Rockmann Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Jeg har et skjermkort som bråker veldig mye fant det ikke ut før jeg stoppa andre vifter... Finnes det noe program som kan slå av skjermkortet når jeg sover feks ? Altså jeg slår det av når jeg skal sove Hvis noen vet om noen lydløse vifter er det fint ? På forhånd takk Endret 2. oktober 2004 av Rockmann Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 en ide å nevne åssen skjermkort det er. Finnes jo mange løsninger for å få skjermkort til å holde kjeft. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Det er et Hercules 3D Prophet 9200/9200Pro Series Jeg vil helst ikke bytte vifte egentlig bare slå det helt av Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Kunne jeg kjøpt http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP og noen som vet om noe program eller noe som kan få vifta til og slå seg av ? Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Er vel litt dumt å slå den av mens du sover, kan jo hende den blir litt varm Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 eneste jeg lurer på hvordan slå den av ? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 eneste jeg lurer på hvordan slå den av ? Det høres ut som at du har sjekket ut temperaturer på forhånd med vifte av og på? Siden du bare er interessert i å få slått av vifta mener jeg... Hvis det er forsvarlig mht. temperaturen, kan du jo nappe ut strømledningen til vifta, men det er vel litt slitsomt hvis du ønsker en permanent løsning. Men hvis du har sjekket opp temperaturen når vifta er av og den er ok, så kan du jo bruke et 5,25" deksel og montere bryter der. Og så klipper du av den ene ledningen til vifta og lodder på forlengelses-ledninger og fester disse til bryteren som du monterer på et ledig 5,25" deksel over eller under CD-rom. Bare vær sikker på at ikke grafikk-prosessoren blir for varm da. Sveinl. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 jeg vet ikke om den blir for varm, men det jeg mener er at når jeg går fra dataen så slår jeg av hele skjermkortet altså dataen er som at man ikke har den der skjønner ? jeg kan plugge skjermen på hovedkortet også Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) jeg vet ikke om den blir for varm, men det jeg mener er at når jeg går fra dataen så slår jeg av hele skjermkortet altså dataen er som at man ikke har den der skjønner ? jeg kan plugge skjermen på hovedkortet også Så du har et integrert skjermkort/grafikkbrikke på hovedkortet også? Som bråker mindre enn skjermkortet du har i AGP-porten? Sveinl. Endret 2. oktober 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 jeg vet ikke om den blir for varm, men det jeg mener er at når jeg går fra dataen så slår jeg av hele skjermkortet altså dataen er som at man ikke har den der skjønner ? jeg kan plugge skjermen på hovedkortet også Så du har et integrert skjermkort/grafikkbrikke på hovedkortet også? Som bråker mindre enn skjermkortet du har i AGP-porten? Sveinl. ja men det brukes ikke da hehe er det noen som vet om noe program som kan slå av skjermkortet da ? Lenke til kommentar
|Dark| Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 En ide kan jo være å koble en bryter på foran på kabbiset hvis du ønsker det.. Bare å kutte strøm kablene til vifta og lage de lengre... En annen idè kan være å sette den på viftekontroll, slik at den går mye roligere etter eget ønske, og så kan den bråke så mye den vil når du skal spille osv.. "Just a thought, just a thought..." |Dark| Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 En ide kan jo være å koble en bryter på foran på kabbiset hvis du ønsker det.. Bare å kutte strøm kablene til vifta og lage de lengre... En annen idè kan være å sette den på viftekontroll, slik at den går mye roligere etter eget ønske, og så kan den bråke så mye den vil når du skal spille osv.. "Just a thought, just a thought..." |Dark| ja, men kan jeg deaktivere det ? Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Dere vet harddisk innsovningsfunksjon ? Jeg mener det samme som den hvis jeg er borte feks 1 time da så stopper skjermkortet vifta går ikke ikke noe vises på skjermen når jeg slår den på men når jeg beveger musa så må den tilbake til det samme igjen Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Dere vet harddisk innsovningsfunksjon ? Jeg mener det samme som den hvis jeg er borte feks 1 time da så stopper skjermkortet vifta går ikke ikke noe vises på skjermen når jeg slår den på men når jeg beveger musa så må den tilbake til det samme igjen Åpne kontrollpanelet og velg strømalternativer. Der kan du sette på hvor lang tid det skal gå før PCen går i ventemodus, hvor lang tid det skal gå før diskene sovner osv... Prøv å sette på kortere tid på alternativene der. Så slipper du å vente i 1 time som du pleier. Sveinl. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Dere vet harddisk innsovningsfunksjon ? Jeg mener det samme som den hvis jeg er borte feks 1 time da så stopper skjermkortet vifta går ikke ikke noe vises på skjermen når jeg slår den på men når jeg beveger musa så må den tilbake til det samme igjen Åpne kontrollpanelet og velg strømalternativer. Der kan du sette på hvor lang tid det skal gå før PCen går i ventemodus, hvor lang tid det skal gå før diskene sovner osv... Prøv å sette på kortere tid på alternativene der. Så slipper du å vente i 1 time som du pleier. Sveinl. ja, men det slår ikke av skjermkortet jeg skal ta ut skjermkortet idag for og sjekke støyforskjell Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Kjøp deg heller en Zalman kjøleribbe fra microplex. Da slipper du hele viften. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP sånn, tror jeg kjøper det da men vifte er kun for de som overklokker skjermkortet ? Jeg overklokker ikke Endret 3. oktober 2004 av Rockmann Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Ja! Den er helt konge. Vifte er bare for de som har ATI 9800PRO eller dem som klokker. Det kan være en fordel at du har god luftgjennomstrømning i kabinettet når du bruker denne, men ikke en absolutt nødvendighet. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 takk, det blir det neste jeg bestiller skal bare sjekke om jeg har skruefeste for det Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg hadde ikke skruehull men flere på skjermkort forumet sier at skjermkort sentrumet tåler opptil 90 grader og jeg har ganske god luftgjennomstrømning i kabinettet mitt det jeg har tenkt til er og bytte vifta og la den vifta jeg bytter til bare gå når jeg spiller og sitter ved dataen Noen som tror jeg vil skjermkortet da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå