Intrudah Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Hvilke negative sider får man ved å montere et lettere svinghjul? Bilen blir lettere å kvele.. Noen flere? Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Bilen kan bli litt slappere i oppoverbakker da det vil være mindre vekt på svinghjulet til å "hjelpe" motoren rundt. Bilen vil etter all sannsynlighet få bedre aks, bare ikke i motbakker Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Vibrasjoner og ujevn gange, på tomgang/ lave turtall Lenke til kommentar
Intrudah Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Takker for svar Den med ujevn gange har jeg ikke tenkt på selv.. Svakere i motbakker.. Hm.. blir ikke det kun ved lave turtall? Motoren det er snakk om er en chippet BMW M42 1,8.. Denne er svak på lave turtall fra før.. og alle 150 hester og føll kommer ikke før 5000rpm og opp.. Og det stopper ikke før 7200.. En turtallsmaskin med andre ord Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg vil tro den vil oppleveves som sprekere (i den grad du merker noe..) Som du sier BMW liker masse turtall, og er ikke det helt store under 4000 rpm uansett, men det kan nok hende du må justere opp tomgangen litt for at den skal gå skikkelig. Ellers er det vel riktig og si at nytteverdien av svinhjulet syker propsjonalt med turtallsøkning, så det er vel mest i 1. gir, og ved rusing i fri, den vil bli merkbart hissigere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå