Gå til innhold

6800GT vs. X800 Pro

maximius

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg hadde egentlig bestilt et AOPEN VGA-Card GeForce 6800GT 256 MB, men da dette ser ut til å drøye lenge før det kommer inn på lager igjen, tenkte jeg på et MSI Radeon X800PRO 256MB DDR ViVo AGP, RX800PRO-VTD256..

Er det noen store forskjeller på disse kortene? Er de bra i det hele tatt? Vil ha noe som ligger rundt den prisen der (ca. 4000)... Noen andre forslag?

EDIT:

Hva med dette? Gainward GeForce 6800GT 256MB GS GDDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample"

EDIT 2:

Lurer på om jeg går for dette: ATI Radeon x800Pro 256MB Skjermkort 8X AGP, DDR, DVI-I, TV-Out, Retail

Endret av maximius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et Gainward 6800 GT Golden Sampel "Ultra/2400" og er godt fornøyd. Men jeg tror ikke du kommer til å blir misfornøyd med et X800 Pro korte... ;)

Hvis du søker så finner du mange tråder om Nvidia VS. ATI.

Men som jeg har seg før, kjøp det korte du vil ha. Du kommer til å blir fornøyd uansett.

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Du har et vanskelig valg :

Nvidia er hakket bedre på Opengl.

Ati serien er bedre på DirectX baserte spill.

Forskjellen mellom begge kortene er på ca 1-5% avhengig av tester, det er større forskjell i Opengl, der leder nvidia, men det finnes også directx spill hvor nvida leder bra.

Det finnes større mengder spill basert på Directx enn på opengl, men det kommer noen flere etter vært på sistenevnte (+20?).

I 3dmark05 ser det ut som Ati har tatt ledelsen med sine beta drivere og x800 serien. x800xt ser ut som er di kortene som går igjen med høyest poengsum.

Kortene yter faktisk ganske likt, men det ser ut som 4.10 driveren til ati faktisk gir dem et hestehode i forsprang.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
jeg syns personelig x800 er fetest på utseende vertfal

jeg ville absolut kjøpt ati selv om nividia er bedre noen plasser .så er ati bedre andre plasser.

slik er det bare .

men jeg ville valgt ati

jeg vil si POV kortet jeg fikk hadde et rimelig bra utseende, var overbevist om at jeg kom til å få et slikt grønt referanse kort. men det ble nok sort kort på meg :)

men det er virkelig et vanskelig valg, var der selv for noen uker siden. uansett hva du velger så blir du ikke å angre, lykke til!

Lenke til kommentar
Kjøper virkelig folk skjermkort etter utseende? :dontgetit:

Forstå det den som vil... Jeg vil ikke.

Kan ikke fatte hvorfor utseende på en komponet skulle avgjøre hvorfor man kjøper den? Blir ikke det som å velge en skrue til en bilmotor fremfor en annen fori den ser "fetere" ut?

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Forstå det den som vil... Jeg vil ikke.

Kan ikke fatte hvorfor utseende på en komponet skulle avgjøre hvorfor man kjøper den? Blir ikke det som å velge en skrue til en bilmotor fremfor en annen fori den ser "fetere" ut?

det er jo en avgjørene ting hvis man står mellom flere fabrikater ( som nevn ovenfor )... men seff er det ytelse som kommer på øverste hylle :yes:

Lenke til kommentar

6800GT slår X800 Pro i det meste, så det bør ikke være noe spørsmål mener jeg!

De fleste 6800GT kortene kan lett klokkes opp til 6800Ultra hastighet og har alle 16 pipelines aktivert "out of the box", da slipper du flashing og modding som gjør at du mister garantien på kortet.

6800 har også en fordel med at det har støtte for Shader Model 3.0 som er en del av den nyeste versjonen av DirectX 9.0

Så anbefaler derfor også et 6800GT. Vil du ha ett som ser bra ut så er ikke Gainward 6800GT Golden Sample et dumt valg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...