Gå til innhold

Rome Total War - Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Spørsmål: Hvilke historiske slag er det man kan spille, det er jo battle of trebia, men den er jeg jo ganske kjent med...  . Men hvilke andre og gjerne fortell litt om de.

Forresten så lurte jeg litt på hvorvidt emnetittelen må byttes. Evt. noen forslag?

Edit: kom på nå i etterkant at jeg ikke vet hvordan jeg bytter emnetittel...  :blush:  (må jeg spørre moderatorne?)

fint om jeg får svar på dette og....

:blush:  :blush: 

hva med den enda større rome tråden

hehehe..... Det blir vel kanskje litt for mye herming, men på den annen side er det jo helt sant... Kan jo gå for det hvis flere er enig, men tar imot flere forslag,

med stor takk :D .

EDIT: skrivefeil

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koser meg skikkelig med dette spillet. Klarte å ta Roma med grekerene, men er litt skuffa over dem, kjedelig å bare ha phalanx, og dårlig kavaleri.

Har et spørsmål, hvordan kan jeg få flere krigere i hver gruppe. Vet ikke om det kommer klart frem hva jeg lurer på :) Altså når jeg lager en unit, feks kavaleri, så består gruppen av sånn ca 30 mann. Hvordan kan jeg få denne gruppen til å bestå av flere? Har fått meg chariots med Egypt og vil skremme fienden skikkelig.

Lenke til kommentar
Har et spørsmål, hvordan kan jeg få flere krigere i hver gruppe. Vet ikke om det kommer klart frem hva jeg lurer på  Altså når jeg lager en unit, feks kavaleri, så består gruppen av sånn ca 30 mann. Hvordan kan jeg få denne gruppen til å bestå av flere? Har fått meg chariots med Egypt og vil skremme fienden skikkelig.

Som skrevet mange ganger før: Gå tell video options og sett på advanced options, så setter du unit sizes på huge. Men du må starte ny camp for at det skal funke.

Lenke til kommentar
nesten så det burde bli en pinned tråd der det står hvordan man stiller på unit sizen...

det spørsmålet stilles svæææært mange ganger.

det er derfor det er foreslått ein faq tråd til populære spel, der sånne spørsmål blir besvart.

Lenke til kommentar
nesten så det burde bli en pinned tråd der det står hvordan man stiller på unit sizen...

det er derfor det er foreslått ein faq tråd til populære spel, der sånne spørsmål blir besvart.

Hadde vært en strålende ide, bare det at det blir for mye jobb for moddene....

Fint om noen lager fler tråder om spillet det er tydeligvis ikke nok med de trådene vi har nå :dontgetit: .

[se mitt forrige innlegg(alt)  ;) ]

Som sagt tar jeg imot fler forslag og svar. På forhånd tusen takk!!!

Lenke til kommentar

det er jo en kjempe-idè da

Edit: hva med ''en guide til Rome: Total war'' :D

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Har noen nye spørsmål, og gamle... :roll: (!)

1. Er litt spent på AIen i spillet er den veldig bra eller kunne den vært bedre og har de først og fremst satset på AIen i slagdelen eller "Risk-delen"?

2. Spørsmål om historiske slag: Hvilke slag er det? Og gjerne fortell litt om dem.

3. Trenger dette forumet ny emnetittel og evt. hva?

4. Hvor lang tid tar det å komme gjennom spillet? (altså det med å ta de femti provinsene.)

:hmm::hmm:

Takker for svar :thumbup: !

Lenke til kommentar

1 - på hard eller very hard, i både kampanje-delen og slag delen er AI'en svært god mener jeg, det er bare litt dårlig at du i noen tilfeller bare kan stå og skyte påler på fienden uten at han gjør noe...

2 - Slaget der Varus-collum bilr slaket, er vel med, husker ikke hva det het... det er i hverfall etter min mening ganske lett, er flere andre som er mer utfordrende.

3 - vet egentlig ikke

4 - jeg brukte vel ca. en månede... noen bruker mer andre mindre, spørs på hvor mye man spiller, hvor vanskelig det er på, hvor mye tid man bruker på kampanjekartet og om man kjemper alle slag selv.

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
Har noen nye spørsmål, og gamle... :roll: (!)

1. Er litt spent på AIen i spillet er den veldig bra eller kunne den vært bedre og har de først og fremst satset på AIen i slagdelen eller "Risk-delen"?

2. Spørsmål om historiske slag: Hvilke slag er det? Og gjerne fortell litt om dem.

3. Trenger dette forumet ny emnetittel og evt. hva?

4. Hvor lang tid tar det å komme gjennom spillet? (altså det med å ta de femti provinsene.)

:hmm::hmm:

Takker for svar :thumbup: !

1. AI-en i "risk"-delen er litt tvilsom iblant. Rett nok angriper de ikke om de er i undertall, men slik ting som blokkerte havner bryr de seg som oftest lite om. Dette er merkelig, med tanke på alle pengene man taper på en blokkert havn. I slag-delen av spillet er AIen god på høy vanskelighetsgrad, selv om de, som nevnt tidligere, av og til rett og slett ikke reagerer på bombardering av archers eller katapulter, dette er merkbart om du skal angripe dem. Som oftest "merker de" deg etter litt..

2. Har ikke testet historiske slag, spiller bare campaigns.

3. Jeg overlever.

4. Jeg brukte vel rundt 2 uker med litt on-and-off-intensitet i spillinga.. Starter man å spille en dag, blir man gjerne sittende noen timer, hvorpå man ikke orker å spille dagen etter. Det er NOK underholdning og varighet i spillet, jeg har begynt på den andre store campaignen nå. Første var på medium, nå kjører jeg hard.

Lenke til kommentar

Hmm...har sett mange screenshots der folk har sine 1000 mann eller fler veldig systematisk plassert å alle på rekker....hvordan får dere det til???

Egen knapp for det eller no??

Å hvordan får jeg folka mine til å forandre formasjon???

sånn at dem kanskje står sånn:

-----------

------------

i stede for sånn:

-----

-----

-----

????

hvis dere skjønner??!!:p

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
Vini Vidi Vici

er det ikke Veni, Vidi, Vici..?

jeg brukte ca. en månede på å runne, og det gikk i lengre intervaller, der jeg spillte lenge , så pause i en dag eller to(men det var vel mest pga. lekser)...

Driver en short campaign med chartage nå.

noen som vet en bra sammensettning av en hær med denne fraksjonen tidlig i spillet?

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for svar!

Har forslag til at vi kan ha forskjellige temaer rundt spillet

så hvis et tema ikke blir svart no særlig på så kommer et nytt tema, tror dere dette kunne funka? :hmm:

Har forslag til det første temaet allerede.

at det kan være om hester og ellifanter( :love: ) hehe :p .

Venter på fler forslag ;) .

Hilsen en som har 50kroner mer enn spillet koster,

men som ikke kan finne lommeboka.... :blush::blush:

EDIT: Venter utover dagen før jeg evt. begynner på det første emne ;)

Lenke til kommentar

Har ikke kommet så langt at jeg har fått hester å ellefanter ennå... :blush:

Er så j**** utolmodig med spill...

Har begynt på nytt 3 ganger siden byene mine har gått i minus å jeg har blitt så forbanna at det har vært like før pc`en min har fått joine noen satelitter å blitt most i bane rundt jorden... :mad:

Også har jeg noen ganger en del problemer med å få gjort alle missions som senate ber meg om...kjennes ut som at jeg har mislyktes å tapt hele spille med en gang jeg ikke klarer et mission.... :(

Er det virkelig SÅÅ nøye med å ta absolutt alle oppdragene???

Går noen ganger i min sikre død hvis jeg tar dem... :thumbdown:

da jeg har hatt lite cash å ikke hatt råd til å bygge meg units... :blush:

Lenke til kommentar
Har ikke kommet så langt at jeg har fått hester å ellefanter ennå... :blush:

Er så j**** utolmodig med spill...

Har begynt på nytt 3 ganger siden byene mine har gått i minus å jeg har blitt så forbanna at det har vært like før pc`en min har fått joine noen satelitter å blitt most i bane rundt jorden... :mad:

Også har jeg noen ganger en del problemer med å få gjort alle missions som senate ber meg om...kjennes ut som at jeg har mislyktes å tapt hele spille med en gang jeg ikke klarer et mission.... :(

Er det virkelig SÅÅ nøye med å ta absolutt alle oppdragene???

Går noen ganger i min sikre død hvis jeg tar dem... :thumbdown:

da jeg har hatt lite cash å ikke hatt råd til å bygge meg units... :blush:

Senat-oppdragene er ikke dødsens viktige nei, iallefall ikke i starten. Etterhvert kan det bli litt problemer, da Senatet kanskje truer med ting som økonomisk etterforskning og lignende mot deg. Forstår ikke helt hvordan du kan ha så dårlig økonomi - det er bare å bygge markedsplass, havn og veier i byene, så vil du tjene penger etter hvert.

Lenke til kommentar

Senat-oppdragene er en fordel å gjøre. Blant annet fordi de gir deg ting, enten penger eller enheter. Men det gjør ingenting at du ikke gjør de. Men prøv å gjør alle de enkle og de du ikke taper noe på. Det er sikkert en fordel med at senatet liker deg, men jeg vet ikke hva egentlig:P Spør du meg er senatet bare plagsomt.

Herr Brun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...