Gå til innhold

HJELP!!! Gainward GF 4 ti4400 Golden Sample

klure

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har et problem med skjermkortet mitt. Når jeg prøver å installere Win2K eller WinXP på nytt kommer det helt fram til starting up windows etter at den har lastet inn drivere, men så blir skjermen svart med mange røde streker som går horisentalt over skjermen. Dette problemet fikk jeg etter at jeg puttet inn det nye skjermkortet i går. Hovedkortet mitt er et Abit KT7 RAID og prosessoren er en Duron 700@850. Plz hjelp noen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du riktig driver som støtter WIN 2000/ XP for skjermkortet?

Jeg hadde akkurat samme symtom da jeg satte inn mitt GF4 Ti4400 skjermkort. Driveren 27.42 som fulgte med var ikke særlig medgjørlig i Win ME.

Start maskinen i safe mode, last ned eventuelt kompatibel driver for 2000 el. XP hos nVidia eller andre plasser for den saks skyld, installer driveren på nytt og "voila" så skulle det funke greit.

Virket ialle fall for meg.

Lenke til kommentar

Det er ikke i selve Windows det klikker, det er under installasjon av 2000 eller XP det klikker. rett etter at driverne for SCSI og alt det der er ferdig lastet og det står at Windows is starting up. Da blir skjermen svart med røde streker på. Etterpå har jeg testa det i XP og 2000 som jeg hadde installert fra før, og det har funka helt fint.

Lenke til kommentar

Hmm.. PSU'n min er på 350W da, så det burde holde, men jeg har ikke prøvd å ta ut alle kort jeg ikke trenger ennå da men... Det er litt rart at det hverken funker med Win2k eller XP installasjon...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 22:13, klure skrev:

Hmm.. PSU'n min er på 350W da, så det burde holde, men jeg har ikke prøvd å ta ut alle kort jeg ikke trenger ennå da men... Det er litt rart at det hverken funker med Win2k eller XP installasjon...

Er d ata 66 kontoller du bruker,hadde d samme problem med win2k,måtte instalere win2k på ata 33 først så kunne eg bruke ata 66 etter at insallasjonen var ferdig,håper d hjelper.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...