Gå til innhold

Asus P4B266-e noen erfaringer ?

Anbefalte innlegg

Har bestem meg for og bytte til Intel igjen etter 1 år med amd, og tror jeg kjøper dette kortet.

Er litt lei av alle extra driverene og dillet med via-chipsettet og AMD. Vet at Intel er stabilt som en stein. Skal kun ha en northwood 1600hz cpu til dette, men denne maskinen skal og må være så stabil som mulig.

Er det noen som har det og vil dele erfaringer ?

link: http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4b266...-e/overview.htm

airguard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan på det varmeste anbefalle dette. Greit, du betaler bittelitt ekstra, men det er det verdt etter min mening.

Stabilt som fjell. Glimrende til overklokking. Det har masse fete features som andre hk ikke har, bl.a. valgfrie boot-screens, voice messages, mm. i845D = stabilt som fjell. Ingen driveroppdateringer er nødvendig. Det er kun et minus med kortet, og det er at (i alle fall mitt), det viser ikke cpu-temperaturer under 40 grader. Jeg ser ikke på det som et problem egentlig.

Kjører 139x18 = 2500MHz nå, og pc'en har stått på i over 1 måned. Husk bare på å kjøpe kvalitetsram, som twinmos/crucial osv.

Men, har det ikke kommet et nytt kort nå, basert på i845E ? Mener det heter P4B533, det er arvtageren til P4B266, og jeg hadde vel kjøpt det idag, hvis ikke prisforskjellen er altfor stor, oppgraderingsmulighetene blir nemlig større, siden det støtter den nye 533MHz FSB'en. Har også sett at det er et kort som heter P4S533, men dette har ikke Intel chipsett, så jeg ville holdt meg unna det.

P4 NW [email protected]

Asus P4B266 i845D

Asus GF3ti500

512MB TwinMos DDR (2x 256)

Western 100GB 8MB Cache

[ Denne Melding var redigert av: cky på 2002-05-14 15:19 ]

Lenke til kommentar

takk !

jeg har nå bestilt det det var ca 2 ukers ventetid på det andre og har dessverre ikke tid :smile:

Har lest tester og ser bra ut.

Hva slags original cpu har du siden du nå overklokker ?

airguard

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-05-14 16:45 ]

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg en Swiftech MCX478B kjøleribbe med en Pabst 80x80mm 2600rpm 26db vifte, har også på en rheostat, selv om det egentlig ikke er nødvendig, da den vifta støyer lite. Ribba var den heftigste til P4 da jeg kjøpte, tror den er den beste fortsatt. Alt sammen skal finnes på http://www.microplex.no

Du kommer også langt med boxed vifta, ta og prøv den før du går til innkjøp av noe større!

Lenke til kommentar

LOL sorry jeg er sløv så ikke signaturen hehe :smile:

takk igjen, har tunnel og en zalhman liggende i skuffen, men prøver med boxedvifta først.

Har også 2 256 ddrtwinmos brikker som jeg nå bruker på msi kortet mitt og det ser ut til at de funker bra på din maskin.

airgaurd

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-05-14 19:02 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...