Fragletrollet Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Hallo folkens Etterhvert som min voksende interesse for produsering av elektronisk musikk, har jeg begynt å sette sammen et lite hjemmestudio. Har kjøpt monitorer osv, men trenger da et nytt lydkort, da Soundstorm ikkke duger. Jeg har tittet litt rundt, og funnet frem til dette kortet: M-Audio Delta 101 OLT (http://m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT-main.html) Hva synes dere om dette? Jeg kan få dette kortet til 2400 spenn, så jeg synes det var veldig akseptabelt kort i forhold til prisen. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Ledninger , kor ? Informativt, hvor? Måtte bare . Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 hei Personlig ville jeg kjøpt et brukt Creamware kort (på ebay f.eks). Synthene er bare fantastiske, er det billigere enn å VSTi synther. Du får et Pulsar 2 (Pulsar Project heter det nå), med Scope software v4.0 + endel synther + masse gode effekter for ca 300-400 euro. Kjører selv med 2 CW kort + Noah på CubaseSX. Stort sett bruker jeg bare Sampling (Halion) som VSTi. (selv om sampleren til CW er vel så bra) Mixing foregår også på lydkortet. Bruker vanligvis oppsett med 8-16 stereo-kanaler fra Cubase til lydkortet, her blir det meste av effekter lagt på. Masse 3.part synther og effekter finnes, masse freeware......... underbart Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hva med M-Audio og Roland sine kort? Har hørt at de skal være bra. M-Audio Firewire 1814, skal visst være ganske bra. Edirol Fa-101 skal visst også være bra. Endret 3. oktober 2004 av Raijin Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Ja, mye bra, og jeg er temmelig sikker på at jeg kommer til å kjøpe meg et outboard-kort, trolig Firewire, en gang i framtiden. Grunnen til at jeg pekte på Creamware kort, er programvaren. Utrolig bra med synther og effekter. Fordelen er jo at du kjører disse synther og effekter på intern prossessor på lydkortet, slik at du kan kjøre fult opp av VSTi på PSU'en samtidig. Dersom en skal mest gjøre opptak av Audio, fra mixer ol, da ville jeg kjøpt Firewirekort. PS creamware bruker også firewire-lignende protokoll for INN/UT bokser, men kaller dem z-link. Fordelen med outboard utstyr, er at det er lettere å skjerme mot støy. Både intern og ekstern støy....hold mobilen ved pc'en - og hør! Noe demo og litt innblikk www.cwaudio.com Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Med dette kortet følger det med en synth (tror jeg) og en lettversjon av Reason (+at om jeg skal oppgradere til fullversjonen til Reason, så koster det en tusing mindre enn ellers). Men jeg kjøper jo først og fremst nytt lydkort for at kortet skal være godt, om det er bundlet med masse programmer er jo et pluss, men ikke et must. Grunnen til at jeg ikke har valgt et Firewire/USB kort, er vel fordi jeg egentlig ikke har bruk for det. Eneste som hadde vært fint er jo litt mindre kabelrot, men til gjengjeld så er jo PCI-kort raskere enn Firewire, og iallefall USB (i forhold til stabilitet osv). Noen andre forslag? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 For å begynne med en relevant erfaring: Har akkurat begynt å bruke et m-audio audiophile 2496 og det låter kjempebra . Etter hva jeg vet er det samme brikke (envy24) i 1010'en, så lydmessig skulle du være på trygg grunn med det kortet. Jeg lette en del omkring på nettet da jeg skulle kjøpe kort, og fikk stadig treff på Tweakheadz.com mye (tilsynelatende) bra stoff om lyd, studio og PCer der . Der har jeg plukket opp at firewire er etter sigende for alle praktiske formål raskt nok for studiobruk, USB er litt mer tvilsomt. En fordel med firewire lydkort, er jo at du har ADCen i en separat boks utenfor PCen, innsiden av en PCboks er jo ikke akkurat det stedet med minst elektronisk støy... Lykke til! M. (misunnelig ex hobby radio- og PA-tekniker, nå skulle døgnet vært oppgradert til 32 timer for å få plass til den slags..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå