Gå til innhold

Kun 1 utgang på tank?

Anbefalte innlegg

Hvordan vill det fungere å kun ha 1 utgang på en tank?

tenkte jeg kunne bruke et y stykke ut fra tanken for å få gjennomstrømming.

Lys:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C34911&toc=5450

Slange inn / ut

I en vanntank som denne: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C34202&toc=5450

Problemet er at jeg ha en slik tempsensor : http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C53025&toc=5490

Kunne tenkt meg å motere den direkte i tanken om det går.

Vill tempen bli riktig, om jeg legger inn et Y stykke med tempsensoren i enden?

Noen som vet hva slags slange som skal brukes for å feste tempsensoren i denne? 1/8" 1/2" ?

Det jeg lurer mest på er å ha kun 1 utgang på vanntank?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det bør ikke være noe problem det, men da vil tanken kun fungere som ehh ja påfyllingskammer og vann lager, for at målingen da skal bli tilnærmet korrekt så må data'en ha stått på en go del timer, og til og med da er den ikke akkurat nøyaktig

PS: Du vil også få problemer med å lufte systemet

Endret av Evil Eye
Lenke til kommentar

Ok takk for svar.

Ser 3 muligheter her.

1: Gjøre som Skrue sa. borre et ekstra hull. Har veldig liten lyst til dette.

2: Sette inn et Y stykke å motnere temp sensoren i den ene slangen?

3: Finne på noe annet lurt? om dere har noen forslag?

Skrue: det jeg tenke på var å bruke samme ingang og utgang. :ohmy:

Lenke til kommentar

tror at du vil ha problemer med å få sirkulasjon i alt vannet. tror nok at det vannet som er i slangene vil gå rett igjennom y spleisen, uten å gå innom tanken, og at det som ligger i tanken vil holde seg der. det vil seff blande seg litt, men det blir nok langt fra optimalt..

Lenke til kommentar

Den temp sensoren som du har kan monteres i den tanken du ønsker å kjøpe. Les det som står under bilde på linken din.

"Selve temperaturføleren er montert inn i en stålsylinder med diameter 8mm, lengde 22mm. Den kan monteres i vanntanken "aquatube" eller eksempelvis et T-stykke. "

Lenke til kommentar

Takk! Det så jeg faktisk ikke.

Det du evnt kan gjøre, er å få tak i en "T"-forgrening, hvor du putter føleren inn i "beinet" på t´en, uten at føleren hindrer vannstrømmen. Egentlig burde du fått tak i en litt mindre / nettere føler, den vil være mye enklere å plassere.

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at jeg har både tanken og styringsenheten. Så da blir det for dumt å bruke en annen temp føler.

Jeg har sett at den kan monteres i tanken men, i første inlegg skriver jeg at jeg vill ha lys, tempsensor og slanger?

Som jeg ser det nå, må jeg enten ha tempsensor eller lys i tanken min. Synes ikke tanken blir så fin uten lys, så da må jeg gjøre noe med sensoren?

Lurer derfor på om det er noen annen mulighet en en Y stykke da dette ikke blir optimalt. Eller hvordan jeg kan bruke et Y stykke optimalt, slik at jeg får minst mulig motstand.

T stykke løsningen så bedre ut, men vill dette gi riktig temp?

Edit: T stykke settning + leifer

Endret av Guffen Duck
Lenke til kommentar
tror det var artic som sa dette: fest temperatursensoren til radiatoren

Joda, det er en løsning det også. Men da bør man helst benytte den flate sensoren som følger med noen termometre. I tillegg må man huske på å isolere føleren fra omgivelsesluften, vha f.eks en bit skumgummi.

Lenke til kommentar

Kan jeg ha en gammel modell? Jeg har bare 3 inganger på min tank? Det er maken til den som er på microplex. Jeg kjøpte den der for ca 9mnd siden!

Den har bare 3 utganger! :roll:, hvordan skal de andre se ut? under???? under hos meg er det bare helt flatt med 4 hull for skruer. På den ene siden er det 3 utganger. 2 som det stod nippel på og en metal "kork" fjernet "korken" å satt in lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...