DarkSlayer Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Tja denne diskusjonen begynner å bli litt kjedelig. Men jeg har et spørsmål. Nå som SP2 er ute, hvor dårlig er IE nå i forhold til Opera og de andre? IE har som kjent fått popup blokker IE er satt opp strengere og tillater ikke lenger alt av krimskrams. Opera har jo som kjent også en del små fordeler som å ikke forsøpple taskbaren med å åpne nytt vindu for hver side ++ Har noen testet ut de forskjellige browserene for å sammenligne dem? Hvor mye sikkrere er opera? eller FF? Hvilke andre lure ting skiller? Hvor flinke har Opera og andre ikke MS browserene blitt til å rendre sider? Det er på tide at de som anbefaler Opera og andre får litt oppdatert ammunisjon... Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 ville ikke akurat satset på å bruke IE Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg bruker noe som heter PhaseOut, og syns den er veldig grei Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Hvis du bruker bare IE så vil du garantert få masse spyware og slikt.. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 IE er og blir blant de dårligste browserne der ute. Firefox derimot, er og blir best Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 IE er greit nok i seg selv. Problemet er at all spyware og tull man får via div. ufine sider er laget for å infisere nettopp IE. Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 selv bruker jeg både Opera og Firefox, Opera i Windows 2000, Opera i Slackware Linux og Firefox i Windows XP. jeg synes vel at Opera er hakke forran Firefox. jeg digger den bare. Opera altså, men føler at Firefox henger litt med den også for å si det slik. satt faktisk å lurte litt på om jeg skulle installere Firefox på hele maskina mi dvs. alle 3 osene mine, men det kommer aldri til å skje på den her siden av århundrede. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 IE er og blir blant de dårligste browserne der ute. Firefox derimot, er og blir best Opera! Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 hahahahaha - for en klønegjeng .... dere har ikke 1 grunn for å bruke noe annet enn IE, og dere har ikke lagt frem 1 påstand som dere har lagt fram 1 bevis for hehe ... eg vil ha "fækkts" ... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 hahahahaha - for en klønegjeng .... dere har ikke 1 grunn for å bruke noe annet enn IE, og dere har ikke lagt frem 1 påstand som dere har lagt fram 1 bevis for hehe ... eg vil ha "fækkts" ... Klikk på meg. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 hahahahaha - for en klønegjeng .... dere har ikke 1 grunn for å bruke noe annet enn IE, og dere har ikke lagt frem 1 påstand som dere har lagt fram 1 bevis for hehe ... eg vil ha "fækkts" ... Hm for det første: Firefox er raskere enn IE. Firefox er mer brukervennlig, men samtidig mer avansert enn IE. Firefox ser bedre ut enn IE. Dette er noen av begrunnelsene Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 hahahahaha - for en klønegjeng .... dere har ikke 1 grunn for å bruke noe annet enn IE, og dere har ikke lagt frem 1 påstand som dere har lagt fram 1 bevis for hehe ... eg vil ha "fækkts" ... Hm for det første: Firefox er raskere enn IE. Firefox er mer brukervennlig, men samtidig mer avansert enn IE. Firefox ser bedre ut enn IE. Dette er noen av begrunnelsene å etter alt som står er Opera raskere enn FF igjen Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Både firefox og opera har tabs, en av featurene jeg liker best. Dessuten trenger du ikke sp2 for å få firefox og opera sikker. Tilslustt har jeg et argument du ikke kan motsi; både firefox og opera har linux-versjoner, det har ikke ie. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 hahahahaha - for en klønegjeng .... dere har ikke 1 grunn for å bruke noe annet enn IE, og dere har ikke lagt frem 1 påstand som dere har lagt fram 1 bevis for hehe ... eg vil ha "fækkts" ... Finn en god grunn til å bruke IE fremfor Opera eller FF... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Finn en god grunn til å bruke IE fremfor Opera eller FF... Det er standard i windows, man slipper å laste ned og installere. Dessuten er det mange sider som bare ser bra ut i ie. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Finn en god grunn til å bruke IE fremfor Opera eller FF... Det er standard i windows, man slipper å laste ned og installere. Dessuten er det mange sider som bare ser bra ut i ie. Det er sant. Jeg kan ikke bruke Audigy 2 auto-oppdateringen i Firefox, fordi den kun støtter IE (og sikkert Opera). Nettbanken min gir også feilmelding i Firefox, selv om det bare er å klikke på 'Back' så kommer jeg inn. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 linken var grei den, bortsett fra at den er gammel. man må skille mellom IE før og etter SP2 ... det er grunnen til at jeg spør, fordi IE før SP2 var skillelig dårlig. Men nå har jo faktisk IE fått endel oppdateringer. Derfor jeg nå utfordrer dere til å bevise at IE er dårlig. Litt feil å si hvorfor man trenger en grunn for å bruke IE (som om opera fulgte med win-installen). Hvorfor skal man bruke opera? det er spørsmålet! IE er der, den fungerer, ingenting du må gjøre for å få den opp å gå, du blir ikke kvitt den engang. Enkelt og helt greit. Hvor usikker er IE SP2 i forhold til de andre? Eneste argumentet som jeg kommer på som gjør de andre browserene overlegne er at du kan avinstallere dem, for så å bytte dem ut, eller re-installere (ved feil) ... det kan du ikke med IE. Vet ikke om Opera og de andre kan kjøre alt det rare som er ute i verden som activeX, java dill og dall, og andre rare script ting man finner på nett. Kanskje det som gjør dem sikkrere? Bruker dem java så bruker de jo den rare sun-java saken (som på død og liv MÅ forsøple taskbaren med et icon) ... og den tipper jeg skal være sikkrere en den java-kopien til MS. ...for jeg har vel en mistanke om at hvis du fjerner pop-up saken i ie, + endrer på sikkerhetsinnstillingene i ie så er vel den åpen som en trekork... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Opera har så mange funksjoner som gjør hverdagen mye enklere for meg. Orker ikke å ramse opp, men de som liker IE har de prøvd FF eller Opera? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 java funker på mozilla like greit som IE. Det er bare at masse søppel og spyware er lagt ut for å akkurat skade IE. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg hiver meg på bølgen. Jeg har bare brukt IE så langt men er den like sårbar for Spy/addaware etter SP2. Er forresten villig til å prøve andre browsere dersom jeg blir plaget med IE, og til deg DarkSlayer: MS java er ikke med Windows XP, du må nok laste ned sunjava du også for å få java dill til å fungere. Men tilbake til trådstarters spørsmål. Er IE blitt sikrere/bedre etter SP2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå