Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Irriterende problem med internett!

Anbefalte innlegg

Saken er at linjen min er MEGET ustabil, og har vært det i hele dag, samt ganske ofte før.

Når jeg kun browser holder den seg på 1300 kbit (ifølge it-avisens speedometer), noe som er vanlig. Men hvis jeg feks starter opp et online spill (som counter-strike), henger linjen noe sykt, og har til og med gått helt ned til 64 kbit!!

Vi deler linjen på 3 maskiner, men selv når bare min er på, skjer det samme. Det virker som om online spilling krever mer enn linjen kan yte, noe som er veldig rart...

Det er liten sannsynlighet for at jeg har virus, eller andre progs som ødelegger noe på dataen eller tar opp linje. Alle regninger til NextGentel er betalt, de kan jo ikke ha degradert linjen vår, siden den ligger på 1300 kbit når jeg bare browser... Og NextGentel har jo ingen begrensninger slik som Telenor ol...

Feilmeldingen jeg får på counter-strike er selvfølgelig "cl_flush_entitypacket", noe som antyder loss på linjen. Dessuten har jeg fra 300 til 600 ms under spilling :cry: Jeg har prøvd å restarte både modem og router, samt la dem være avslått i rundt en time, men ingenting funker! Jeg har deaktivert og aktivert nettverkskort, men det er neppe et internt problem, dvs problem med hardware i min maskin, siden alle andre maskiner på nettverket har det samme problemet.

Skulle gjerne ha snakket direkte med NextGentel-staffen, men det er jo lørdag og serviceboardet stenger kl 17.00 og er ikke oppe i morgen :no:

Så... kan dere hjelpe meg? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...