Gå til innhold

Rome Total War - Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men du må vel være enig i det ZlummGlumm sa ihvertfall, de tre tingene har jo på en måte ikke noe med hverandre å gjøre.

ZlummGlumm sa dette:

Er enig i at man skulle kunne bruke hver bygning seprarat. Men det er bare mye enklere å ha det som det er. Men en ting de kunne ha mekket.. hadde hvert om vi kunne trene Agenter, Militære og marine uniter separat.

Blir litt dumt at en by på 30000 inbyggere setter alle ressursene sine inn i å lage en diplomat... så tar det 6 måneder.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

støtter Herr Brun fullt ut her..!

hvis man kunne byggd allt separat, ville det tatt ufattelig kort tid å pumpe ut megahærer, og masse asassins og diplomater som kan drepe/kjøpe mere folk å gjøre hærer enda større...

det virker ulogisk, det er jeg helt enig i, men dere skjønner vel at det ville vært spikern i kista for rome

Lenke til kommentar

Noen som har et godt råd om hva man skal gjøre når man skal innta en by?!

Får enkelt slått opp porten å greier men når jeg sender inn folkene mine så blir dem slaktet, da dem er så treg på å komme seg inn...

Vinner selfølgelig som oftest men det er så kjipt å miste så mange menn...:/

Å når man kommer inn gjennom porten hans sender han gjærne mange forskjellige units i en stor klynge å da vet man ikke hvilke folk man skal sende for å ta dem for man vet jo ikke hvilke folk han har i klynga...:(

Når man skal sende units inn porten bruker dem sinnsykt lang tid for den er så liten å det er så mange som skal inn samtidig...:/ Da får fienden tid til å stille seg opp å slakte alle som kommer inn en etter en å da får man jo selfølgelig ikke inn flere folk da porten blir blokkert...:/

Lenke til kommentar

Ska jo ha visse fordeler med å forsvare en by i forhold til å angripe da veit du.. :p

Men "sap points" fungerer jo bra på stone walls og større i hvertfall. Da blir det flere inganger for deg. Litt irriterende at du ikke får bestemme selv hvor dem skal stå men.

Lenke til kommentar

Det å besiege kan være et problem ja, men hvis du gjør det ordentlig er det ikke så ille. Bruk enten sap points eller onagers, helst onagers om du kan. I tillegg burde du bruke siege towers. Angrip fra flere sider og ta veggene. Fienden vil trekke seg tilbake og du kan storme inn. Hvis du stormer fra flere sider klarer de som oftest ikke holde alle stedene.

Herr Brun

Lenke til kommentar
Det er små tunnel åpning er som du kan lage samtidig som stiger og tårn.

Hvis du stapper en unit med karer inni der så graver de seg mot muren tell fienden og graver under den sånn at den detter sammen.

Ah...kult...=)

Har ikke spilt på en stund nå, men jeg kan ikke helt huske at man kunne putte ut folkene sine på flere sider av muren uten å måtte gå dit etter at man hadde plassert ut folkene sine...Å det tar jo jævli lang tid å gå dit med rambukken å greier...

Eller Er det en sånn rød strek rundt hele byen så man kan plassere folkene sine hvor som helst utfor den røde streken??

Lenke til kommentar
Det å besiege kan være et problem ja, men hvis du gjør det ordentlig er det ikke så ille. Bruk enten sap points eller onagers, helst onagers om du kan. I tillegg burde du bruke siege towers. Angrip fra flere sider og ta veggene. Fienden vil trekke seg tilbake og du kan storme inn. Hvis du stormer fra flere sider klarer de som oftest ikke holde alle stedene.

Herr Brun

Husk å ta på "fire at will" på siegetowersene. De største av de skyter piler like kraftige som ballistas nesten :!:

Lenke til kommentar
Husk å ta på "fire at will" på siegetowersene. De største av de skyter piler like kraftige som ballistas nesten :!:

WHAT??!!

sinnsykt kult, visste jeg ikke, men jeg må innrømme at jeg har stussa litt på hvorfor det er like skyteskår i toppen på de :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Herr Brun

Dette må prøves ja!

Benytter sjansen til å si at det er pussig de to store trådene døde ut, når TW fikk egen seksjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...