maximius Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Heisann! Jeg hadde egentlig bestilt et AOPEN VGA-Card GeForce 6800GT 256 MB, men da dette ser ut til å drøye lenge før det kommer inn på lager igjen, tenkte jeg på et MSI Radeon X800PRO 256MB DDR ViVo AGP, RX800PRO-VTD256.. Er det noen store forskjeller på disse kortene? Er de bra i det hele tatt? Vil ha noe som ligger rundt den prisen der (ca. 4000)... Noen andre forslag? EDIT: Hva med dette? Gainward GeForce 6800GT 256MB GS GDDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample" EDIT 2: Lurer på om jeg går for dette: ATI Radeon x800Pro 256MB Skjermkort 8X AGP, DDR, DVI-I, TV-Out, Retail Endret 2. oktober 2004 av maximius Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 jeg syns personelig x800 er fetest på utseende vertfal jeg ville absolut kjøpt ati selv om nividia er bedre noen plasser .så er ati bedre andre plasser. slik er det bare . men jeg ville valgt ati Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2195&p=5 Lenke til kommentar
MingLee Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Har selv et Gainward 6800 GT Golden Sampel "Ultra/2400" og er godt fornøyd. Men jeg tror ikke du kommer til å blir misfornøyd med et X800 Pro korte... Hvis du søker så finner du mange tråder om Nvidia VS. ATI. Men som jeg har seg før, kjøp det korte du vil ha. Du kommer til å blir fornøyd uansett. Lykke til Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Du har et vanskelig valg : Nvidia er hakket bedre på Opengl. Ati serien er bedre på DirectX baserte spill. Forskjellen mellom begge kortene er på ca 1-5% avhengig av tester, det er større forskjell i Opengl, der leder nvidia, men det finnes også directx spill hvor nvida leder bra. Det finnes større mengder spill basert på Directx enn på opengl, men det kommer noen flere etter vært på sistenevnte (+20?). I 3dmark05 ser det ut som Ati har tatt ledelsen med sine beta drivere og x800 serien. x800xt ser ut som er di kortene som går igjen med høyest poengsum. Kortene yter faktisk ganske likt, men det ser ut som 4.10 driveren til ati faktisk gir dem et hestehode i forsprang. Endret 2. oktober 2004 av Malvado Lenke til kommentar
maximius Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Ok, takker for alle svar! Har bestemt meg for ATI Radeon x800Pro 256MB, da dette kortet ligger inne hos MPX.no (eneste plassen hvor de har inne gode skjermkort på lager! ) Lenke til kommentar
nord Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 jeg syns personelig x800 er fetest på utseende vertfaljeg ville absolut kjøpt ati selv om nividia er bedre noen plasser .så er ati bedre andre plasser. slik er det bare . men jeg ville valgt ati jeg vil si POV kortet jeg fikk hadde et rimelig bra utseende, var overbevist om at jeg kom til å få et slikt grønt referanse kort. men det ble nok sort kort på meg men det er virkelig et vanskelig valg, var der selv for noen uker siden. uansett hva du velger så blir du ikke å angre, lykke til! Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Kjøper virkelig folk skjermkort etter utseende? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Kjøper virkelig folk skjermkort etter utseende? Om man skal velge mellom flere fabrikanter så kan det være sånne ting som avgjør det. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Kjøper virkelig folk skjermkort etter utseende? Forstå det den som vil... Jeg vil ikke. Kan ikke fatte hvorfor utseende på en komponet skulle avgjøre hvorfor man kjøper den? Blir ikke det som å velge en skrue til en bilmotor fremfor en annen fori den ser "fetere" ut? Endret 2. oktober 2004 av Vo0do0 Lenke til kommentar
maximius Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Kanskje hvis man har et kabinett man kan se gjennom... Plexiglass på sidedøren o.l... Da kan jeg heller skjønne det, men det er ikke akkurat det som veier tyngst for meg... Lenke til kommentar
Azzbicker Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Forstå det den som vil... Jeg vil ikke.Kan ikke fatte hvorfor utseende på en komponet skulle avgjøre hvorfor man kjøper den? Blir ikke det som å velge en skrue til en bilmotor fremfor en annen fori den ser "fetere" ut? det er jo en avgjørene ting hvis man står mellom flere fabrikater ( som nevn ovenfor )... men seff er det ytelse som kommer på øverste hylle Lenke til kommentar
herpel Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Gainward 6800GT GS! Suverent kort. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 6800GT slår X800 Pro i det meste, så det bør ikke være noe spørsmål mener jeg! De fleste 6800GT kortene kan lett klokkes opp til 6800Ultra hastighet og har alle 16 pipelines aktivert "out of the box", da slipper du flashing og modding som gjør at du mister garantien på kortet. 6800 har også en fordel med at det har støtte for Shader Model 3.0 som er en del av den nyeste versjonen av DirectX 9.0 Så anbefaler derfor også et 6800GT. Vil du ha ett som ser bra ut så er ikke Gainward 6800GT Golden Sample et dumt valg! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 6800gt er vel det lureste valget mellem de to korta pga pipelines hadde du sagt 6800ultra vs x800xt så hadde jeg sagt x800xt Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg ville valgt X800PRO Vivo som flashes til XT, men GT kortet er også bra, vanskelig valg. Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 husk at ati er så å si ubrukelig i linux, og i dual skjermoppsett, feks funker overlay bare på en av skjermene om gangen, samme med 3d. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kjøper virkelig folk skjermkort etter utseende? hehe, kortet må jo c litt bra ut da hadde gått for x800 jeg også. er ATI fan! Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hvis du vil gå for et 6800GT golden sample som koster nesten 4400 kr så kjøper du heller x800XT for 4500 kr. Bedre ytelse på det kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå