Gå til innhold

mere enn 1.6 v med msi?

ElmotriX

Anbefalte innlegg

er litt nybegynner når det gjelder overklokking... men prøvde litt i dag... men støttet på et lite problem...

jeg får ikke satt vcore høyere enn 1.6 v

jeg har:

msi 648f neo-L hovedkort

intel 3 ghz

ati radeon 9800 pro 128mb

og et par twinMos rambrikker på a 512

værken med core Center eller i bios kan jeg øke volten høyere enn 1.6, og lurer derfor på; hvordan gjør jeg det?????? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er litt nybegynner når det gjelder overklokking... men prøvde litt i dag... men støttet på et lite problem...

jeg får ikke satt vcore høyere enn 1.6 v

jeg har:

msi 648f neo-L hovedkort

intel 3 ghz

ati radeon 9800 pro 128mb

og et par twinMos rambrikker på a 512

værken med core Center eller i bios kan jeg øke volten høyere enn 1.6, og lurer derfor på; hvordan gjør jeg det?????? :hmm:

Det er sikkert ram'en som stopper deg. Intel cpu'er er ikke så glad i høy vcore så vær forsiktig :)

Lenke til kommentar

Det er litt uklart hva du mener........

Er det slik at det i BIOS FINNES innstillinger som går høyere enn 1,6, men at du av en eller annen grunn ikke kommer høyere pga. at et eller annet hender, eller er det det at BIOS- settingene ikke har innstillinger som går høyere enn 1,6V ?

Hvis svaret er ja på det siste, så må du evnt. kjøpe et HK som støtter innstillinger på mer enn 1,6V.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Det er litt uklart hva du mener........

Er det slik at det i BIOS FINNES innstillinger som går høyere enn 1,6, men at du av en eller annen grunn ikke kommer høyere pga. at et eller annet hender, eller er det det at BIOS- settingene ikke har innstillinger som går høyere enn 1,6V ?

Hvis svaret er ja på det siste, så må du evnt. kjøpe et HK som støtter innstillinger på mer enn 1,6V.

Uansett så har trådstarter mest sannsyligvis PC3200 ram fra TwinMos og da hjelper ikke allverdens vcore hvis han prøver å overklokke :)

Lenke til kommentar

det er instillinger i bios til å instille vcore'en... men det er rett og slett ikke mulig å sette denne instillingen høyere enn 1,6

men det er nok hovedkortet mitt.... det er nesten nytt... men det kosta bare 450kr da :whistle: hehe

takker for alle svar :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...