Legionaire Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Doom III kjørte på geforce 3 presentasjonen på en mac så jeg ville ikke bekymre meg om at det ikke kjører glatt på gf4 Ti (mx vil ikke klare dette) så det så Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Legionaire har helt rett! Jeg så den presentationen av GeForce3 og Doom III ble vist fram.. Så Doom III er bygd opp på GeForce 3 teknologi! (dx8) Legionarie har peiling! :smile: _________________ Intel P4 2.0A ASUS P4T-E Mainboard 512 RDRAM PC800 Lian Li PC61USB (svart aluminium kabinett) WDC 80gb hdd ASUS (V8460ULTRA/DT) GeForce4 Ti 4600 128mb DDR Creative Soundblaster Audigy Platinum Ex [ Denne Melding var redigert av: Co[]V[]bster på 2002-05-15 22:45 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Quote: HardCubed skrev (2002-05-14 11:46):Jeg skal også vente til Doom3 kommer ut, før jeg erstatter det patetiske GF2MX kortet mitt. Jeg tror at Doom3 vil sette den nye standaren for PC grafikk. Er det noe spill som strax kommer ut, så er det nokk UT2k3 som kommer til å sette den "nye" standaren for grafikk. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 13:32, LarsC skrev: Quote: Den 2002-05-14 10:54, kjerts skrev: hvilket hovedkort er det? hilsen nervøs eier av MSI-hk.. MSI Pro2-RU, det røde. Det var nyhet her for en stund siden... *grave* Der! http://makeashorterlink.com/?X62631DD Forbanna amatører.... Problemet med MSI K7T266 Pro2 og GeForce4 gjelder kun GeForce4 MX! GeForce4 Ti 4x00-serien fungerer helt fint. Kjører i skrivende stund et ABIT GF4 Ti4400 på nevnte hovedkort. Det går helt smooth! :smile: Lenke til kommentar
The man! Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 så vidt jeg husker så fikk man ca.30 fps med et gef3 ti500 kort med full detaljegrad og 1074*768 . Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Quote: Den 2002-05-18 15:39, Howard skrev:Problemet med MSI K7T266 Pro2 og GeForce4 gjelder kun GeForce4 MX! GeForce4 Ti 4x00-serien fungerer helt fint. Kjører i skrivende stund et ABIT GF4 Ti4400 på nevnte hovedkort. Det går helt smooth! :smile: Høh? If (Fakta f) {Weeeee!} else {*grml*} Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2002 (endret) nope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
normal Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 minstekravet vil være "nyere" skjermkort på 32 mb har jeg hørt... da menes Radeon DDR GF1DDR (dette kortet var nevnt som minimum) alle gf2 + mx (ikke mx200 sikkert) +++ en annen diskusjon er hvor mye man må ha for å kjøre ting "akseptabelt". som kjent er jo dette et omdiskutert tema, særlig her inne :wink: Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Quote: Den 2002-05-18 17:34, LarsC skrev: Quote: Den 2002-05-18 15:39, Howard skrev: Problemet med MSI K7T266 Pro2 og GeForce4 gjelder kun GeForce4 MX! GeForce4 Ti 4x00-serien fungerer helt fint. Kjører i skrivende stund et ABIT GF4 Ti4400 på nevnte hovedkort. Det går helt smooth! :smile: Høh? If (Fakta f) {Weeeee!} else {*grml*} se sig... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Quote: Den 2002-05-18 16:05, The man! skrev:så vidt jeg husker så fikk man ca.30 fps med et gef3 ti500 kort med full detaljegrad og 1074*768 . Kan umulig stemme. GF3 drar såvidt Doom3 i 30FPS i 800x600. GF3Ti500 er ikke så mye raskere at den får samme framraten i 1024x768 Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Dere må ikke undervurdere GF3 og GF4 TI-seriene. det er fortsatt ingen spill der ute som drar full nytte av renderings-teknologiene og/eller all den kraften det er i de kortene. Hvorfor skal det da plutselig komme spill som gjør GF3- og 4 seriene ubrukelige? Dette er vel vanlig, lettforståelig logikk. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 04:16, Corleone skrev:Dere må ikke undervurdere GF3 og GF4 TI-seriene. det er fortsatt ingen spill der ute som drar full nytte av renderings-teknologiene og/eller all den kraften det er i de kortene. Hvorfor skal det da plutselig komme spill som gjør GF3- og 4 seriene ubrukelige? Dette er vel vanlig, lettforståelig logikk. Det er nok heller du som overvurderer GF3 og GF4Ti. Slike ting som bump mapping og pixel/vertex shading krever veldig mye av kortet og det er minnebåndbredden som er det største problemet, som blir en voldsom flaskehals med all den dataen som skal overføres. Det er ikke noe problem å få GF4Ti ned på knærne. Jeg vil tro at når Doom3 endelig kommer ut vil NV30, R300 og Parhelia være å foretrekke, mens GF4Ti går til nød og neppe. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Tror vi alle kommer til å bli mektig overrasket over den nye motoren til carmac. Se bare på q3 motoren i rtcw. Utrolig flyt, men med vanvittig grafikk. et av hovedpoengene med den nye doom3 motoren er at alle "flaskehalsene" har blitt betydelig redusert og at det er spyttet inn nye grafikkløsninger som INGEN har sett tidligere. Er temmelig sikker på at en g4ti med en 1ghz + kommer til å kjøre doom3 uten noen problemer. Må tenke på at de skal selge spillet. Ikke alle sitter med slike spec, og det er carmac&co fulstendig klar over. Har lest mye om denne motoren i det siste og sett en del intervjuer. Hører mange her på forumet tror denne motoren kommer til å bli en sliter. Skal jeg være helt ærlig så tror jeg den kommer til å bli lettere å kjøre en den nye unreal motoren, siden unreal2 motoren krever mere cpu. PS: Husk det er Eliten av programerere som lager denne motoren. Ikke hvem som helst. En annen ting er at doom3 kanskje ikke blir det første spillet med denne motoren. Rykter om at quake 4 kommer først. [ Denne Melding var redigert av: Dreadlord på 2002-05-19 15:43 ] Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 15:19, Corleone skrev:*Host* *Hark* Det er en grunn til at mange av disse tech demoene kjøres i 800x600 med et 2d bakgrunns bilde. Ta å prøvd Codecreatures Benchmark Pro på et GF3 kort så får du se hvor fantastisk raskt det er. Som sagt greier GF3 å dra doom3 med bare 30FPS i 800x600. Hvor mye raskere tror du det blir med GF4Ti4600, kanskje man får en akseptabel framerate i 1024x768. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 16:18, MistaPi skrev:Det er en grunn til at mange av disse tech demoene kjøres i 800x600 med et 2d bakgrunns bilde.Ta å prøvd Codecreatures Benchmark Pro på et GF3 kort så får du se hvor fantastisk raskt det er.Som sagt greier GF3 å dra doom3 med bare 30FPS i 800x600. Hvor mye raskere tror du det blir med GF4Ti4600, kanskje man får en akseptabel framerate i 1024x768. Codecreatures benchmark pro på en gf3 går veldig dårlig ja. har prøvd det "yawn" 8 fps med tb 1200. Men du kan ikke sammenligne benchmark test mot et spill. Nye benchmarks bruker som regel å inneholde grafikk som ligger langt frem i tid. Ta en titt på poly counts nede i høyre hjørne. Der vil du se et tall som er helt urealistisk i forhold til dagens spill. Heller ikke spill som Doom3 vil bruke så mange polygoner i en sene. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 16:36, Dreadlord skrev: Quote: Den 2002-05-19 16:18, MistaPi skrev: Det er en grunn til at mange av disse tech demoene kjøres i 800x600 med et 2d bakgrunns bilde. Ta å prøvd Codecreatures Benchmark Pro på et GF3 kort så får du se hvor fantastisk raskt det er. Som sagt greier GF3 å dra doom3 med bare 30FPS i 800x600. Hvor mye raskere tror du det blir med GF4Ti4600, kanskje man får en akseptabel framerate i 1024x768. Codecreatures benchmark pro på en gf3 går veldig dårlig ja. har prøvd det "yawn" 8 fps med tb 1200. Men du kan ikke sammenligne benchmark test mot et spill. Nye benchmarks bruker som regel å inneholde grafikk som ligger langt frem i tid. Ta en titt på poly counts nede i høyre hjørne. Der vil du se et tall som er helt urealistisk i forhold til dagens spill. Heller ikke spill som Doom3 vil bruke så mange polygoner i en sene. Ja det er jeg enig i, men poenget er at Doom3 kommer til å bli adskillig mer krevene enn dagens spill og derfor vil GF3 komme til kort. ID Software gjør store penger på å selge grafikk motorer til spill produsenter og lager vel derfor Doom3 motoren såpass avansert slik at den holder en god tid fremover. Derfor tror jeg ikke det er så viktig for ID at folk med middelmådig PC får spillt Doom3 med høy oppløsning og maks detaljer når det kommer ut. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Fint at dere har meninger om ting, men se å ha nok bakgrunn for å uttale dere før dere snakker. Som det sies lengre opp her så skal spillet selges, og de ville rett og slett ikke få lov til å lage spillet så krevende at alle måtte betale 4000kr for å kunne spille det med over 20 fps. Jeg leste en plass at sjefen for Doom 3-teamet omtrent lovpriste GF4 TI-serien. Det var i et interjuv, men jeg kan ikke finne det :/ Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 jeg vil tippe at MOH:AA er dagens mest krevende spill.. i alle fall en av de mest krevende. jeg kjører alt på max 1280x1024, og ligger på 60-90 fps på de fleste brettene. (hehe, dette gjelder selvsagt ikke ohama beach) :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå