ElmotriX Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 er litt nybegynner når det gjelder overklokking... men prøvde litt i dag... men støttet på et lite problem... jeg får ikke satt vcore høyere enn 1.6 v jeg har: msi 648f neo-L hovedkort intel 3 ghz ati radeon 9800 pro 128mb og et par twinMos rambrikker på a 512 værken med core Center eller i bios kan jeg øke volten høyere enn 1.6, og lurer derfor på; hvordan gjør jeg det?????? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Hvis du ikke kan gå høyere enn 1,6V i BIOS, så er det ikke mer å gjøre.......bortsett fra et nytt hovedkort. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 er litt nybegynner når det gjelder overklokking... men prøvde litt i dag... men støttet på et lite problem...jeg får ikke satt vcore høyere enn 1.6 v jeg har: msi 648f neo-L hovedkort intel 3 ghz ati radeon 9800 pro 128mb og et par twinMos rambrikker på a 512 værken med core Center eller i bios kan jeg øke volten høyere enn 1.6, og lurer derfor på; hvordan gjør jeg det?????? Det er sikkert ram'en som stopper deg. Intel cpu'er er ikke så glad i høy vcore så vær forsiktig Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Det er litt uklart hva du mener........ Er det slik at det i BIOS FINNES innstillinger som går høyere enn 1,6, men at du av en eller annen grunn ikke kommer høyere pga. at et eller annet hender, eller er det det at BIOS- settingene ikke har innstillinger som går høyere enn 1,6V ? Hvis svaret er ja på det siste, så må du evnt. kjøpe et HK som støtter innstillinger på mer enn 1,6V. Endret 2. oktober 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Det er litt uklart hva du mener........ Er det slik at det i BIOS FINNES innstillinger som går høyere enn 1,6, men at du av en eller annen grunn ikke kommer høyere pga. at et eller annet hender, eller er det det at BIOS- settingene ikke har innstillinger som går høyere enn 1,6V ? Hvis svaret er ja på det siste, så må du evnt. kjøpe et HK som støtter innstillinger på mer enn 1,6V. Uansett så har trådstarter mest sannsyligvis PC3200 ram fra TwinMos og da hjelper ikke allverdens vcore hvis han prøver å overklokke Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Halloen........!! Du tar nok litt feil der C4stor...........:-) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=304697&hl= TwinMos PC3200 klokker som f... de. Endret 2. oktober 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 det er instillinger i bios til å instille vcore'en... men det er rett og slett ikke mulig å sette denne instillingen høyere enn 1,6 men det er nok hovedkortet mitt.... det er nesten nytt... men det kosta bare 450kr da hehe takker for alle svar Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Halloen........!! Du tar nok litt feil der C4stor...........:-) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=304697&hl= TwinMos PC3200 klokker som f... de. Blir feil å si at TwinMos 3200 klokker bra basert på kun ett eksempel, som forøvrig var med Winbond IC'er. Det er sikkert en god del av brikkene til TwinMos som klokker tålig bra, men det er ingen garanti Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 This I know - det gjelder stort sett alle RAM - man kan være heldig, og man kan være uheldig - hvis man ikke kjøper RAM type "svindyr" da.......:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå