Gå til innhold

Pc til Win98 og Linux

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg er en fan av eldre spill som f.eks Dungeon Keeper 2, Grim Fandango, o.l.

Derfor skal jeg kjøpe meg pc som egner seg til _eldre_ spill og linux. Er det noen som tar utfordringen i å bygge meg en så billig pc som mulig til det formålet?

*Minst 40 gb harddisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QXL

Jeg har en del gamle PC'er stående til spill, har helt gitt opp å kjøpe nye PC'er til gamle spill.... Det bare funker ikke. Mange nye lydkort støtter ikke gamle spill, og CPU'en er for rask....

For Grim Fandango må du laste ned hastighets-patchen for heis-scenen, dersom du kjører fortere enn 533 mhz eller der omkring.

Om hvordan er dette off topic ?

Lenke til kommentar

Du har tre alternativer:

1: Finne en billig selvbygger pc på nett, som f.eks hos PSData.no

2: Sette sammen en billig pc med komponenter, ala denne

3: Gå på et bruktmarked og sjekke om noen har en passende pc til ditt bruk. Her på hw.no sitt bruktmarked har vi f.eks denne

Jeg har ingenting å gjøre med selger på linken over, og hvis det strider imot regler så ber jeg at noen sier ifra eller en moderator sensurer.

Jeg ville ikke kjøpe en på auksjon ala qxl.no siden der har slike pcer en tendens til å fyke ganske høyt i pris siden uvitende folk kjøper pc. Ellers så kan det hende at du finner en grei pc på noen loka steder i nærheten av der du bor, på en skole kanskje? Men jeg tror nok at de bruker pcene du er ute etter med tanke på spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...