runela Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Budre jeg kjøpe en A64 3000+ eller p4 530 3,0ghz(med socket 775)? Hva får jeg i gjen mest for pengene av? Skal overclocke og spille og har god kjøling. Det blir ca samme pris for de to med brukbare hovedkort. Endret 2. oktober 2004 av Zx45 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Amd 64 er best til spilling. Lenke til kommentar
runela Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Noen som har en cpu med socket 775? De skal vell yte like bra til spill i prinsippet. For når du bruker a64 i dag bruker man jo bare 32 bit. Neon som har erfaringer med det nye systemet til intel? Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Du har helt rett i at man når man kjører 32bits programmer på en 64 bits cpu får man ikke ut av kraften. Men husk at en 64bits CPU kommer til å holde lenge, og det kommer nok muligens 64-bits versjoner av spill ol. etter hvert. Ingen grunn til at det ikke skal det. Lenke til kommentar
runela Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Du har helt rett i at man når man kjører 32bits programmer på en 64 bits cpu får man ikke ut av kraften. Men husk at en 64bits CPU kommer til å holde lenge, og det kommer nok muligens 64-bits versjoner av spill ol. etter hvert. Ingen grunn til at det ikke skal det. ja men det er nok en stud til de kommer. Tipper på at nye windowsen kommer før og da er d over 1 år til da vil nok mange vurdere og skifte cpu snart uansett Men sånn ca. yter vell prescott og a64 d samme i spill i dag...? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Du vil ikke merke rare forskjellen på det nei.............:-) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Smaken er som baken. Jepp, smaken er ofte avgjørende i intel/amd diskusjoner Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Pentium4 (ihvertfall de litt nyere) er vel litt bedre på multitasking pga. hyperthreading? I tester så ligger nok athlon64 ørlitt foran P4 i spill (ihvertfall de testene jeg har lest), men det er nok såpass minimalt at du ikke merker det når du spiller Det at A64 er 64bits CPU kan sikkert hjelpe litt når spill/programmer kommer i 64bits versjoner i fremtiden, men som noen før meg har sagt her så er nok det en stund til... Så med mindre du har behov for å kjøre mange krevende programmer samtidig (da mener jeg at P4 er det beste valget) så ville jeg latt prisen bestemme. Endret 4. oktober 2004 av ZiggWarth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå