TSP Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Vær så snill alle sammen og les FAQ-en til Shicca, den inneholder veldig mye interresant bl.a en god del svar på det du spør om. Jeg kan ikke fatte at folk ikke leser gjennom FAQ-en LES DEN! les gjerne gjennom de tre andre sidene også. Jeg svarer ikke på noe her nå, for jeg vil at du skal lese FAQ-en her! Men jeg må jo nesten svare deg på det ene spørsmålet som ikke står der: Går det ann å angre i campaign map? Nei, det går ikke ann å angre, du må godta feilen du har gjort, det fins heller ikke noen stoppknapp så du kan ikke stoppe han når han først har begynt å gå. En mulighet er jo å loade siste save, som sannsynligvis ikke er så "langt unna" siste bevegelse, men det bli jo litt tungvint. TSP Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Et realistisk strategispill lar deg ikke angre dine misstak. Det er nettopp det som gjør spillet veldig realistisk. En general kunne jo ikke sendt hele flokken ut i slagmarken. Og når det gikk dårlig for dem kunne de bare angre så plutselig var alt bra igjen. Det hadde vært for lettvint. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Et realistisk strategispill lar deg ikke angre dine misstak. Det er nettopp det som gjør spillet veldig realistisk. En general kunne jo ikke sendt hele flokken ut i slagmarken. Og når det gikk dårlig for dem kunne de bare angre så plutselig var alt bra igjen. Det hadde vært for lettvint. Akkurat! Det er det som gjør Rome så bra! I feks. BFME må man gjøre et slag på nytt om man taper det! På Rome har man tapt det slaget når man har tapt det. De soldatene som er døde, forblir døde. Lenke til kommentar
Beelsebob Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 ... men hvorfor kan man bare ødelegge deler av bymurene? Det synes jeg er et stort minus på et ellers veldig bra spill. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det er en liten minus i min bok. Det er såklart irriterende å bare kunne lage små hull i bymurene slik at det dermed blir vanskeligere for dine styrker å komme seg inn og slåss mot skarene som venter der inne, men det gjør jo spillet mer utfordrende. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Ja, men nå må du huske at de kunne da rive hele muren før i tiden, men det var jo ikke ofte man gjorde dette. Syns forresten at det ihvertfall kunne gått ann å rive et helt tårn ned på fienden, det hadde vært tøft ! (Sånn blir det forøvrig i AoE III, men der blir det ikke så mye murer heller.... ) Det hadde vært fint om de hadde tatt i bruk det samme som AoE, men når de lagde spillet hadde de kanskje ikke muligheten? Det er litt rart å se på at hvis du har en egen katapult inne i borgen som du forsvarer og du skal sende en ildkule mot fiendens hester, så bommer katapulten og treffer på innsiden av muren, istedenfor å fly over den. Når den har bommet noen ganger, begynner muren å rives. På FORSIDEN! Du treffer jo på baksiden(!?) Uantsett så synes jeg den sperren burde oppheves, men at stigene og beleiringstårn hadde sine faste plasser(?) TSP Lenke til kommentar
Beelsebob Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 ja det er irriterende med faste plasser. Personlig så ville jeg gjerne ha satt opp 5-10 stiger konsentrert på en vegg, men det er jo plett umulig.. Å spre dem rundt halve borgen gjør liksom ikke samme susen... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Andre hovedkampanje jeg spiller nå.. Spiller som Julii igjen siden jeg likte dem best. Merker at det er enorm forskjell fra første gang jeg spilte, mht hva som skjer med de andre fraksjonene. Scipii f.eks., de har bare klart å ta én provins på snart 70 år! Første gang jeg spilte tok de jo hele Afrika. Ganske artig da. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Ja, det er noe av et bra med R:TW. det er nytt hver gang! Men grekerne dauser alltid hos meg. eller, de har igjen en øy som ingen gidder å ta. Skjer hver gang, for vel se hvordan det blir med 1.2 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Rome: Total War er på vei til min postkasse! Endelig skal jeg få eie dette glimrende spillet. Det fortjener det virkelig. Lenke til kommentar
brd Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 har hatt i 1/2 år er-alt er bra men det går så lang tid å gjøre aøt feks: du bruker 20 min får å spile ein stor kamp Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Takk, men jeg veit. Har spilt det en god del Snubla over det her lengre opp: Nei, det går ikke ann å angre, du må godta feilen du har gjort,det fins heller ikke noen stoppknapp så du kan ikke stoppe han når han først har begynt å gå. Hva med backspace? Endret 18. februar 2005 av cun Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Det med at muren bare detter sammen enkelte plasser, og ikke kollapser helt, åpner for mer taktisk dybde i slagen dvs: at du ikke bare kan sende inn troppene dine hvor som helst, men må planlegge hvor du skal ødelegge muren osv.. Lenke til kommentar
Beelsebob Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Det har du helt rett i, men da det er totalt urealistisk så liker jeg det ikke.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Denne tråden er på vei langt "off topic", om folket ikke skjerper seg er jeg nødt til å stenge tråden. Jeg sletter nå alle useriøse innlegg, og forventer at brukerene som henger i denne tråden fra nå av oppfører seg. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Helt enig Orresnei! Denne tråden bør avsluttes *Stenger tråden* .............. NÅ! Red Dragon, vær så snill å skjerpe deg. Av alle dine (7) innlegg har jeg funnet ETT som i det hele tatt kan betraktes som noe i nærheten av en seriøs post. Om det er noe(n) som burde blitt stengt, så vil jeg nesten si at det må være deg. Men Orrsenei (og Red Dragon) har rett, denne tråden er på vei off-topic. Endret 26. juli 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå