Gå til innhold

forskjellen på Socket 478 og LGA775

AgUr

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en demomontert cpu på psdata.no, og jeg spurte da spesifikt om det var en socket 478 cpu, og det forsikret de meg om at det var.

I dag var jeg på posten og hentet den og gjett hva, det er en LGA775

Selvfølgelig skal jeg ringe inn å klage på psdata, men jeg lurer på hva som er best av de to brikkesettene

Prosessoren jeg har kjøpt er en 3.0GHz med 1MB cache og hyper threading

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men jeg kan ikke bruke den på socket 478 hk'et mitt

Hvis du vil bruke penger på det, kan du jo kjøpe nytt hk..

Tok en titt på PCutstyr.no. 3Ghz 478 og 3Ghz 775 koster nøyaktig like mye 1652kr :dontgetit:

Jeg ville nok ha returnert den til PSdata igjen... og spurt om å fått den CPUen som du bestilte.

Lenke til kommentar
men jeg kan ikke bruke den på socket 478 hk'et mitt

Hvis du vil bruke penger på det, kan du jo kjøpe nytt hk..

Tok en titt på PCutstyr.no. 3Ghz 478 og 3Ghz 775 koster nøyaktig like mye 1652kr :dontgetit:

Jeg ville nok ha returnert den til PSdata igjen... og spurt om å fått den CPUen som du bestilte.

men nå glemmer du det faktum at 775 cpu'en er en del bedre hvis jeg har forstått det riktig. Jeg skal heller kreve av psdata at jeg får avslag på et 775 hk, så slipper jeg å kjøpe nytt hk på en stund ihvertfall

Lenke til kommentar
men nå glemmer du det faktum at 775 cpu'en er en del bedre hvis jeg har forstått det riktig. Jeg skal heller kreve av psdata at jeg får avslag på et 775 hk, så slipper jeg å kjøpe nytt hk på en stund ihvertfall

Eneste problemet er at en del socket 775 hk ikke har agp og bruker ddr 2 ram.

Lenke til kommentar

Eneste problemet er at en del socket 775 hk ikke har agp og bruker ddr 2 ram.

det har jeg funnet ut av allerede, derfor skal jeg være veldig nøye med å sjekke ut hva som fungerer og hva som ikke gjør det. problemet når jeg bestilte cpu'en var at jeg ikke kunne se hva om det var 478 eller noe annet, og spurte jo da på telefon om det var en 478 som jeg har skrevet tidligere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...