Luske_Ludvig Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Se dette smutthullet. Nettavisen. Bor du nær svenskegrensen, kan du handle på nettet for minst 15 ganger mer enn folk i resten av landet, uten å betale toll eller gebyrer. Hvor mye er det egentlig å spare? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Gammelt nytt , da dette har vært brukt her nord i årevis , ikke minst til kjøp av alkohol og bildeler . Lenke til kommentar
Dav_id Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Gammelt nytt , da dette har vært brukt her nord i årevis , ikke minst til kjøp av alkohol og bildeler . helt enig Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Hehe lurt det for folk som bur nærmt å utnytte sine muligheiter Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Synd jeg bor på andre siden av landet (Ålesund) Lenke til kommentar
ViperOz Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Synd jeg bor på andre siden av landet (Ålesund) du er nokk ikke den eneste ;D .. (ålesund) hehe Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Gammelt nytt , da dette har vært brukt her nord i årevis , ikke minst til kjøp av alkohol og bildeler . hvordan? Etter det jeg kunne forstå når jeg skummet artikkelen, så var dette bare mulig nede rundt strømstad og der i området? eller har jeg missforstå helt nå`? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) du har nok det , mange steder spes i troms/Finnmark lønner det seg å dra til "kilpis" og handle . Det er imidlertid ikke pol der så da ringer en til nærmeste Finske pol bestiller varene til postkontoret i kilpis og henter dem der . Slik har det vært i mange år. Dette kan du også gjøre med netthandel , samtidig handler du kjøtt og tobakk til halv pris menst du alikevel er over en tur . Endret 2. oktober 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 du har nok det , mange steder spes i troms/Finnmark lønner det seg å dra til "kilpis" og handle . Det er imidlertid ikke pol der så da ringer en til nærmeste Finske pol bestiller varene til postkontoret i kilpis og henter dem der . Slik har det vært i mange år.Dette kan du også gjøre med netthandel , samtidig handler du kjøtt og tobakk til halv pris menst du alikevel er over en tur . Kanskje en av grunnene til at du har råd til så mye psyko datautstyr? Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Er vel ikke så mye å spare på data-utstyr i Sverige? Darkwing Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 du har nok det , mange steder spes i troms/Finnmark lønner det seg å dra til "kilpis" og handle . Det er imidlertid ikke pol der så da ringer en til nærmeste Finske pol bestiller varene til postkontoret i kilpis og henter dem der . Slik har det vært i mange år.Dette kan du også gjøre med netthandel , samtidig handler du kjøtt og tobakk til halv pris menst du alikevel er over en tur . Kanskje en av grunnene til at du har råd til så mye psyko datautstyr? Datautstyr er ikke så mye billigere enn i Norge nei , men det er en del andre ting som er det og dermed bør en vite hva en skal ha . Nei , jeg har ikke mere datautstyr enn andre og det er kjøpt og betalt i Norge for hårdt tjente penger Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Fungerer slik i Abisko i Sverige og. Der kan man ringe systembolaget eller var det ica i Abisko. Whatever, man får uansett hente spriten mens man er der å fyller opp bilen med tobakk / snus / kjøtt osv. Mange som har brukt å kjørt til Kiruna for å ta service på bilene, grunnet dårlig arbeidsmoral og høye priser her oppe i nord. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) du har nok det , mange steder spes i troms/Finnmark lønner det seg å dra til "kilpis" og handle . Det er imidlertid ikke pol der så da ringer en til nærmeste Finske pol bestiller varene til postkontoret i kilpis og henter dem der . Slik har det vært i mange år.Dette kan du også gjøre med netthandel , samtidig handler du kjøtt og tobakk til halv pris menst du alikevel er over en tur . Kanskje en av grunnene til at du har råd til så mye psyko datautstyr? OT: Jag lägger märke till hur mycket folk i detta forum bryr sig om huruvida Snekker'n har råd till ditt och datt...lägg ner. Har man en lidelse så har man, då kostar det pengar allt som oftast. Jag är själv ett offer...har ett helt rum med hardware men knappt pengar till räkningar. (lite överdrivet, men i alla fall) On topic: Som en liten check så lade jag 3 st varor i vagnen på komplett.se och komplett.no. Abit's KV8 Pro, Amd 3200+ och 2 st Ballistix 3200 minnen. Lite förvånande så var komplett.no 100-lappen billigare faktist. Men, komplett.se är väl inte den billigaste svenska shoppen vad jag vet. Edit: Jag bör nämna att jag använde xe.com's valutakalkulator och det är sällan en norsk/svensk hundring kostar lika mycket i båda länderna. Endret 2. oktober 2004 av mackanz Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Sverige er kanskje ikke så billig, men finnes det ikke andre EU-land som er billige på datautstyr. Det stod jo at det ikke er tollgrenser for varer mellom EU-land...sånt liker jeg! Ikke langt til Strømstad herfra Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Nei, med nye E6 på svenskesiden tar det vel ca 20 min. Darkwing Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg bruker riksvei 22, lite trafikk og ingen toll Ingen som har tips til EU-land med billig datautstyr??? Lenke til kommentar
frode20 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 konge jeg bor i halden {muhahahaha} og jeg har ekstremt kort vei hehe Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 När jag bodde i Dublin så handlade jag ganska friskt från Tyskland. Har inte checkat tyska priser på en bra stund dock, men dom ska vara billigare. Ingenting slår USA dock. Sjukt låga priser oftast. 1GB Secure Digital, Compact flash osv går för 500 spänn ungefär. En 20.1 tums Dell LCD skärm går för ca 4500. Nu tog jag kanske i med lite extrema fall, men det är ingen ovanlighet. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg bruker riksvei 22, lite trafikk og ingen toll Ingen som har tips til EU-land med billig datautstyr??? Nå har det seg sånn at det er ganske så flat pris på datautstyr i hele EU (eller verden om du vil). Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Skal man ha "billig" datautstyr i europa så er UK nok den plassen du bør dra. Prisene i Europa ellers er meget likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå