NickLars Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Noen som vet om det finnes en måte å få lyset i min SE P900 til å være påslått når jeg har den i holderen i bilen. Vet at det vil fungere hvis man har komplett monteringssett for bil, men det har jeg ikke. Det jeg har er original bilholder, lader og handsfree for å putte i øret. Sånn som det er nå må jeg velge at lyset alltid skal være på, men det blir liksom litt for tungvint. Håper det er noen som har en løsning på dette. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Du kan vel neppe få den til å slå på lyset automatisk når den kun står i holderen, uten komplett håndfrisett. En mulighet som jeg ikke veit om fungerer, er å aktivere en profil når du har tilkoplet øreproppen, slik at lyset står på fast når øreproppen er tilkoplet. Prøv den, men jeg garanterer altså ikke at det fungerer. Lenke til kommentar
NickLars Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Takk for svar, men du har nok rett i din mistanke. Når jeg putter i øreproppa går den automatisk over i profilen for handsfree, men der har jeg ingen valg for lys. I profilen for bil derimot er det valg for om lyset skal gå automatisk på. Det jeg tenker på av mulig løsning er om det er mulig å kortslutte et par av kontaktpunktene for å få telefonen til å "tro" at den står i bil. Husker at jeg leste noe for noen år siden om en annen telefon der man f.eks kunne kortslutte noen av polene for å få flere profiler. Håper det er noen med kompetanse på dette som kan svare meg. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Kan bli dyrt, som p900 eier, så er jeg 99% sikker på at den eneste gode løsningen på ditt problem er å få tak i et komplett bil sett... (eller kjøpe til det du mangler..) PS: Sjekk noen billigsjapper som Chlas Ohlson eller bBltema om de tilfeldihvis ikke har en lignende utstyr :-/, kan hende, de har jo så mye... Lenke til kommentar
frankive Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Kan bli dyrt, som p900 eier, så er jeg 99% sikker på at den eneste gode løsningen på ditt problem er å få tak i et komplett bil sett... (eller kjøpe til det du mangler..)PS: Sjekk noen billigsjapper som Chlas Ohlson eller bBltema om de tilfeldihvis ikke har en lignende utstyr :-/, kan hende, de har jo så mye... jeg har helt samme problem. skal sjekke om det er mulig å gjøre noe med selve billaderen som kan lure p900 til å tro den er i en bil... synes det er skuffende at den ikke passive bilholderen fra se gjør det automatisk... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 i stede for å kjøpe et komplett håndfri sett til bil(noe eg anbefaler deg å gjøre) kan du kjøpe HCQ-30. dette er en liten lader du putter i sigaretttenneren. laderen inneholder også en høytaler og en mikrofon. en liten ledning går opp til holderen. mikrofonen som er innebygd er noe dritt, og derfor har SE lagt ved en som du kan montere hvor du vil i bilen, og koble til. med denne vil telefonen lade seg, og du vil kunne snakke handsfree. i tillegg skifter alle SE telefoner til profilen "I bilen" når du setter den i holderen. eg har denne, og kan absolutt anbefale den. men dersom du kjører mye bil, vil eg absolutt anbefale et komplett fast montert håndfrisett. ingen stygge ledninger som henger rundt og i tillegg slår radioen seg av når du skal prate. en god investering. for å gjøre det ekstra trådløst vil eg anbefale HCB-30 eller HCB-300. dette er håndfrisystem for bil bassert på blåtann. du setter deg bare inn i bilen og slår på tenninga. håndfrisettet og telefonen kobler seg automatisk i sammen, uavhengig av hvor telefonen er(i lommen, ryggsekken, veska osv). men her vil du igjen møte problemet med at du ikke har lys i displayet. Px00 serien har egentlig dårlig støtte for profiler. det(og størrelsen) var en av de tingene som irriterte meg med min p800. den eg har nå, t630, kan eg velge av den skal bytte til profilen "i bilen" bassert på hvilke tilbehør som er tilkoblet. og derav, at lyset skal alltid være på Lenke til kommentar
scream Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det er mulig å gjøre noen endringer i pluggen på holderen , som gjør at telefonen står i ett komplett sett! Er noen pinner som må kobles sammen ol.! Husker ikke hvilke , men tenkte jo at jeg skulle si at det faktisk var mulig:) Har sett det funke , å har gjort det selv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå