kverna Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Prosjekt CoolerMaster -------by Doxi------- I denne workloggen vil det komme bilder av arbeidet med å sette vannkjøling inn i ett Coolermaster Stacker. Det er broren min som eier pcen, men siden jeg er den eneste som har litt peiling av oss blir det meg som setter det inn. Først: Her er kabinettet med den nye hardwaren. Dette er tatt mens vannkjølinga stod til lekkasje testing. Lite bilde av innmaten. HW: Hovedkortet av typen asus e-deluxe Diskene: 1x wd raptor 74,7gb 10000rpm, 3x seagate barracuda 200gb s-ata skjermkortet er ett sapphire radeon x800xt pe Vannkjøling: Vannkjølinga er av typen WaterChill CPU-A Power Kit KT03A-L30/220v-10mm Antartica Dual Rad og er kjøpt på komplett. Lekkasjetesting: Ett hvert vannkjølingssett bør lekkasjetestes pga faren for vannsøl og ødelagt hw som følger ved lekkasje. Dette bør stå i 24 timer. Loopen er: pumpe-Radiator-cpu-tank-pumpe vannblokka Dette står i 24 timer med batterivann. Batterivannet er kjøpt på statoil for 25kr flaska. Flere bilder kommer utover dagen. Endret 2. oktober 2004 av kverna Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Hei! Nydelig prosjekt, god orden i kabbisen! Må si til broren din at han må gå igjennom www.overklokking.no og litt forum, slik at han og lærer seg litt data! Stå på, og lykke til! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Update tid! Siden boxed vifta satt på før var det en plate bakpå hovedkortet. Denne var limt fast, derfor: 1-2min med føner på laveste temperatur! Dette var jeg egentlig litt skeptisk til men siden det er gjordt før, måtte det da fungere nå også sånn! *puh* den kom av. da kan vi begynne å montere vannblokka. her er delene som skal inn, radiator, pumpe, tank, vannblokk og alt av slanger og tilbehør. blokka montert etter bruksanvisningen. radiatoren med 2stk adda vifter, har ingen erfaringer med de men hvis de er gode blir de sittende. Har 2 titan vifter som kan erstatte dem. Her er vannblokka og radiatoren satt inn i kabinettet. Og, Her er alt satt inn.. nå gjenstår det bare å fylle i vann, algemiddel og glowmotion. der var det gjordt, søt farge på vannet synes nå jeg vanntanken før og etter glowmotion. Flere bilder utover dagen, da kommer det også noen bilder med uv lys Hei! Nydelig prosjekt, god orden i kabbisen! Må si til broren din at han må gå igjennom www.overklokking.no og litt forum, slik at han og lærer seg litt data! Stå på, og lykke til! thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif takker, får be han gjøre det! Endret 2. oktober 2004 av kverna Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Nice kverna. Bare synd at det ikke er din pc eller? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 ja jeg får kjøpe meg vannkjøling til shuuutlen snart ass.. blir lei bråket! Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 hva skal du meg glowmotion hvis det ikke er plexi? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 hva mener du nå ? Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Han mener : "Hvorfor har du i glowmotion, mens du ikke har plexiglass i sidedøren på kabinettet - ingen vits at det lyser for seg selv der inne" Ser ut som du har veldig mye glowmotion oppi også. Hvis man har for store mengder oppi, lyser det mye dårligere enn om man holder seg til det som står spesifisert på flasken - men dette får man jo se ann med UV lys mens man heller oppi. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Liten bilde update! Sry litt blurry bilde men det blei tatt i en fart synes fargen på vannet i tanken blei fint, derfor tok jeg ett bilde av den That just the way I am.. Her har jeg zooma inn på vannblokka, lett å se hvor vannet går hvertfall! Og det siste bildet for idag: Lek med uv tusj som dere ser har jeg også sølt litt glowmotion helt nederst på pekefingeren Jeg hadde også litt ekstra på fingrene og neglene, ganske dekorativt faktisk Han mener : "Hvorfor har du i glowmotion, mens du ikke har plexiglass i sidedøren på kabinettet - ingen vits at det lyser for seg selv der inne" Ser ut som du har veldig mye glowmotion oppi også. Hvis man har for store mengder oppi, lyser det mye dårligere enn om man holder seg til det som står spesifisert på flasken - men dette får man jo se ann med UV lys mens man heller oppi. Det kommer vindu i døra, og nå er det jo også en sidedør med netting i så man ser det veldig godt uansett.. kunne tatt ett bilde av dette men har ikke tenkt på det. Men som sagt kommer det vindu senere Tror ikke jeg hadde i mer enn det stod på flaska. Skal også skaffe en 20cm uv katode og feste den ved psu oppe ved cpu blokka. for å få litt jevnere lys da.. Endret 2. oktober 2004 av kverna Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Oki, for når jeg hadde oppi vannet så så det litt sånn pissegult ut uten UV lys http://frodo.hiof.no/~deetee/wcmodding/namvann.jpg Det var etter flaska hvertfall, men så mye tøffere ut hos deg igrunn, litt gjennomsiktig her Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) jeg tok vel litt over 3/4 av flaska oppi.. bare tok oppi til hele loopen hadde farge. da synes jeg det var greit kan jo legge ut bilde av sånn det var før jeg tok oppi resten: før etter ganske stor forskjell veit ikke hvor godt temperaturene har av dette, men skal tilsette litt waterwetter senere, og håpe på bedre temperaturer! Endret 2. oktober 2004 av kverna Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Han mener : "Hvorfor har du i glowmotion, mens du ikke har plexiglass i sidedøren på kabinettet - ingen vits at det lyser for seg selv der inne" det jeg mente dårlig formulering ja.. tenkte ikke noe over det Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 den er grei! men det kommer. Han er på ol nå så blir jo ikke noe jobbing på litt og jeg har jo ikke den beste tiden til overs etter skolen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Har snakka med Netshop de skulle sjekke om de fikk tak i det kabinettet med sorte sidedører . Hva med å fjerne den runde nettingen i døra og erstatte den med et vindu , kunne blitt pent det . Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Søt liten vannkjøling det! Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) pent hvilke temperaturer har du? Fornøyd med kassa? jeg synes ihvertfall det var genialt med så god plass Endret 2. oktober 2004 av henrikw Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Har snakka med Netshop de skulle sjekke om de fikk tak i det kabinettet med sorte sidedører .Hva med å fjerne den runde nettingen i døra og erstatte den med et vindu , kunne blitt pent det . kabinettet finnes jo i sølv, sort og blått da så burde ikke være problem. Det var tanken men brodern har forelska seg i ett vindu han så på nettet så blir mest sannsynlig det. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 http://www.coolermaster.com/index.php?LT=e...1+Side%20Window dette er vinduet han har bestemt seg for.. enten vi kjøper ny dør eller at vi lager det selv får vi se på.. uansett, bilder kommer Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hmm, er samme kabinett jeg har tenkt å kjøpe det! Masse flotte kjøleløsninger i det! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 ja det er det og plass til 2 psuer! greit hvis man skal ha peltier eller lignende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå