jorgenhm Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Jeg bruker anti-virus programmet Norton AntiVirus 2004. Det er inkludert i pakken Internet Security 2004, som jeg får igjennom Telenor Online ADSL. PCen min er nylig formatert(2-3 uker)og er i god stand. Men de siste dagene har den begynt å være utrolig treig. Rett etter jeg starter opp går de greit, men etterhvert tar alt lang tid, og å åpne Internet Explorer kan ta 30 sekunder... Har kjørt igjennom ad-aware, men fant ikke noe spesielt som slakket pcen ned. Men når jeg skal kjøre AntiVirus, så får jeg en feilbeskjed. Jeg velger å ta et "Fult Systemsøk", men den søker bare igjennom ca. 3000 filer før jeg får denne beskjeden: Norton AntiVirus kunne ikke søke etter infeksjoner i datamaskinenm fordi det oppstod en kritisk feil under gjennomsøkingen. (link)Klikk her hvis du vil gå til Symatecs kunnskapsbase for brukerstøtte...(link) Når jeg trykker på linken kommer jeg til symatec, og en side som sier: File not found".. Har jeg fått et virus? Hvordan kan jeg få fjernet dette når jeg ikke får søkt med antivirus engang?Noen som vet? takker for all hjelp på forhånd edit: ser at jeg var litt rask med å plassere denne, og at den heller skulle vært i "Sikkerhet". Jeg beklager dette, og håper at en admin kan flytte den til riktig kategori. Endret 2. oktober 2004 av jorgenhm Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Online Virus-søk: http://housecall.trendmicro.com/ Lenke til kommentar
riktig Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Dette problemet har jeg hatt selv,og jeg tror det er et virus som faktisk hindrer Norton i å kjøre fullt søk.Mange andre har hatt dette problemet,og sier at det er et virus.Det eneste som hjalp for min del var å reinstallere Windows.Andre online-scan-virusprogrammer fant ikke viruset,hvis det er et virus. Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Nå har jeg avinstallert Norton InternetSecurity, og heller installert "Norton AntiVirus 2004 professional". Etter jeg hadde installert tok jeg et komplett søk på maskinen, men jeg fant ingen virus. Men for å kunne søke og ikke få feilmeldingen så måtte jeg deaktivere fuksjonen å søke i "compressed files", så det vil si at den ikke søker igjennom komprimerte filer. Om dette har noe å si på sikkerheten vet jeg ikke, noen som vet? Men jeg fant ihvertfall ingen virus, så jeg aner ikke hva som kan ha vært galt.. Og nå oppfører pc'n seg mye bedre også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå