vegjoh Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Hei! Har et problem her: Skulle hjelpe naboen med datamaskinen. Det var blitt borte noen systemfiler som resulterte i at jeg kjørte "reparere Windows". Nå er Windows i orden, og det eneste problemet er at jeg ikke klarer å opprette internett-tilkoblingen (vanlig modem, k56). Det som skjer, eller ikke skjer, er at jeg ikke kan velge "Koble til ved hjelp av et modem for ekstern tilkobling": Etter mye forsking fram og tilbake, fant jeg ut at dette skyldes at tjenesten "Remote Access Connection Manager" ikke er startet: Hvis jeg starter den, får jeg opp følgende feil: Fant ut at man kan sette spesielle tillatelser for hvem som skal ha lov til å starte og stoppe tjenestene. Forsøkte det, men da får jeg melding om at "Kontoen som er angitt for denne tjenesten, er en annen enn kontoen som ble angitt for andre tjenester som kjører i samme prosess". Vel, gikk inn på "Avhengigheter" og fant ut hvilke tjenester dette (antakeligvis) dreide seg om, og satte samme tillatelser på dem, og det som skjer da, er at jeg får samme feilmelding igjen: "Kontoen som er angitt for denne tjenesten, er en annen...". Ser nærmest ut som jeg har havnet i en (ond) sirkel her... Har noen peiling på hva som kan gjøres? Hadde ikke spesielt lyst til å formatere hele maskinen på nytt, bare på grunn av det der. Meget taknemlig for alle tips! Mvh Vegard Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) husker jeg hadde noe lignende problem første gang jeg skulle ha bredbånd på pc'en... husker jeg gav opp til slutt, intallerte fresh copy, og så var alt i orden... beklager hvis svaret var dårlig, men har faktisk ikke noen anelse på hva som kan være galt! (og tør å påstå at mine kunnskaper om XP pro er ganske bra) en annen ting: kult å ha en navnebror her edit: teit forlsag, som du sikkert har tenkt på, men har du husket å logge på som admin? Endret 2. oktober 2004 av Feh Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Hei! Har prøvd å logge på som Administrator, men det samme er det samme.. Har ikke funnet ut noe mer jeg heller, så det ender vel med at jeg må formatere hele maskinen. Det blir en del arbeid, men men.. Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå