cwerner Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Regner med at bluetooth har noe med nettverk å gjøre så jeg poster denne her, hvis det er gærnt ber jeg om at noen flytter den for meg Hvordan Styre pc'en sin via mobilen Innledning: Det er veldig mange som ønsker seg en fjernkontroll for å kunne styre musikken på pc'en mens man selv sitter i sofaen å slapper av, men hvorfor kjøpe en dyr fjernkontroll når man kan gjøre det med mobilen Du trenger: 1. Pc som er bluetooth kompitabel 2. En av disse mobilene: SonyEricsson Z600, SonyEricsson T610 (t630 funker også), SonyEricsson T618, SonyEricsson T68i, T68m and Ericsson R520 3. og dette programmet Hvordan sette opp mobilen og pc'en 1. åpne opp "my bluetooth places" (iconet ligger enten på desktopen eller my computer) 2. Trykk på "view devices in range" også på mobilen din (husk å skru på bluetooth) 3. Velg "serial port 1" på #mobilnavn# 4. Windows vil da innstalere com-porten sånn at den kan brukes, når innstalasjonen er ferdig vil du få oppgitt hvilken com port som er blitt innstalert. Husk dette nummeret! 5. innstaler og start programmet som du lasta ned. Velg den porten du fikk oppgitt nettop og trykk connect (husk at bluetooth må være slått på på mobilen og pc'en) 6. Da er det på tide å gå over til mobilen. gå på menyen, også komunikasjon, så velger du tilbehør, også pc kontroll. der får du forskjellige valg hva du vil gjøre. Move Mouse Denne funksjonen brukes til å flytte rundt på musen med stikken, du trykker ved å trykke på den høyre "velg-knappen. Application Denne funksjonen gjør at du kan starte opp hvilket som helst programm, for å fikse dette går du inn på settings på "pc controll" programmer og velger de programmene du vil ha. Winamp Denne funksjonen gjør at du kan velge mellom alle sangene i winamp playlisten din, for at denne skal fungere må du gå inn på settings der også å velge winamp directorien. Det må også være over 12 sanger i playlisten din. Håper noen får nytte av dette For mer informasjon om programmet kan du gå inn på www.christersson.org Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 konge.. takk.. letet etter et sånt prog for leenge siden, men fant ikkeno.. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Takk skal du ha! Har letet etter et slikt program helt siden jeg fikk min t630 (forrige uke). Takk Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 legg til bemused på lista Gratis program som lar deg styre pcn fra alle series 60 symbian telefoner. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Eller denne som har mange flere funksjoner og stadig er under utvikling(og det trengs): http://fma.sourceforge.net/ synd ikke alle telefoner leveres med slik prgramvare igrunn. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 faen så synd at pc`n min ikke støtter Bluetooth Lenke til kommentar
ttt Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 artig. viste ikkje at dette gjekk an (er ikkje overraska over at det går heller). uansett fin guide. enda ein god grunn til å kjøpe ny mobil (har ikkje blåtann no) Lenke til kommentar
bleak Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Finnes det et som støtter itunes? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 hmmm...bemused funka på Nokia også før, men det har kanskje endret seg? AKIRA Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Finnes det et som støtter itunes? Jeg hadde også håpet på at det skulle støtte itunes.. ettersom det er det jeg bruker til vanlig... men det eneste som går ann er at du starter programmet Lenke til kommentar
rallrall Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) edit: allerede sagt Endret 11. november 2004 av guruthos Lenke til kommentar
jocke Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 For de av dere som har mac; Salling Clicker Programmet er desverre ikke gratis, men "begrenset" versjon kan lastes fritt ned. Da begrenses du til "30 klikk", eller 30 kommandoer, før du må connecte til maskinen igjen. Betaler du da 20$ det koster for å få fullversjonen, får du fremtidige oppgraderinger, samt at mobilen og mac'en din blir bestevenner for resten av livet For de av dere som ikke vil betale, eller bruke begrenset versjon, av Salling Clicker, kan teste ut Romeo, som er gratis. Denne har dog ikke like mange funksjoner, men funker fullt ut! Lenke til kommentar
larsipan Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) halla, takk dette har jeg og vært på uktkikk etter!!! pc controll funka det, men det var først når jeg testa "floats mobile agent" at jeg virkelig ble imponert!!!! Har du en sony ericsson mobil av nyere sort, anbefaler jeg det programmet på det sterkeste!! det er ennå tidelig i utviklingsprosessen, men med min k700i funker det kjempe greit... litt trøbbel av og til, men stort sett går det greit:) Dette kan du gjøre med FMA: (noen få av funksjonene..) start/close winamp, bytte sanger osv og ikke minst få hele playlisten opp på mobilen og velg sanger via den!! konge funksjon!! de fleste programmer kan sikkert legges til, og programmet ser ut til at det er under konstant utvikling...Faq og forumet på hjemmesiden dems har løst de fleste floker for meg!!! så hvis du vil styre windvd, itunes, powerdvd, bsplayer, skjerm ON/OFF, master volum, muspekeren osv VIA MOBILEN er dette programmet noe for deg... i tillegg til at du får en helt ny plattform til din SE mobil... karakter: pccontrol 4 - funker, grei men alt for enkel FMA - 7/8 - på beta stadiet, og man må konfigurere noe selv, men det meste står i forumet på siden dem... overlegen funksjonalitet! så takk til trådstarter for ¨ha åpnet en ny verden for meg!!! btw: SOny Ericsson er jo konge!!! k700i = NICE!!! Endret 14. november 2004 av larsipan Lenke til kommentar
Haii Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Finnes d noe programvare for N-Gage? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Finnes d noe programvare for N-Gage? N-Gage er symbian, så alle symbian software vil funke med den. Så søk på nette eller symbian sites. Som jeg nevnte lengre opp, Bemused hadde en versjon som virket på Nokia og...ihvertfall før. Så begynn der du. AKIRA Lenke til kommentar
skille Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Steike! Konge programm det der FMA:) Takk for link! -trond Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Steike!Konge programm det der FMA:) Takk for link! -trond Word! Har "lett" etter sånn program i flere mnd nå. Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Finnes det et som støtter itunes? Jeg hadde også håpet på at det skulle støtte itunes.. ettersom det er det jeg bruker til vanlig... men det eneste som går ann er at du starter programmet Du kan jo alltids lage/søket etter et script til FMA som gjør dette for deg? Mye er mulig med FMA... Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det var ikke meningen å grave i et gammelt emne, men jeg fulgte en link og var ikke obs på datoene. Her er et iTunes-script. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå