rockybalboa Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg kjøpte en brukt xp 2200 når jeg monterer den på hk(epox som støtter opp til xp 3000) og hdd skal lete frem os slår cpu seg av og jeg må resette jumper og starte den på nytt for at den skal slå seg på igjen. men det samme skjer. Er det kontakten mellom kjøler og cpu som ikke er god nok, jeg hadde ingen kjøle pasta. Men det har aldrig hatt noe å si for dette før. Noen forslag:::::::::::::::::::::::: Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 På med pasta...... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 ta en tur i bios se om hdd ligger der , bruk en dos oppstartdiskett, se i fdisk om du får kontakt med hdd, formater så er du vel inne Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 du trenger ikke pasta men skrur pcen seg av med en blå skjerm Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 jeg har hatt akkurat det samme problemet med en identisk xp cpu før. og da var det for dårlig kontakt mellom kjøler og kjerne. Den skrur seg ikke av med bluescreen nei. jeg får også kontakt med hdd Lenke til kommentar
RHS Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har du funnet ut hva som var galt med maskinen din? Har samme problemet her hos meg. Maskinen starter,men cpu slår seg av når den skal finne os. Har prøvd en annen cpu,men det samme skjer. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 du trenger ikke pasta men skrur pcen seg av med en blå skjerm hæ ? trenger ikke pasta ? hva røkte du når du sa det? selvfølgelig trenger man pasta, Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 du trenger ikke pasta men skrur pcen seg av med en blå skjerm hæ ? trenger ikke pasta ? hva røkte du når du sa det? selvfølgelig trenger man pasta, gjer man vel ikkje. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Pasta bolognese *nam nam* Du må/bør absolutt bruke goop. Om du da ikke bruker boxed kjøler som ofte (i allefall før) har (hadde) noe "kliss" på seg fra før. Grunnen til at du bruker dette er for bedre kontakt og for ikke å ha luft imellom som i seg selv vil hindra varmeoverføringen til kjøleribben. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 jeg har hatt akkurat det samme problemet med en identisk xp cpu før. og da var det for dårlig kontakt mellom kjøler og kjerne. Det er jo meningen at kjølepasta skal tette dette tomrommet da. smør på et tynt lag som dekker hele kjernen... Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 litt av problemet er at jeg ikke har kjølepasta, gidder ikke å bestille bare det, koster ca 70 kr og 100 kr frakt, jeg skal ikke ha noe annet på lenge heller. får vel hører litt rundt om noen jeg kjenner har. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Komplett.no har da begynt med brevpakke samt at du kan betale med kort. Kommer vel da på ca. 110,- Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 kjølepasta er obligatorisk. en tube artic silver 5 holder til ganske så mange cpu'er og er verdt pengene. Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 takk for brevpakke tipset, det var bra og kommer til stor hjelp Lenke til kommentar
am3k Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 takk for brevpakke tipset, det var bra og kommer til stor hjelp Aim to please Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå