Gå til innhold

Posten klarer ikke noe!


Anbefalte innlegg

Posten er somregel raske men ikke i går..

Bestilte 1GB ram på netshop (tidelig på dagen)i går og regnet med at jeg fikk dem i dag..

men nei..Pakken ligger på stokke enda:(

Ender vel opp med at den går mandag så kan jeg ikke hente den før tirsdag..

Sortering av servicepakker foregår kun på dagtid mandag til fredag, det som kommer inn til terminalene ellers blir liggende til neste virkedag. Hvis den blir hentet på fredag, blir neste virkedag mandag. Dessuten om den blir hentet fredag hos kunde, teller ikke fredag som dag 1 i leveringstiden. Dagen etter, altså mandag, som er neste virkedag er dag 1. Da kan du gå til postens sider og se på tabellene der og finne ut når du skulle hatt pakken.

 

Mandag ble det sendt en pakke til meg fra bhphotovideo.com, som holder til i USA.

Mandag ble det også sendt et brev fra jegerregisteret (vet ikke hvor de holder til, men det er i norge).

Pakken fra usa fikk jeg på døra i går, mens brevet har jeg ikke sett noe til enda...

 

Pakken fra USA går med fly til Oslo, og blir nok kjørt ut av budbil. Posten har også en pakketype for dette, da blir den behandlet raskt innenfor Norge. Når det gjelder det vanlige brevet, opplever jeg stadig vekk at avsender sier at de har sendt det. Når jeg får det ser jeg på poststemplet, og de har først sendt det 1-2 dager etter...ellers er det jo noen ganger at brevpost blir sortert feil, da tar det noen dager ekstra... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hver gang jeg bestiller en pakke, kommer den til Ålesund kl. 9 om morgenen. Der ligger den i 24 timer til posten orker å levere den til mitt postkontor, et par mil unna. De kunne kjørt den til mitt postkontor kl. 11 samme dag, men det er tydeligvis viljen det kommer an på..

Dette er pakker som skal ut neste dag...

 

Hva tror du det ville kostet og kjørt ekstratur for alle pakkene? Ville du betalt dette? Hvis du absolutt vil ha pakken, så følge med på nettspor og skriv ut dette. Gå så til postkontoret når du ser pakken er registrert inn der, og hent den...

 

Se på posten sider for tabell for hvor mange dager det tar å sende servicepakke/norgespakke. Første virkedag er dagen etter at den er innlevert, så kan du regne selv...

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det ikke ligger et system bak, og posten gjør helt sikkert det som står i rettlingslinjene deres, men jeg er uenig i at det skal være så ineffektivt.

Det er vel slik det blir når posten har monopol...

Posten har ikke monopol på pakker, posten har kun monopol på a-brev under en viss vekt. Hvis du leter, vil du finne mange som vil frakte pakkene for deg. Men ingen av de vil frakte dem fra og til småsteder, det taper de penger på. Dette gjør posten. Derfor er det mange som bruker posten, fordi de slipper å bruker flere leverandører av disse tjenestene...

 

Systemet til posten er ikke så ineffektivt som alle vil ha det til. Følg med på pakkene, og bruk tabellene over fremsendingstid som ligger på postens nettsider. Da vil du se at de fleste pakkene er tilgjengelig for mottaker gjerne et døgn før tidsfristen er. Husk at dag 1 i fremsendingstiden er dagen etter at pakken er levert fra sender.

 

Og hvis den etter disse tabellene kommer for sent fram, kan du kreve portoen tilbake på pakker...

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar
' date='02/10/2004 : 13:33'] Jo, de får til noe.

 

02.09.04 14.00 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

03.09.04 12.23 Registrert omlastingsterminal 4068 STAVANGER

03.09.04 16.52 Utlevert 4033 STAVANGER KIWI 614 FORUS

 

...eller hur..? :yes:

Hjelp! se på denne da:

 

18.08.04 14.33 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

19.08.04 10.00 Videresendt 0024 OSLO

23.08.04 09.56 Videresendt 8200 FAUSKE

24.08.04 08.19 Ankommet postkontor 8250 ROGNAN DOMUS ROGNAN

24.08.04 14.40 Utlevert 8250 ROGNAN DOMUS ROGNAN

 

Det er mange dager det!

Lenke til kommentar

synes det er greit å bestille fra komplett, netshop, mpx eller lignende jeg.. (som ligger i sandefjord)

 

pakkens "lange" vei:

sandefjord- sandefjord.. :p (bare hvis jeg skal hente selv da selvfølgelig)

 

men neida.. posten skal ha det artig med meg.. Sandefjord-stokke-sandefjord(servicepakke o.l.)

:roll:

Lenke til kommentar
Hjelp! se på denne da:

 

18.08.04 14.33 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

19.08.04 10.00 Videresendt 0024 OSLO

23.08.04 09.56 Videresendt 8200 FAUSKE

24.08.04 08.19 Ankommet postkontor 8250 ROGNAN DOMUS ROGNAN

24.08.04 14.40 Utlevert 8250 ROGNAN DOMUS ROGNAN

 

Det er mange dager det!

Det er en dag for mye, skulle egentlig vært fremme mandag 23.8. Den skulle du krevd porto tilbake på...

 

synes det er greit å bestille fra komplett, netshop, mpx eller lignende jeg.. (som ligger i sandefjord)

 

pakkens "lange" vei:

sandefjord- sandefjord..  (bare hvis jeg skal hente selv da selvfølgelig)

 

men neida.. posten skal ha det artig med meg.. Sandefjord-stokke-sandefjord(servicepakke o.l.)

 

De må sende den innom postterminalen på Stokke, for at den skal bli veid og fakturert avsender. Hvis ikke går den gratis gjennom systemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...