klure Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hallo, jeg har et problem med skjermkortet mitt. Når jeg prøver å installere Win2K eller WinXP på nytt kommer det helt fram til starting up windows etter at den har lastet inn drivere, men så blir skjermen svart med mange røde streker som går horisentalt over skjermen. Dette problemet fikk jeg etter at jeg puttet inn det nye skjermkortet i går. Hovedkortet mitt er et Abit KT7 RAID og prosessoren er en Duron 700@850. Plz hjelp noen!! Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 (endret) Knope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
klure Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Men kortet funker jo helt perfekt ellers... Det er kun der det stopper opp... Lenke til kommentar
klure Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 plz? noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
msh Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Har du win 98/ME? Hvis du har win98,prøv der. Hvis du får rare streker hele tiden,da mener jeg uten at du er i windows,så kan skjermkortet være blåst. Lenke til kommentar
t-bird Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Har du riktig driver som støtter WIN 2000/ XP for skjermkortet? Jeg hadde akkurat samme symtom da jeg satte inn mitt GF4 Ti4400 skjermkort. Driveren 27.42 som fulgte med var ikke særlig medgjørlig i Win ME. Start maskinen i safe mode, last ned eventuelt kompatibel driver for 2000 el. XP hos nVidia eller andre plasser for den saks skyld, installer driveren på nytt og "voila" så skulle det funke greit. Virket ialle fall for meg. Lenke til kommentar
klure Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Det er ikke i selve Windows det klikker, det er under installasjon av 2000 eller XP det klikker. rett etter at driverne for SCSI og alt det der er ferdig lastet og det står at Windows is starting up. Da blir skjermen svart med røde streker på. Etterpå har jeg testa det i XP og 2000 som jeg hadde installert fra før, og det har funka helt fint. Lenke til kommentar
klure Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Drivere skal jo ikke ha noe å si når det stopper opp når jeg holder på å installere en "clean install" Lenke til kommentar
GeForce4 Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har samme hoved kort og Grafikk kort som deg, gjorde en clean install av win XP pro og alt funka helt greit? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Det kan være at strømforsyningen din ikke takler presset. Ellers, så bør du klokke ned til normal hastighet når du installerer Windows, det er greit å være på den sikre siden. :smile: Lenke til kommentar
klure Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Hmm.. PSU'n min er på 350W da, så det burde holde, men jeg har ikke prøvd å ta ut alle kort jeg ikke trenger ennå da men... Det er litt rart at det hverken funker med Win2k eller XP installasjon... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: Den 2002-05-17 22:13, klure skrev:Hmm.. PSU'n min er på 350W da, så det burde holde, men jeg har ikke prøvd å ta ut alle kort jeg ikke trenger ennå da men... Det er litt rart at det hverken funker med Win2k eller XP installasjon... Er d ata 66 kontoller du bruker,hadde d samme problem med win2k,måtte instalere win2k på ata 33 først så kunne eg bruke ata 66 etter at insallasjonen var ferdig,håper d hjelper.Kjetil Lenke til kommentar
klure Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 Er det mulig å stille det i BIOS eller hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 du kan jo sette inn et gammelt skjermkort..installere windows...og sette inn GeForce kortet etterpå.. Lenke til kommentar
klure Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 har gjort det, men hadde vært litt kjekt med en løsning på problemet Lenke til kommentar
t-bird Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Sjekk denne linken her; http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm Mulig at du finner løsningen på problemet du sliter med. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Med visse Abit hovedkort og GeForce 2-4 kan XP installasjonen krasje, vet ikke grunnen, men løsningen er å sette inn ett gammelt/annet grafikk kort under installasjonen deretter setter du bare inn det nye etter at XP er installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå