surfin atari Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Etter mye tull med min Netopia 4542 (nextgentel) ruter bestilte jeg ny ruter. I mellomtiden virket det som om linja stabilserte seg. Jeg har nå fått tilsendt en Netopia 3351 og lurer på hvilken av disse to jeg bør beholde. Altså, vil jeg merke noe forskjell på de ulike ruterne? Jeg bruker nettet ganske mye til å laste ned store filer. Jeg tror også jeg bor ganske nært sentralen siden jeg bor på majorstua, dersom det er relevant for valg av ruter. Eller har det kanskje overhodet ingenting å si? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Anbefaler deg absolutt å teste ut ruteren på Dc++ og andre fildelingsnettverk da jeg selv har opplevd med 3351 at den mister tilkoblingen til sentralen og må koble seg opp på nytt, noe som er fryktelig irriterende om du er mitt i en filoverføring. Sitter i skrivende stund med 4542 og selv om den ikke støtter uPnp så fungerer den best synnes nå jeg. Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Sitter i skrivende stund med 4542 og selv om den ikke støtter uPnp så fungerer den best synnes nå jeg. Støtter UPnP den.. bare å oppgradere til siste firmware.. Lenke til kommentar
surfin atari Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Hvorfor er det så kjekt med UPnP? Får man flere aksesspunkter? Takk for svar forr Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Støtter UPnP den.. bare å oppgradere til siste firmware.. Trenger ikke siste engang, holder med firmware v5.3.5 for at dette er støttet. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 UPnP er en utrolig skummel teknologi som lar programmer åpne de portene de trenger, når de trenger dem, istedet for at du gjør det selv. I teorien er det kjekt, men i praksis er det å be om å bli exploita. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 He he, ser ut som jeg ikke var helt oppdatert på upnp fronten her ja. Det siste jeg fikk høre fra Nextgentel var at 4542 aldri kom til å få støtte for upnp. *Oppgradere firmware nå* Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 3351 er mindre, ergo beholdt jeg denne Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 3351 er mindre, ergo beholdt jeg denne Hadde jeg hatt valget, så hadde jeg gått for den 'større' Vet at 3351 er dårligere, men husker ikke hva i faren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå