Gå til innhold

Rome Total War - Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Dette innlegget som du leser nå, vil være det to hundrede på denne siden, men men nok om det. Mye fine taktikker her og det liker jeg.

Ellers har jeg to spørsmål

det ene: Jeg vet det bare er en demo, men går det ann på en eller annen måte å spille fienden?

Det andre: Hvilke kamper kan du spille i Historical Battle (Fint om det eventuelt blir fortalt litt om disse.) Takk.

Forresten kan man ta bilder i demoen?

(Hadde vært fint å få svar :D )

Og ellers lurte jeg på om vi ikke kunne "møtes" her på forumet i dag klokka 21:00 og utover og i morgen 19:00 og utover. Så kan jeg forresten anbefale en nettside som heter TW - Center.net (se også lenker på hilsenen min til flere sider)

Her er det veldig mye bra bl.a. downloads til demoen!(?) Har prøvd og det har gått fint, har ikke fått noe virus (Det er i hvertfall det Norton Antivirus sier)

Men det er også Downloads på orginal spillet og. Lykke til med utforskningen!! :thumbup:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt ufattelig :ohmy: !

Jeg har nettopp sett på den 16 minutters filmen (overraskende nok ikke før) og det er bare å gi seg ende over jeg hadde høye forhåpninger før og nå er de enda høyere

også de talene da! :dribble: (som jeg lengter etter å høre første gang :dribble: ) som tilpasses landskap, styrker, fiender osv. Også dette med assains og spioner det er helt utrolig :ohmy: (jeg hadde hørt om det, men dette...)

Hvis dere syns jeg tar litt av nå, så skjønner jeg dere, dere som har spillet vet jo alt dette. Men det er jo bare helt utrolig... Og som "kommentatoren" sier til slutt -Dette er ikke bare et spill, dette er Rome Total War! :thumbup:

(Måtte bare få ut min glede)

Lenke til kommentar
Hadde vel kanskje med at de med minst erfaring skulle få mest mulig erfaring, + at de skulle slite ut troppene til motstanderne. Så når de mest rutinerte soldatene angrep, så var motstanderne allerede utslitt og "mørnet"..
Det var også det at hvis de så at de ikke kunne vinne slaget, så skulle Triarii folka holde fienden opptatt mens resten trakk seg.

Hvis de kunne vinne slaget så hvilte hastatiene mens principes folka fighta, så kunne hastati angripe igjen med ny styrke seinere.

Enig i det ja.

Har et spørsmål ångående talene. Er det sant at ingen er like. Og uantsett, hvordan har de fått til dette med at de tilpasses tropper, styrker, landskap osv.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Etterhvert som man speller blir de noen gang like. Men det er ikke ofte.

Startfilmen er ikke mer en at kameraet går forbi troppene dine mens de står og taunter, så det ikkeno film...

Talene kommer i deler, først sier de f.eks: "Today we face the necrophelic(sp?) Egyptians". Hvis generalen din har "Tedious Speaker" traiten, så blir det litt morsomt. Da blir det mer som "Today we must fight.....and...... we must.... win... i suppose". Og ting som det.

Så snakker de om hvem som har flest tropper, så er det om hvem som har best tropper, så er det om hvordan tropper og hva man skal gjørra for å stoppe dem osv. Har hørt at generalen kan si noen ganske psycho ting hvis han har "Unhinged loon" traiten.

Men dissa talene gjelder bare romerne virker det som. Speller no som tyskerne, og talene kommer bare i 2 deler, og har vanligvis ikke no særlig handy info i dem.

Så det virker som om CA har konsentrert seg mest om Romerne..... ikke så rart egentlig.

Edit:Hmm.. virker som om det ikke funker så bra å legge tell tga filer.

Endret av ZlummGlumm
Lenke til kommentar

har nå testa som romer, greker, selucid,

romerne er jo kule, men det iriterer meg å se de 2 andre familiene vokse seg store og sterk når du vet at man må banke den i slutten av spillet.

grekerne var veldig flinke men jeg ble veldig lei av at alt de lagde var pikemen, og de har ingen gode cavalery unit.

selucid var veldig morrsome å spille med, i begynnelsen har man ikke så mange kule units, hovedsaklig bare pike folk.

men det har cataprach cavaleri som er utrolig morrsome å bruke, og når man får over 24000 folk i byene og får seg royal baracks, kan man lage silver shield legioners, som er like bra som romerne sine. du må bare passe på å kvitte deg med egypt tidlig sidden du er naboer med dem, og de har en tedens til å bli store og sterke

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

hakke spilt ferdig med romerne engang... på medium difficulty er det så lett at jeg ikke gidder mer etter å ha erobret en del byer. og på hard og very hard så sliter jeg seriøst...

men har jo spilt med mange av faksjonene på multiplayer og jeg liker macedonians best. gode spydfolk, gode hestefolk og gode archers. de hakke sverdfolk, men spydfolk foretrekker jeg uansett. phalanx formasjon er så genialt.

Lenke til kommentar
hakke spilt ferdig med romerne engang... på medium difficulty er det så lett at jeg ikke gidder mer etter å ha erobret en del byer. og på hard og very hard så sliter jeg seriøst...

men har jo spilt med mange av faksjonene på multiplayer og jeg liker macedonians best. gode spydfolk, gode hestefolk og gode archers. de hakke sverdfolk, men spydfolk foretrekker jeg uansett. phalanx formasjon er så genialt.

De beste spydfolkene kan trekke frem sverd hvis du tar av phalanx formasjonen. Dette er meget praktisk hvis det skulle komme fotsoldater bakfra.

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

De beste spydfolkene kan trekke frem sverd hvis du tar av phalanx formasjonen. Dette er meget praktisk hvis det skulle komme fotsoldater bakfra.

ja det har du rett i, men de har pure sverd folk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...