tordand Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Trenger tips til hvordan få maskinen mer stabil. For tiden klikker den, og omstarter for alt mulig. Word, media player, I. explorer og mer til.. Det er en feilmelding som går igjen når programmer må lukkes: signature feef04bd code 0x c0000005 Status_access_violation (buffer overrun) Noen som vet hva dette betyr på norsk? HK: asus a78nx deluxe RAM: twinmos pc3200, 512mb SK: ati radeon 9500 HD: western digital caviar 120gb CPU: amd athlon 2500 + iglo silentbreeze LYD: terratec fun 5.1 TV: leadtek winfast tv2000 xp NETT: cnet wireless pci DVD: nec dvdrw 1300a kabinett: suntek 525 win xp pro SP1 drivere er oppdatert. bruker media player 10. bios ikke oppdatert. burde gjøre kanskje? hva med plassering av div kort? noe å ta hensyn til? hva med kabinettviften? blåse inn/ut? ellers tips til hva jeg kan gjøre eller sjekke opp om for å finne hva som er "feil"? harddisken er det ikke, tviler på skjermkortet. har forresten formatert den nylig, uten bedring.. Endret 8. oktober 2004 av tordand Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Mulig at strømforsyningen din ikke er 100% fiks da. Strømforsyning har du ? Lenke til kommentar
tordand Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Mulig at strømforsyningen din ikke er 100% fiks da.Strømforsyning har du ? Har den som fulgte med kabinettet. ikke sikker på hvilken i farta.... Lenke til kommentar
tordand Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 ram problemer? Er vel flere som har problemer med asus og twinmos. Det rare er at maksinen har fungert godt og stabilt i lang tid. Hvilken ram burde jeg satse på framfor twinmos? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Corsair lager ekstremt bra minne. Mine corsair-brikker, Corsair TWINX-PRO3200LL 1024 MB fungerer utmerket med Asus A7N8X-E Deluxe. Lenke til kommentar
tordand Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 ram problemer? kjørte memtest86, og fant endel feil på test nr 5. Men leste at dette ikke var uvanlig for system med AMD. Hvorfor? vet ikke. Uansett, det kan være en ide å kjøpe nytt minne.. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Vet ikke om du har fått løst problemene dine ennå, så jeg tar med enda et forslag: scan maskinen din for spy-ware (med f.eks ad-aware og spybot search and destroy). Ikke alle slike er helt renslige og kan gi problemer, ekstra ille er det når maskinen er stappfull av slikt svineri og spy-programmene sloss om ressursene. Lenke til kommentar
timmy__ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Vet ikke om det er dette som gjelder for ditt tilfelle, men jeg hadde sinnsyke problemer med ustabilitet på mitt A7N8X når jeg kjørte rammen på høyere speed enn prosessor FSB'en. Når jeg klokket ned rammen min, gikk det helt fint. Hadde bare satt rammen på "optimal" i BIOS og måtte skifte til "user defined" og deretter "sync" i undermenyen. Siden jeg ser at du har 333mhz CPU og 400mhz ram kan det jo hende du har gjort samme feilen? Lenke til kommentar
tordand Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Trenger tips til hvordan få maskinen mer stabil. For tiden klikker den, og omstarter for alt mulig. Word, media player, I. explorer og mer til.. Det er en feilmelding som går igjen når programmer må lukkes: signature feef04bd code 0x c0000005 Status_access_violation (buffer overrun) Noen som vet hva dette betyr på norsk? HK: asus a78nx deluxe RAM: twinmos pc3200, 512mb SK: ati radeon 9500 HD: western digital caviar 120gb CPU: amd athlon 2500 + iglo silentbreeze LYD: terratec fun 5.1 TV: leadtek winfast tv2000 xp NETT: cnet wireless pci DVD: nec dvdrw 1300a kabinett: suntek 525 win xp pro SP1 drivere er oppdatert. bruker media player 10. bios ikke oppdatert. burde gjøre kanskje? hva med plassering av div kort? noe å ta hensyn til? hva med kabinettviften? blåse inn/ut? ellers tips til hva jeg kan gjøre eller sjekke opp om for å finne hva som er "feil"? harddisken er det ikke, tviler på skjermkortet. har forresten formatert den nylig, uten bedring.. For de som har interesse av det: Problemet løste seg etter at jeg avinstallerte alle PCI-kortene, tok dem ut og satte dem inn igjen på andre sokler enn jeg hadde dem i tidligere. (tv-kort, lydkort og nettverkskort). Bla. sokkelen nermest skjermkortet står nå ledig. Alt funker som bare det nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå