DarkSlayer Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 hehe - regner med dere skjønte det var en spøk men er det noen som skal reinstallere snart? installer winxp + sp2 + opera + ff + whatever ......... tut og kjør på nettet på slemme plasser, snusk og sånn og se hvordan de forskjellige browserene takler "presset" ... eg har nettopp reinstallert, så jeg orker ikke å begynne en gang til. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Dette er alt jeg har å si om saken: Opera, mouse gestures. Edit: Ok da, et par ting til som gjør Opera best. -Du kan fortsette fra forrige gang du brukte Opera, alle sidene du var inne på med fram/tilbake og alt. -For å feks. søke på Google kan du bare skrive "g" og søkeordet i adressefeltet. De som har vendt seg til mouse gestures og andre ting går aldri tilbake til IE. Endret 3. oktober 2004 av Endre Lenke til kommentar
TorS Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Det jeg savner mest i Intenet Explorer er tabs! Jeg trodde ikke det var noe særlig da jeg fortsatt brukte IE, men etter en liten prøveperiode med Firefox har jeg blitt helt avhengig av det Det blir så enormt mye ryddigere av det, og også mer tilgjengelig, særlig hvis du driver med andre ting enn å surfe på internett. Noe annet som er fint med Firefox er extensions. Du kan få browseren ganske som du vil ha den. En veldig kjekke extension er Adblock, som fjerner reklame fra sider Det sparer både båndbredde og frustrasjon... Når det gjelder popups var det noe jeg irriterte meg over før når det gjaldt IE, men etter SP2 er vel ikke det så mye å henge seg opp i. Spyware/tull som kommer spesielt til IE har aldri vært et stort problem for meg. Jeg tror det også kommer mye an på brukeren, men det er klart at det ikke er bra at det er såpass mange svakheter som kan utnyttes. Nå skal jeg ikke si at jeg er helt oppdatert, og etter SP2 kan det hende Microsoft har klart å fjerne alle svakhetene, men jeg tviler sterkt på det. EDIT: Mousgestures kan du forresten få tak i til Firefox også.. Jeg har ikke orket å gjøre det, men det er ikke verre enn å installere en extension Endret 3. oktober 2004 av TorS Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Opera - på grunn av at den er så fantastisk å bruke etter MIN mening. Slå den! Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Ang. spyware/adware og IE vs. Opera......jeg bruker for tiden bare Opera på min hjemme-pc, og får minst like mye spyware med den.... mvh Pantera Lenke til kommentar
whoi Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Da er det kanskje på tide å passe på hva man installerer av software Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Da er det kanskje på tide å passe på hva man installerer av software ...og poenget ditt er? Misforstå meg rett....jeg synes Opera er en bra browser (bortsett fra et par småting), men å påstå at den er sikrere enn IE, blir feil. Ihvertfall så lenge ingen klarer å legge frem bevis for at det er tilfelle. mvh Pantera Lenke til kommentar
whoi Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 ...og poenget ditt er? Du skjønte det ikke nei... Jeg prøvde å si på en spøkefull måte at kanskje det ikke er browseren sin feil at du får masse spyware. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Du skjønte det ikke nei... Jeg prøvde å si på en spøkefull måte at kanskje det ikke er browseren sin feil at du får masse spyware. Jo'a....skjønte det.... Men jeg driver ikke å installerer alt mulig slags dritt, som gir meg en masse spyware på maskina. Det får da holde med at de kommer inn via IE og Opera. Men derfor er det jo kjekt å ha slike små gratis-programmer som Spybot og Ad-aware. Så derfor har spyware aldri vært noe problem.....er jo bare å fjerne det. mvh Pantera Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Firefox er raskere, sikrere og har tabbed browsing, det er lettere å overføre instillinger mellom maskiner, og man kan få NØYAKTIG samme settings etter formatering bare ved å kopiere en mappe... men den tingen som er det største argumentet for Firefox er en ting: extentions... Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Så langt i diskusjonen så er browser valg .. kun et valg om .... et par hendige funksjoner. Ingen har klart å legge frem noe bevis eller et fornuftig argument for at IE er mer usikker, eller mer ustabil, eller faktisk er et dårligere valg en Opera, FF osv. Frykter Opera går en tung tid i møte ... siden IE omtrent er like god, og at neste versjon av IE vil antagelig begrave Opera og de andre en gang for alle. Ie er til og med på vei inn i mobilmarkedet hvor Opera har en stor posisjon. Synd. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 IE er mer usikker simpelthen fordi alle hacker/crackere/trackere (de som lager spyware) veit at 90% av verden's befolkning bruker IE til å browse...så allel lager dritt for å infisere det. Det hjelper lite at IE f.eks. er "rimelig sikkert nå" når det HELE TIDTEN utvikles nye måter å angripe nettopp IE... der for er Firefox/Opera bedre...man går rett og slett under radaren mye lettere... Lenke til kommentar
whoi Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg kan ikke se for meg at IE begraver noen som helst. For meg har ikke IE blitt en bedre browser selv om den har fått popup blocker eller fiksa et par sikkerhetshull. Og jeg vil tro at mange andre som har bytta vil tenke det samme. For meg personlig så tenker jeg "æsj" når jeg ser IE, og føler avsky hver gang jeg er innom windows update for da må jeg dra fram IE. Firefox og Opera gir en god følelse derimot. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 subjektive påstander, bevis dem Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 subjektive påstander, bevis dem Brukervennlighet for n'te gang. Trenger du bevis trenger du bare å prøve enten Opera eller Firefox. Helt enig med den siste settingen din Blurpy Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 folk som darkslayer VIL ikke bli overbevist... og ang. differanser som "bare" angår ett par hendige funksjoner. Det er jo derfor man velger en annen browser! nettopp på grunn av funksjonene... Lenke til kommentar
GulliveR Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Eg bruker Opera til alt utenom windows update. Og har aldri tenkt på å bytte tilbake til IE siden 10min etter eg installerte Opera, nettopp på grunn av funksjonaliteten (feks. alt i et vindu og mouse gestures ). Men spørsmålet her er: Er det noen her som kan bevise/har bevis for at IE(etter sp2) er mer ustabilt og usikkert enn Opera/FF. Og BTW: Må si meg enig med Blurpy For meg personlig så tenker jeg "æsj" når jeg ser IE, og føler avsky hver gang jeg er innom windows update for da må jeg dra fram IE. Firefox og Opera gir en god følelse derimot. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Opera har jo som kjent også en del små fordeler som å ikke forsøpple taskbaren med å åpne nytt vindu for hver side ++ Dette er vel hvedgrunnen til at jeg skiftet browser for et par år siden, da brukte jeg avant browser, men fant ettervert ut at jeg likte Opera bedre. Opera er rett og slett genialt! -For å feks. søke på Google kan du bare skrive "g" og søkeordet i adressefeltet. Takk, dette viste jeg ikke, og jeg har brukt opera i snart 1 år! Det har ikke så mye å si ettersom jeg har egen "google search" da.. Men Opera overrasker stadig! Endret 5. oktober 2004 av H.kon Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Edit: Ok da, et par ting til som gjør Opera best. -Du kan fortsette fra forrige gang du brukte Opera, alle sidene du var inne på med fram/tilbake og alt. -For å feks. søke på Google kan du bare skrive "g" og søkeordet i adressefeltet. Haha - Det er jo enda enklere i Internet Explorer. Der slipper man å skrive g foran søkeordet! Og ved å bruke MY IE som jeg gjør, har man også muligheten til å få opp de samme sidene som sist man var på nettet. Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Og i FF har man et eget søkefelt ved siden av adresse feltet. Der kan man og legge inn plugins for så og si alle søkemotorer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå