Gå til innhold

Problemer med Partis. Magic! (Fixed)

nree

Anbefalte innlegg

Hei og takk for at du leser dette emnet:

Jeg skulle få ein ny partisjon (Harddisk) til og legge inn linux på og startet med Partisjon Magic.

Etter jeg hadde gjordt ein del ting på programmet måtte jeg restarte pc'en.

Når jeg starta opp pc'n kom det at han holdt på og lage ny partisjon osv.

Plutselig ble de bluescreen (Windows XP :hrm: ) også stod det at Systemet var healt eller noe sånt.

Nå da jeg starter opp kommer jeg fram til

Windows XP

------------------

Starting up!

vinduet men så restarter bare dataen etter 2 sek. med dette vinduet.

Har prøvd og sette inn windows xp cd,n og reparere instalasjonen men da kommer de jo bare ledertekst og ? hva skal jeg skrive inn dær?

Noen som kan hjelpe? (tenk deg selv i samme problem) :cry:

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel egentlig en situasjon hvor det enkelste er å sette i xp-cd'n, restarte maskinen og velge: "Boot fra cd-rom" når dette valget kommer opp. Etter det reinstallerer du windows fra bunnen av. Da får du tilbud om å partisjonere disken etter eget ønske, og samtidig får du en fresh, problemfri windows installasjon. Når win er lagt inn, så legger du inn SP2, og du har en sikkert og stabilt system.

Det ville uten tvil jeg gjort... ;)

Lenke til kommentar

ja, det er sant, men hvis man partisjonerer harddisken under XP installasjonen får man jo ikke mulighet til å endre størrelsen på partisjonen uten å slette den først. det er litt kjedelig. selv har jeg brukt Partition Magic både 6.0, 7.0 og 8.0 en million ganger uten å få feil på den. jeg har gjort endel med Partition Magic altså. jeg tror det er sånn at du har mindre muligheter om du bruker Trail versjon av Partition Magic enn om du brukker fullversjon.

Lenke til kommentar
ja, det er sant, men hvis man partisjonerer harddisken under XP installasjonen får man jo ikke mulighet til å endre størrelsen på partisjonen uten å slette den først. det er litt kjedelig. selv har jeg brukt Partition Magic både 6.0, 7.0 og 8.0 en million ganger uten å få feil på den. jeg har gjort endel med Partition Magic altså. jeg tror det er sånn at du har mindre muligheter om du bruker Trail versjon av Partition Magic enn om du brukker fullversjon.

Hei "wil"

Jeg bruker nå ein fullversjon! men alt ble bare drit... har sett i ein gammal 20gb hd så jeg instalerer linux på den + at jeg instalerer bare windows omigjen på de 9 gb jeg har ledig på den internet 40gb... :thumbup:

Lenke til kommentar

Husker du ikke advarslene du fikk når du skulle partisjonere harddisken?

Partition Magic advarer om at all informasjon på disken kan gå tapt og at du må ta backup først.

Ta alltid backup før du gjør denne typen operasjoner.

En kompis av meg skulle konvertere en partisjon fra FAT til FAT32 med samme resultat som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...