ken8 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Jeg har noen filmer som ikke vil spille i Windows Media Player 10. Har installert divx 5.2.1, xvid 1.0.2. og AC3 0.70b. Når jeg prøver å spille filmen i Media Player så får jeg følgende feil melding: "Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or a required codec might not be installed on your computer." Når jeg så åpner filmen i VLC media player 0.7.2 spilles filmen helt fint! Jeg synes ikke VLC er en like bra mediaplayer, så vil at alt skal spilles av i WindowsMediaPlayer. Har VLC innebygd codec?? Har GSpot v2.1 som sier hvilken codec filmen bruker, men på noen av filmene kommer det bare opp n.a. på både lyd og bilde. Er det noen annen måte å finne ut hva slags codec filmene bruker? Jeg er ikke interessert i å installere en "Mega codec pack" eller noe i den duren. Håper på svar. Edit: Glemte en codec Endret 2. oktober 2004 av ken8 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Selv har jeg kun installert ffdshow og ac3 filter. Ingen problemer. Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) edit: litt for trøtt no ja, klarer ikke en gang å lese posten. Endret 2. oktober 2004 av Svedda Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Glemte å si at jeg har også innstalert AC3 filter v0.70b Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Du kan laste ned Gspot, søk på google så finner du det. Det sjekker vilken codec filmen bruker både lyd og bildemessig. Har GSpot v2.1 som sier hvilken codec filmen bruker, men på noen av filmene kommer det bare opp n.a. på både lyd og bilde. En fordel å lese posten... Endret 2. oktober 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå