Gå til innhold

Doom 3 med Geforce 4

Anbefalte innlegg

Hentet fra IT-avisen i dag:

- Vi utvikler riktignok for de råeste skjermkortene i tankene, men man vil kunne spille Doom III med et GeForce 3 - går man stort lavere enn dette, må så mange detaljer og grafikkeffekter skrus av at spillet mister mye av essensen, sier Jim Dose (utvikler av DOOM3) til ITavisen.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Doom 3 blir sikkert ikke noe urealistisk krevende spill når det kommer, med tanke på at de utvikler en ny grafikk-motor til spillet som bør være overlegen det vi har i dag. Mao skulle du kjørt alle detaljene og finessene som kommer i spillet med en av dagens motorer så ville fps være omtrent lik 5 kansje. Men med bedre teknologi og slik får til og med sikkert et gammelt GF2 gnisten tilbake.

For å ta et eksempel... GTA3. Sikkert ikke mange som har prøvd det enda, men produsentene har utviklet egen motor til dette spillet som er designet for å drive dette spillet optimalt. Jeg har dette spillet (Ingen komentar) og kjører 1600x1200 i Quincunx antialiasing med alle detaljer på max og opplever ikke ett eneste tegn til hakking eller lav fps uavhengig av hva som rendres i bildet.. Og det er faktisk snakk om en hel by som rendres i realtime her, og grafikken er veldig flott...

Ta heller å se lyst på det og sats på at du får et mer enn spillbart Doom3 med et GF3...

Edit: Glemte å si at gta3 ALDRI loader mens du spiller, det er en liten "loading" i starten på ca. 5 sekunder hos meg og ikke noe siden. dette burde andre spillprodusenter også få til:)

AthlonXP 1700+@1900+

Gainward GeForce4 128MB Ti4400GS

Vannkjøling på CPU & GPU

1536MB SDRAM

320GB tot.

Cheiftec Black miditower

Cordless desktop

[ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-05-23 23:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 23:02, NetFinity skrev:

Doom 3 blir sikkert ikke noe urealistisk krevende spill når det kommer, med tanke på at de utvikler en ny grafikk-motor til spillet som bør være overlegen det vi har i dag. Mao skulle du kjørt alle detaljene og finessene som kommer i spillet med en av dagens motorer så ville fps være omtrent lik 5 kansje. Men med bedre teknologi og slik får til og med sikkert et gammelt GF2 gnisten tilbake.

Optimalisering av en grafikk motor har klart mye å si, men som sagt så kan de ikke trylle, man kan f.eks ikke rendre filmen final fantasy i real-time på GF3 med høy framerate uansett hvor hardt de prøver.

Desuten har ID Software sagt at med noe lavere enn GF3 må man kutte betraktlig på grafikken.

Quote:

For å ta et eksempel... GTA3. Sikkert ikke mange som har prøvd det enda, men produsentene har utviklet egen motor til dette spillet som er designet for å drive dette spillet optimalt. Jeg har dette spillet (Ingen komentar) og kjører 1600x1200 i Quincunx antialiasing med alle detaljer på max og opplever ikke ett eneste tegn til hakking eller lav fps uavhengig av hva som rendres i bildet.. Og det er faktisk snakk om en hel by som rendres i realtime her, og grafikken er veldig flott...

Hele byen rendres ikke realtime, det ville være fullstendig waste av resurser. Det optimale er at skjermkortet kun rendrer det du ser.

Grafikken til GTA3 er helt grei, men ikke noe å hoppe i taket over. Det at det går fint å kjøre GTA3 i så høy oppløsning med FSAA på GF4Ti er ikke overraskende.

Quote:

Edit: Glemte å si at gta3 ALDRI loader mens du spiller, det er en liten "loading" i starten på ca. 5 sekunder hos meg og ikke noe siden. dette burde andre spillprodusenter også få til:)

Gas har fått det til med Dungeon Siege.

Lenke til kommentar

Som sagt så kommer ikke doom3 før til neste år og uansett så vil vel mye skje innen den tid. Tipper at doom 3 kan kjøre O.K på en gf3 med en grei oppløsning (1024*769) og detaljer skrudd ned uten FSAA og texture anisoptory. (bilinear eller triliniar)Så lenge jeg kan kjøre det O.K selv er jeg fornøyd. Har et overklokket gf4ti4400. Men tror selv at jeg må gå ned på FSAA og textures. Men alle detaljer på maks og O.k oppløsning :smile:

Som sagt så kjøpte jeg kortet primært til Morrowind og det er et helt utrolig krevende spill. Alt på MAX..1600*1200 detaljer+skygger+FSAA(quinqunx)+textures(level2 aniotropy). Da hakker det som sagt litt. Ikke noe som ødelegger spillet, men nok til at jeg går ned et hakk på oppløsningen til 1280*960. :smile:

Lenke til kommentar

Litt arti å se at alle de som eier gf3 eller gf4 er livredd for at kortet ikke skal kunne kjøre Doom3, (meg inkludert) og alle som sitter på møkkakort sier at det vil gå ræva med våre kort..slapp av. Tror kortene, spesielt gf4ti klarer den biffen ganske greit. Med max detaljer :smile:

Lenke til kommentar

ID software bader i penger...nå vil dei lage eit spel som tar pusten fra alle som prøver det....dei driter oppi om mindre enn 10% av marknaden har hardware til å kjøre spelet.

Doom3 vil gå spillbart flytande på geforce3, men når du hopper ned til geforce2 så vil det kanskje gå raskare pågrunn av det ikkje støtter hardware per pixel shading og spelet ser heilt jævligt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...