Gå til innhold

Rask hjelp ønskes ang. MSI HK

wiggles

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat investert i et msi k8n NEO platinum edition s 754 hovedkort.

og når jeg skal montere den i vapoen min så får jeg ikke av bakplaten på hovedkortet. dette er veldig frustrerende for meg, med tanke på at jeg har brukt så mye penger på vapoen og alt. Er det noen som har bedre søkeskills enn meg, eller som har peiling på hvordan i "#%#%# jeg skal fjerne braketten?

Mvh En frustrert person. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, så når jeg sitter her og holder hovedkortet i hendene så sitter den fast i kabinettet. Jeg skjønner misforståelsen.

Bedre forklaring: Det er en "aluminiumsplate" under hovedkortet som ikke vil av, og med tanke på at jeg må isolere der så er det litt surt. Så mitt spørsmål er, hvordan kan jeg fjerne den platen under socketen?

Lenke til kommentar

Enten er den festet med skruer eller klips-ting som bare er å klemme sammen på oversiden.

Er den ikke festet på noen av de måtene kan du prøve å vippe den forsiktig av med en skrutrekker med noe mykt på. Ikke ta i fort hardt, dumt å knekke hele kortet.

Lenke til kommentar

Den er limt fast. Jeg brukte en plastdings for å "brekke" den forsiktig av. En annen metode er å varme forsiktig med en hårføner for å få den lettere av.

Men vær sikker, den sitter no inn i gampen... Så en hårføner er nok ikke så dumt.

Lenke til kommentar

Har selv tatt av denne bakplaten. Den sitter ganske godt, så vær forsiktig.

Men det er bare å lirke og lirke, men jeg tror jeg måtte løsne noe på hovedkortet først.

Den er limt fast tror jeg, så jeg tror det er lurt å bruke en hårføner og en plat ting og lirke den av med.

Selv brukte jeg en skrutrekker, tror ikke det var så lurt, men det fungerte.

Lenke til kommentar

takker for svar, men fant det ut selv etter litt vill og hensynsløs søking. (google is your friend) og nå har enda et problem oppstått, hvis det er noen med vapochill her som vet hva jeg snakker om, så for guds skyld ikke bare sitt og vær stille.

Jeg trenger hjelp, problemet er: At når jeg skal starte vapoen så kommer det et pip fra chillkontrollen, og så skrur maskinen seg av, dette tar ca et halvt sekund. Når jeg forsøker å boote uten chillcontroll så ser det ut til å gå fint.(tør ikke ha den på så lenge uten kjøling før jeg skrur den av.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...