Gå til innhold

Brukerene på hardware.no?

Anbefalte innlegg

Først DETTE ER INGEN FLAMING POST, men et forsøk på konstruktiv kritikk av brukerne på hardware.no

Jeg :love: hardware.no som forum. Veldig mange kan veldig mye her inne, det er mange ganger jeg har fått seriøs hjelp her inne.

Problemet er at det er alt for mange som tror det vet noe om noe, hvis det hadde vært mulig med et rating system som sier noe om kunnskap ikke bare innlegg?

Mulig jeg treffer på noen ømme punkter her, men jeg har faktisk satt enkelte brukere på "ignore list" fordi de faktisk missleder.

Det er kun synspunkter, å håper på noen tilbake meldinger om dette? Hvis det ikke lar seg gjøre så er det også greit. Måtte bare yte min bekymring da jeg har sett direkte feilinformasjon som kunne gitt bruker alvorlige problemer.

Jeg vill ikke trekke frem brukere eller tråder. Gjort er gjort.

Moderator: Fant ikke noen bedre kategori for denne, flytt den om du må

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Thompzen @ 02/10/2004 : 14:40)
Dette vil bli veldig vanskelig, fordi noen vet kanskje masse om skjermkort, men ikke noe om software (*host* TDK *host*), og da blir det for dumt om noen ikke skal ta skjermkort-tipsene hans på alvor.

Enig med deg. Det beste hadde vært et system hvor man blir ratet i de forskjellige kategorie. Hvordan kan dette løses?

Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke enig med trådstarter. La oss si det kommer en helt ny bruker og vil hjelpe en person. han skriver hva han tror feilen kan være og kommer med en løsning. Skal han da bli trodd eller ikke? ratingen viser jo at han ikke kan en dritt?

Og hvem skal sette "karakter" på deres viten, og tenkemåte?

:shrug:

EDIT: Posten skulle vell vært under "tilbakemeldinger om forumet" ellerno

Endret av ikkeno
Lenke til kommentar

Nå er det vel mulig for moderatorene å gi brukertitler til folk om det skulle være noe poeng. Det kan jo være slik at brukere som har utmerket seg over litt tid kan få en stjerne eller slikt fra moderatorne om de ser at vedkommende oppfører seg eksemplariskt og er en kilde til kunnskap. Vi ser jo at flere av de brukerne her har i det siste dukket opp som brukermoderatorer. Et lignende system kan jo tildeles guruer med en stjerne og en eller flere bokstaver som viser hva man kan. F.eks:

*HK (hovedkort)

*SK (SKjermkort)

*SW (software)

eller kombinasjoner

*HK *S (hovedkort og søppel)

Bare noen tanker. Trenger ikke være akkurat slik jeg foreslår, men dette systemet MÅ være styrt av moderatorer. Skulle det vært styrt av brukerne så er jeg fristet til å si at da måtte det ha vært aldersgrense her (no offence folkens). :cool:

Lenke til kommentar

ja, jeg er for et slikt system... mye bedre å ha en viss anelse om hvor kunnskapsrike folk er.. hva om det bare er trådstarter og admins som kan gi + / - poeng.. For hardware er noe som kan ødelegges, og da er det ikke bare å laste ned en ny...

Hvis underbenanning hos admins er et problem, så kan det jo være egne admins som har muligheten til å rate andre... :hmm:

/Clvn

Lenke til kommentar

QUOTE (lavizh @ 02/10/2004 : 15:08)
Hva hvis kun moderatorer / admins kan stemme på svar de synes er konstruktive ?
Mulig dette gir mer jobb for dem, men hvertfall mer rettferdig med tanke på ærlige ratings.

Har du noen anelse om hvor mange tråder som lages hver dag på dette forumet? Det er umulig for administratorene/moderatorene å gå over hvert enkelt innlegg for så å vurdere om personen skal få pluss/minus poeng.

Alle manuelle system der forumbrukere selv vil gi andre poeng vil kunne misbrukes, og derfor vil det bli en dårlig løsning.

Lenke til kommentar

tanken fin, men det var jo komunismen også...

tror det kommer til ¨å virke mot sin hensikt, og det finnes som regel alltid tre veier for å løse problemet.. Hos noen funker ting annerledes ;)

har selv et linux certificat, men det betyr jo ikke at jeg er bedre enn andre folk som ikke har , tvert om :(

Lenke til kommentar

QUOTE (likferd @ 02/10/2004 : 18:08)
Dette vil kunne misbrukes til å "svarteliste" personer man ikke liker, spesielt om det er anonymt..

Det må ikke være anonyme svar. Hvis bare trådstarter kan gi komentarer så er det en start.

Er ikke sikker på at dette er løsningen, men en diskusjon om hva vi kan gjøre får å eliminere feil svar. Ja den bør vi ta.

Hva med emnemoderator? Dette kunne være persjoner som er spesielt dyktige i disse feltene?

Lenke til kommentar

Dette blir i praksis nesten umuligt å gjennomføre. Det som bør skje er at alle brukerene av forumet må bli flinkere å seie ifra når nokon (hjelper feil, Missleder trådstarter). Ikkje alle, meg medrekna som gjer dette med vilje.

Sjølv om eg trur eg har rett og svarer på eit innlegg så er det ikkje sikkert eg har det.

Ikkje alltid enkelt å vere 110% sikker på noko. Men er den fyrste til å legge meg flat om eg missleder nokon og det blir påpeika. Da kanskje eg lærte noko av det eg og.

Men som alle veit så er det utruligt mange ting i hardwarens verden som kan vere årsak til ergrelse og problemer.

P.S Støtter forslaget fullt ut dersom det er gjennomførbart.

Lenke til kommentar

QUOTE (Guffen Duck @ 02/10/2004 : 18:18)
Hva med emnemoderator? Dette kunne være persjoner som er spesielt dyktige i disse feltene?

Blir ikke det litt som bygdelappen? Frata eldre folk rett til å kjøre i tettbebygde strøk. Du er kun til å "stole på" når det kommer til skjermkort.. alt annet du uttaler deg om tør ingen å tillegge noe vekt.

Tenkt uttalelse fra forumadministrasjonen: "ja, du kan bli brukermoderator her, men pga visse begrensninger i ditt vesen kan vi kun tilby en handikaputgave til deg"... ikke rent lite stigmatiserende da ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...