Gå til innhold

Rome Total War - Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Prøvde alle factions jeg ;) . Fant ut at Scipii er de vanskeligste(i og med at de må kjmpe mot ellefanter med en gang.

Så er Brutii den enkleste økonomisk sett men litt vanskeligere enn Julii når de kommer til slagmarken. Julii er den enkleste man tar enkelt over Segesta, Mediolanium og Patavium med det samme. (de tre galliske byene rett mellom deg og Pyreneene (det er pyreneene???)) Så får du litt fred til å bygge deg opp (PS.: fred fra barbarene ikke senatet!!!!)

Ps.: dette er på medium difficulty på det strategiske kartet :blush: {host, host} (er ikke så veldig god akkurat, men, men.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde alle factions jeg  . Fant ut at Scipii er de vanskeligste(i og med at de må kjmpe mot ellefanter med en gang.

Så er Brutii den enkleste økonomisk sett men litt vanskeligere enn Julii når de kommer til slagmarken. Julii er den enkleste man tar enkelt over Segesta, Mediolanium og Patavium med det samme. (de tre galliske byene rett mellom deg og Pyreneene (det er pyreneene???)) Så får du litt fred til å bygge deg opp (PS.: fred fra barbarene ikke senatet!!!!)

Faktisk... så synes jeg at Scipii vart de enkleste...Jeg har faktisk ikke møtt en eneste elefant i det hele tatt samma hvem jeg speller med.

Prøvde julii 2 ganger.... dævva begge gangene(de gallerne kommer tusentall med engang). Driver med brutii no og kicker stump.

Lenke til kommentar

Syns ikke gallerne var så vanskelig å slåss mot, jeg. De var nærmest ynkelige, der de gang på gang i massivt overtall ble trampa ned av mitt kavaleri. Dette ble spilt på den vanskeligste spillbarhetsgraden.

Senatet og Folket i Roma bestemte seg her om dagen for å bannlyse meg. De syns jeg var blitt for sterk og for populær blant plebeierne. Først krevde de at fraksjonslederen min skulle begå selvmord, men da jeg nekta erklærte de meg til sin og de andre familienes fiende. Det skulle de aldri ha gjort...

Selv om jeg hadde mine store hærer langt unna, hadde ikke SPQR forberedt et angrep på meg. De hadde visst ingen store styrker igjen. Så da bygde jeg opp mine styrker i hjemlandet og beordret de store hærene hjem, mens Brutii forsøkte innimellom å ta de store byene mine med sine spredte hærer.

Jeg kom hjem til slutt med hærene, samtidig som jeg hadde mønstret en svær hær hjemme og sprang til angrep mot Roma. En ynkelig kamp fra SPQR endte i strålende seier og Romas prakt ble min.

Hvorfor i helvete erklærte de meg til fiende? Jeg hadde aldri tenkt til å fike opp dem, jeg. Bare fordi plebeierne elsket meg og jeg hadde den mest suksessrike fraksjonen i antall landområder erobret. De romerne, de romerne...

Endret av cun
Lenke til kommentar
er det noen andre som har merket at de andre romerske fraksjonene ekspanderer mindre på høyere vanskelighetsgrad? Slik virker det hvertfall for meg.

Greit det, når jeg uansett må denge de senere...

Spiller som Bruti nå ,

Veldig merkeligt de andre romerne har tatt 3-4 regioner og det er alt ...

jeg har tatt roma og utryddet senate og de blå romerne de røde sitte igjen med 1 region...

Men faen jeg sliter med Egypterne!!

...................................................

Men penger har jeg i masse vis! ... Finner ikke noe å bruke de på :D

Lenke til kommentar
spiller som cahigans. med Realsim mod v3.2.

Julii og scipii sendte 1 og 1 general får å ta meg, jeg kjøpte dem opp. så nå har jeg en by med 10 generaler, jeg ble angrepet og ridde ut får å slakte hæren dem, jeg mista 45 soldater, og ridde ned over 1000 :)

Lett å bribe de generalene.

Lenke til kommentar
Har ignorert mange av senatets missions, fordi eg ikkje veit korleis eg blockeder ei havn... (Har bare hatt spellet i 3 dager no)

Hjelp anyone? :wallbash::realmad:

Bygg en båt, i ein av byene du har havn. Velg båten og høyreklikk på havna du vil blokkere. Visst du har problemer med å finne havna du skal blokkere trykker du bare på forstørrelsesglasset nede til venstre i senate mission vinduet.

Lenke til kommentar
Rome: Total War er et av de spillende som blir mer spennende hvor mer du spiller det.

Helt til jeg gikk igjennom det! :cry:

Det skulle vært slik som CM spillene, at det ALDRi ble ferdig!

Altså, man styrte Romerriket, århundre etter århundre, og etter hvert kom det mektigere og mektigere folk på banen.

Kunne sett for meg Romerriket i NÅTID, jeg! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...