Snafu_pimp Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Jeg prøver igjen!!! Jeg har telenor ab. og har en speedtouch 510i.... Men når jeg skal sitte opp en ftp server så ikke filene vises på ftp serveren... Komemr bare opp .: Permission denied.. Hva er feilen og hvordan rette den opp.. Har et til spm: Hvordan lager jeg link til en fil på en ftp server på nettsiden min slik at folk kan laste ned den filen fra ftp serveren min.. Endret 2. oktober 2004 av Snafu_pimp Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Hva slags FTP-server er det du bruker da ? Skriv litt mer så er det lettere å hjelpe deg.... Hvis du skal linke til en fil på ftp-serveren fra en web-side så må enten ftp-serveren støtte anonymous connections eller så må du oppgi brukernavn/passord i linken som f.eks : ftp://brukernavn:[email protected]/filnavn.zip Endret 2. oktober 2004 av JarleW Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg bruker Cesar ftp, Det samme skjedde når jeg brukte bulletproof ftp,. jeg skriver rett ip og alt... Noen som har opplevt det samme?? Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Er det ingen som vet dette??? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Prøv å chmodde filene til 777. Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Prøv å chmodde filene til 777. Og hvordan gjøres dette..?? Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Ja??? Noen som vet hvordan man kan ha FTP server på et Speedtouch 510i modem?? Lenke til kommentar
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 jeg tror du må modde en del firmware for å få ftp-server på en speedtouch 510i.. men jeg har aldri sett på et.. uansett er det vel ikke voldsom lagringskapasitet på den? Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 jeg tror du må modde en del firmware for å få ftp-server på en speedtouch 510i.. men jeg har aldri sett på et.. uansett er det vel ikke voldsom lagringskapasitet på den? Jeg skal ikke sette det opp PÅ modemet.. men jeg trtr det er modemet som gjør at jeg ikke kan sitte opp en ftp server... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Før du begynner å tro at det har noe med modemet å gjøre så bør du kanskje sjekke om du får koblet deg til FTP-serveren lokalt ? Regner med at det er firewall eller NAT i "modemet" ? Har du privat IP-adresse på pc'n(e) ? Start > Kjør > cmd (enter) ipconfig (enter) Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg får "komme meg inn" på den lokalt... Så det er greit... Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg får "komme meg inn" på den lokalt... Så det er greit... Som JarleW er inne på: Har du noen firewall eller NAT (eventuellt en router) i nettverket ditt ? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 speedtouch modemet har innebygget ruter. Du må skrive, 10.0.0.138 i IE eller en annen browser og så går du på natp. og angir port 21 tcp og udp Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) speedtouch modemet har innebygget ruter. Du må skrive, 10.0.0.138 i IE eller en annen browser og så går du på natp. og angir port 21 tcp og udp TCP og udp skal være like da?? alstå slik som på bildet Endret 9. november 2004 av Snafu_pimp Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 sikkert noe krøll med forwardingen av porter, du må også huske å åpne firewallen din for den samme portene. Lenke til kommentar
jente19jentejente Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Prøv å chmodde filene til 777. Det går IKKE an å chmodde filer til 777 på windows Det går det nok ikke å skrive chmod 0777 /ftp på windows dette er bare på Linux Men hvis du bruker: smart ftp så vil det funke det virker perfekt Lenke til kommentar
jente19jentejente Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Snafu_pimp Et triks: Hvis du holder inne <ALT> og trykekr print screen får du bare opp det viduet som er aktivt Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Snafu_pimpEt triks: Hvis du holder inne <ALT> og trykekr print screen får du bare opp det viduet som er aktivt JEJE... takekr.. var et lurt lite trixx!! Var vel ikke noe hmm hmm der nede på startmenyen da.. elelr... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå