kjøp Altec Lansing", bare på bakgrunn av en slik hendelse. Altec Lansing har veldig mange andre gode lyd-produkter, selv om kanskje ikke dette settet falt i smak hos deg.

Her har vi en som har beholdt høytalerene, ja :D

Logitech'ene burde være bra. Kan ikke huske å ha lest noe negativt om de i det hele tatt.

Burde lete rundt etter reviews og sånn før du kjøper noe, så får du iallefall en liten pekepinn på hvor bra /dårlig ting er før du selv hører på de.

Lenke til kommentar
En liten ting;

Å komme med en så bastant melding som "Ikke kjøp Altec Lansing", bare på bakgrunn av en slik hendelse. Altec Lansing har veldig mange andre gode lyd-produkter, selv om kanskje ikke dette settet falt i smak hos deg.

Her har vi en som har beholdt høytalerene, ja :D

Logitech'ene burde være bra. Kan ikke huske å ha lest noe negativt om de i det hele tatt.

Burde lete rundt etter reviews og sånn før du kjøper noe, så får du iallefall en liten pekepinn på hvor bra /dårlig ting er før du selv hører på de.

Hehe ;)

Må nok skuffe deg der;) Jeg har Logitech Z-680 høyttalersett til PC og Harman/Kardon//Mission til Xbox/DVD.

Men jeg har hørt endel Altec Lansing sett, og mange av de er gode, uten tvil.

Men klart - alt til sitt bruk. Ett sett passer kanskje ypperlig for noen, mens ikke i det hele tatt for noen andre.

Lenke til kommentar
En liten ting;

Jeg er helt enig i din kritikk. det var ikke en direkte påstand fra min sin side, men en forglemmelse. Jeg skulle ha skrevet modell 221 i tillegg. :)

Lenke til kommentar
Ok. Jeg skal ikke kjøpe det  :tease:

1+1=2

Hvilke forventninger hadde du egentlig til hva du skulle få for 500 kroner?

Ønsker deg til lykke med nye "anlegget" ditt  :thumbup:

Jeg har har hørt på altec lansing 2.1 høytalerene til faren min. Det anlegget er 4 år gammelt og har en veldig fin lyd, til og med sub'en. jeg tenkte at modell 211 var sikkert bedre enn dette da det er mye nyere. Men nei, kvaliteten på lyden var helt elendig. Anlegget til faren min hadde til og med volumkontroll på sub'en, og jeg trodde at 211 hadde det også.

Dette er nå historie og glad er jeg for det. :)

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...