jivac Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Har 1 pc og 1 xbox koblet sammen via hub. Hvis jeg skrur på xboxen mens ruter, Pc og xbox er koblet sammen med hubben, så detter nettverk til pc ned, mens nettverk til xbox går på, så går nettverk til xbox av og nettverk til PC på. Slike gjør det da konstant med ca. 1 sek mellomrom. Tar jeg ut kabel fra ruter funker xbox-->PC. Slik har det ikke vært tidligere, har prøvd å bytte kabler osv. Gjort litt om på IP osv. Noen som har en ide om hva dette skyldes? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 har du ruter trenger du da ikke hub? en hub er bare en deling av linjen din og mulig at det derfor kjører så mye info på linjen samtidig at du får såpass forsinkelse (lag) at det virker som de kjører annenhvert. Ta vekk hub'en og kjør pc og x-box via ruter og se hva som skjer. x-box er jo et MS produkt så jeg tviler ikke på at den sender ut en masse info til MS som du ikke vet om. Lenke til kommentar
jivac Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Må jo ha hub for det. Den infoen som blir sendt/mottatt vil aldri kunne føre til noe nevneverdig lagging og uansett ikke kobles av/på/av/på...... Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Må jo ha hub for det.Den infoen som blir sendt/mottatt vil aldri kunne føre til noe nevneverdig lagging og uansett ikke kobles av/på/av/på...... ummm... hæ? vet ikke hvor mye du kan om signaler på et telesamband, men det jeg vet nok om dette til å fortelle deg at det krever ganske mye kapasitet å formidle data gjennom en kabel!!!! Så jeg sier enda at du trenger ikke en hub hvis du har ruter (smør på flesk), og jeg er ikke i tvil om at en x-box og en pc via hub via ruter er en hub for mye!!! Og JA...det kan forårsake nok forsinkelse (lag) til at det følels/gir en forsinkelses effekt tilsvarende det du beskriver. Forenklet: en HUB deler uavhengig ALLE signaler til alle mottakere, mens en ruter formidler (ruter) signaler til den/de maskinene som har sendt eller venter forespørsel. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Må jo ha hub for det.Den infoen som blir sendt/mottatt vil aldri kunne føre til noe nevneverdig lagging og uansett ikke kobles av/på/av/på...... ummm... hæ? vet ikke hvor mye du kan om signaler på et telesamband, men det jeg vet nok om dette til å fortelle deg at det krever ganske mye kapasitet å formidle data gjennom en kabel!!!! Så jeg sier enda at du trenger ikke en hub hvis du har ruter (smør på flesk), og jeg er ikke i tvil om at en x-box og en pc via hub via ruter er en hub for mye!!! Og JA...det kan forårsake nok forsinkelse (lag) til at det følels/gir en forsinkelses effekt tilsvarende det du beskriver. Forenklet: en HUB deler uavhengig ALLE signaler til alle mottakere, mens en ruter formidler (ruter) signaler til den/de maskinene som har sendt eller venter forespørsel. Vennligst ikke svar på ting du ikke har greie på, du bare forvirrer. Du blander tydeligvis switch og ruter. En switch kobler sammen et nettverk, mens en ruter er en gateway mot internett, og sørger for at alle pc'ene i nettverket kommer på nett. En ruter behøver slett ikke ha mer en to porter, en du kobler nettverket på, og en du kobler internettlinjen mot. Du får også switcher med innebygd ruter. --- En hub er gammel teknologi, men det skal virke helt fint. Det er mulig huben er defekt, siden du har prøvd å bytte kabler, eller så er det noe kluss med ruteren. Jeg ville prøvd å bytte ut hubben med en switch, og virker det ikke da, er det mes sannsynlig ruteren som tuller med deg. Lenke til kommentar
larsr Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Virker som om det er huben som er litt tullen ja... Har den en egen uplink port? Bruker du den til routeren? På gammle huber funker ikke port 1 samtidig med uplink... Kanskje det er feil... Dvs. Router ---> uplink Ingenting---> port 1 PC -----> port 2 XBox ---> port 3 Huff... grautete forklart, men jeg er trøtt!! Lenke til kommentar
jivac Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Først, takk likferd. :!: Ruteren har bare 1 nettverksutg, derfor er det nødvendig med hub for å fordele nettverket. Ruteren har 1 uplink inngang ja, og 4 utganger, har og prøvd med alle mulige forskjellige kombinasjoner av tilkoblinger. "CrazyD" vet ikke hvor mye du kan om signaler på et telesamband, men det jeg vet nok om dette til å fortelle deg at det krever ganske mye kapasitet å formidle data gjennom en kabel!!!! Det trenger du ikke å fortelle meg, og det kommer ann på datamengden+kabel.. Så jeg sier enda at du trenger ikke en hub hvis du har ruter (smør på flesk), og jeg er ikke i tvil om at en x-box og en pc via hub via ruter er en hub for mye!!! Jeg MÅ ha hub (eventuelt switch) da jeg skal forgrene nettverket ifra ruter som kun har en nettverksutg. Og JA...det kan forårsake nok forsinkelse (lag) til at det følels/gir en forsinkelses effekt tilsvarende det du beskriver. Det er jeg uenig i, det har aldri skjedd tildligere, ikke heller ved store filoverføringer selfølgelig. Vil aldri gi lag ved at PC og Xbox pinger hverandre. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Kan være en følge av "klumper" i strømnettet. Husker ikke hva det kalles. Som oftest skyldes dette lyn og torden. Hadde nesten samme problem med nettverkskortet. Windows gav meg beskjed om "LAN is now connected" og "A network cable is unplugged" om hverandre med ca. ett sekunds mellomrom. Dvs. kortet daua i et tordenvær for ei stund siden. Sammen med kortet til en kamerat. PS: CrazyD, du er på feil forum med den svadaen der Lenke til kommentar
jivac Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Ja det er nettopp det, "LAN is now connected" og "A network cable is unplugged" om hverandre med ca. ett sekunds mellomrom. Akk. det her og. Ruteren er 1 mnd. gammel og hovedkortet er 3 uker gammelt. Kan jo være hubben som har tatt kvelden og....hører vel med til historien at den ble kjøpt på Clas Ohlson for snart 2 år siden.... Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Ja det er nettopp det, "LAN is now connected" og "A network cable is unplugged" om hverandre med ca. ett sekunds mellomrom.Akk. det her og. Ruteren er 1 mnd. gammel og hovedkortet er 3 uker gammelt. Kan jo være hubben som har tatt kvelden og....hører vel med til historien at den ble kjøpt på Clas Ohlson for snart 2 år siden.... Er det den lille blåe hubben? Har en kamerat som kjøpte deg også. Plutselig sluttet den å virke, ved at den bare sto og blinket når en koblet til kablene. Disse hubbene har dårlig kvalitet Lenke til kommentar
jivac Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Ja, liten blå hub. Ante meg det. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Høres ut som et problem med hubben ja. Har en slik hub selv, kjøpt for noen år siden. Funker fortsatt, men det er vel bare et tidspørsmål Lenke til kommentar
jivac Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Kjøpte akk. en ny hub......og nå funker det. Problem løst. Takker alle. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Flott. Bra det ikke var verre da Lenke til kommentar
jivac Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 hehe true, bare synd jeg ikke har prøvd det tidligere. Istedet for å stresse med kabler og ip adresser osv :!: Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Det er vel noe av de siste jeg ville ha tenkt på også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå