Gå til innhold

Rome Total War - Hva synes du?


Anbefalte innlegg

Vær så snill alle sammen og les FAQ-en til Shicca, den inneholder veldig mye interresant bl.a en god del svar på det du spør om. Jeg kan ikke fatte at folk ikke leser gjennom FAQ-en LES DEN! les gjerne gjennom de tre andre sidene også.

Jeg svarer ikke på noe her nå, for jeg vil at du skal lese FAQ-en her!

Men jeg må jo nesten svare deg på det ene spørsmålet som ikke står der:

 

Går det ann å angre i campaign map?

Nei, det går ikke ann å angre, du må godta feilen du har gjort,

det fins heller ikke noen stoppknapp så du kan ikke stoppe han når han først har begynt å gå. En mulighet er jo å loade siste save, som sannsynligvis

ikke er så "langt unna" siste bevegelse, men det bli jo litt tungvint.

 

TSP :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et realistisk strategispill lar deg ikke angre dine misstak. Det er nettopp det som gjør spillet veldig realistisk. En general kunne jo ikke sendt hele flokken ut i slagmarken. Og når det gikk dårlig for dem kunne de bare angre så plutselig var alt bra igjen. Det hadde vært for lettvint.

Lenke til kommentar
Et realistisk strategispill lar deg ikke angre dine misstak. Det er nettopp det som gjør spillet veldig realistisk. En general kunne jo ikke sendt hele flokken ut i slagmarken. Og når det gikk dårlig for dem kunne de bare angre så plutselig var alt bra igjen. Det hadde vært for lettvint.

Akkurat! Det er det som gjør Rome så bra!

 

I feks. BFME må man gjøre et slag på nytt om man taper det!

 

På Rome har man tapt det slaget når man har tapt det. De soldatene som er døde, forblir døde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, men nå må du huske at de kunne da rive hele muren før i tiden,

men det var jo ikke ofte man gjorde dette.

Syns forresten at det ihvertfall kunne gått ann å rive et helt tårn ned på fienden,

det hadde vært tøft :dribble: ! (Sånn blir det forøvrig i AoE III, men der blir det ikke så mye murer heller.... :no: ) Det hadde vært fint om de hadde tatt i bruk det samme som AoE, men når de lagde spillet hadde de kanskje ikke muligheten?

Det er litt rart å se på at hvis du har en egen katapult inne i borgen som du forsvarer og du skal sende en ildkule mot fiendens hester, så bommer katapulten og treffer på innsiden av muren, istedenfor å fly over den.

Når den har bommet noen ganger, begynner muren å rives. På FORSIDEN!

Du treffer jo på baksiden(!?)

 

Uantsett så synes jeg den sperren burde oppheves, men at stigene og beleiringstårn hadde sine faste plasser(?)

 

TSP :)

Lenke til kommentar

Andre hovedkampanje jeg spiller nå.. Spiller som Julii igjen siden jeg likte dem best. Merker at det er enorm forskjell fra første gang jeg spilte, mht hva som skjer med de andre fraksjonene. Scipii f.eks., de har bare klart å ta én provins på snart 70 år! Første gang jeg spilte tok de jo hele Afrika. Ganske artig da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Takk, men jeg veit. Har spilt det en god del :thumbup:

 

Snubla over det her lengre opp:

 

Nei, det går ikke ann å angre, du må godta feilen du har gjort,

det fins heller ikke noen stoppknapp så du kan ikke stoppe han når han først har begynt å gå.

 

Hva med backspace?

Endret av cun
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Helt enig Orresnei!

 

Denne tråden bør avsluttes

 

*Stenger tråden* .............. NÅ!

Red Dragon, vær så snill å skjerpe deg. Av alle dine (7) innlegg har jeg funnet ETT som i det hele tatt kan betraktes som noe i nærheten av en seriøs post.

Om det er noe(n) som burde blitt stengt, så vil jeg nesten si at det må være deg.

 

Men Orrsenei (og Red Dragon) har rett, denne tråden er på vei off-topic. ;)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...