Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT kjører halv duplex på ADSL

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett denne diskusjonen i optil flere tråder tenkte jeg at det likså gjerne kunne være greit å få svar fra skilden selv. Og Suprise Suprise de kjører HD de også. Men utfra erfaringene som er kommet til utrykk her så kjører de med bedre utstyr, slik at de takler Uplad/Dwonload litt bedre en Telenor. Har sendt spørsmål til NGT om dette også så vi får bare vente og se hva de kommer med.

Svaret fra NGT:

Hei!

Vi kjører halv duplex til kundene våre.

Mvh

NextGenTel

Kundeservice

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tru jeg skal starte egen ISP og kjøre Trippelkvadrat Megaduplex med noen vinkelduplo routere som forsterker båndbredden med 4 ganger og translinker backbonet med stua di , så du får 192 gigabit flexilink , med 110% oppetid til 399 / måned :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 11:46, CdBuRnR skrev:

Tru jeg skal starte egen ISP og kjøre Trippelkvadrat Megaduplex med noen vinkelduplo routere som forsterker båndbredden med 4 ganger og translinker backbonet med stua di , så du får 192 gigabit flexilink , med 110% oppetid til 399 / måned
:grin:

Joiner den :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 11:46, CdBuRnR skrev:

Tru jeg skal starte egen ISP og kjøre Trippelkvadrat Megaduplex med noen vinkelduplo routere som forsterker båndbredden med 4 ganger og translinker backbonet med stua di , så du får 192 gigabit flexilink , med 110% oppetid til 399 / måned
:grin:

Joiner den :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 11:15, PIIIpower skrev:

HEHE! ADSL HAR INGEN TING MED DUPLEX Å GJØRE!!!!!

Eh, greit nok det. MEN full duplex/halv duplex er hvordan data overføres. (halv: først sende litt så ta imot, full: sende og ta imot samtidig). Halv duplex kan sammenlignes med en walkie talkie der bare en kan snakke om gangen. Full duplex derimot kan sammenlignes med en mobiltelefon der man kan snakke samtidig!

I adsl overføres data ved halv-duplex .punktum.

Lenke til kommentar

ADSL = Asymetric Digital Subscribtion Line

SDSL = Symetric Digital Subscribtion Line

Gir meg egentlig **** i om det er full eller halv duplex, så lenge jeg får det jeg betaler for.

Chieftec Scorpio Fulltower

ASUS A7V333 RAID, USB2.0 + IEEE-1394

AMD Athlon XP 1800+@1609MHz :grin:

512MB PC2100 DDR RAM

Crappy GF2 Pro/GTS

SB Live! 1024

IBM 40GB bråkedisk

CD-Brenner og diskettstasjon

[ Denne Melding var redigert av: seric på 2002-05-14 12:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 11:52, hurst skrev:

Quote:

Den 2002-05-14 11:15, PIIIpower skrev:

HEHE! ADSL HAR INGEN TING MED DUPLEX Å GJØRE!!!!!

Eh, greit nok det. MEN full duplex/halv duplex er hvordan data overføres. (halv: først sende litt så ta imot, full: sende og ta imot samtidig). Halv duplex kan sammenlignes med en walkie talkie der bare en kan snakke om gangen. Full duplex derimot kan sammenlignes med en mobiltelefon der man kan snakke samtidig!

I adsl overføres data ved halv-duplex .punktum.

Feil!

Det er fult mulig å kjøre adsl over full duplex!

Lenke til kommentar

Treig, kan vel ikke garantere at du har rett i 100% av tilfellen du heller da, ikke **** om vi veit det sikkert.

Dessuten så viser den linken du ref. at det finnes ADSL og SDSL og at du kan ha bl.a. full duplex, men det står ikke om det er mot ADSL eller SDSL. Og som sagt tidligere, full duplex kan bare oppnås ned SDSL (synkront).

ADSL teknologien er bygd på tid, dvs. for ADSL er det å mottat litt og sende litt. Jo mere du tar imot, mindre tid har du til å sende, mao HALV DUPLEX.

Mosher'n

Lenke til kommentar

fant dette på

http://home.online.no/~naslakse/InternetTi...tOgKabelTv.html

Vanlig ADSL (PPPoE), bruker såkalt splitting mellom telefon og ADSL, slik at telefonen bruker den laveste delen av kopperkabelen (0 til 4 kHz), og ADSL det som er over. Området mellom 4 og 30 KHz er et vaktbånd som skal forhindre at tjenestene forstyrrer hverandre. Opplasting bruker båndet mellom 30 kHz og 138 KHz, og nedlasting bruker bruker båndet fra 138 til 1100 KHz. Forbindelsen er asymmetrisk, men full duplex, (dvs at opp- og nedlasting er helt uavhengige).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 13:13, seric skrev:

Ja den kan sikkert kjøre full duplex, men isåfall vil det ikke være ADSL. Tenk over navnene. Asymetrisk og Symetrisk... Jeg nekter å tro at det finnes leverandører som leverer full duplex ADSL.

Jmf. kundeservice telenor så gjør disse det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...