Gå til innhold

Rome Total War - Hva synes du?


Anbefalte innlegg

Synes det er altfor mye fokus på "hva som tar hva" her. Dette er selvfølgelig viktig, men det beste på slagmarken er en sammensatt her, som man bruker på riktig måte.

 

Har sett folk som antyder at det er lite strategi/alt går av seg selv. Da burde du kanskje skru opp vanskelighetsgraden? Jeg skal love at du trenger strategi etterhvert. Har sett meg lei på folk som disser AIen i spill de spiller på easy/normal.

 

Var en i tråden som sa "Rome - Total War er som heroin". Jeg vil herved skrive under på dette. Regner meg selv som bruker/misbruker. Kan sitte et døgn! :blush:

Endret av Munch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rome er definitivt som heroin. Tror jeg har forsove meg 2 uker på rad nå. Må bare få lagt meg før klokka 2 idag. Står opp i halv 6 tia.

 

Men en feil har jeg oppdaga med spillet faktisk :-(

 

Jeg angrep en by med 4 Hastati tropper ,8 Equites tropper og en general. Fienden satte fyr på begge beleirings tårnene mine, slik at jeg ikke kom meg inn i byen. Så da måtte jeg bare trekke meg tilbake igjen. Men da jeg kom ut til strategi kartet, så hadde jeg bare de 4 hastatiene igjen + generalen min som hadde mistet alle livvaktene sine. Noen flere som har vært borti dette???

 

 

 

Hadde en kul episode igår forresten. Har en 14 stjerners general som driver og slåss i britania. Han er fryktet som bare faen på slagmarken. Har ennå aldri tapt ett eneste slag med han.

Jeg skulle slå ned en gruppe med rebels. For det meste bare peasants. Og når de kom stormende mot meg, så stilte jeg sjefsgeneralen min foran troppene mine. Og da snudde plutselig den ene bondehæren og stakk. Resten av motstanderene ble pløyet ned av kavaleri'et mitt. Men kult at folk bare snudde og løp når de så generalen min. Noen andre som har opplevd lignende???

Lenke til kommentar

Godt å vite eg ikkje er den eneste som er avhengig. Holder fortsatt på med Julii kampanjen. Har vunnet ca 200 slag og tapt nærmere 30. Nesten alle i sjøslag. Men en ting som er litt rart. Brutii har sinnsykt mange og store hærer, men svært lite landområde i forhold. syns det er ganske rart, men da blir det jo mere av en utfordring :D

Lenke til kommentar

Før tenkte jeg "Hrm, Rome Total War, dritt spill".

 

Så fikk jeg klørne mine i demoen av Rome Total War. Nå teller jeg små mynter for å se om jeg kanskje har råd til å kjøpe båden det og HL2. Må bare si jeg er SKIKKELIG positivt over rasket over spillet. God grafikk, lett å styre troppene når du blir vant til det, stilige slag og realistisk oppsett. Er jo meget realistisk at folk med spyd har overtaket mot folk på hest, de stikker seg litt frem ja :p

 

Så som dere ser, en skeptiker konvertert til RTW fan, så alt er mulig ;)

Lenke til kommentar

det er faktisk veldig gøy med litt rolle spill i rome.

 

er man romer, skal man spre sivilisasonen, når jeg tar over en by, pleier jeg enten å bare okupere eller inslave, lager nesten bare infrastruktur, veier, bad osv. militære bygninger lager jeg nesten bare i italia,

 

men spiller man som barbarer, altså: galler britte, osv. slakter jeg altig byen jeg kommer til. og lager nesten bare det som trengs får å krige.

Lenke til kommentar

Jeg er tilbake!!!!!!! :dribble::dribble::thumbup:

Datan er tilbake fra reperasjon.

(Feilen var forresten at når de laga datan hadde de satt inn feil hovedkort... :roll: )

Men det store menet er at jeg ikke fikk spillet. KRISE!!!

Men utrolig nok holder jeg sånn noenlunde ut med demoen. (Selv om jeg vet det bare er barnemat i forhold til selve spillet. Ellers har jeg to spørsmål

det ene: Jeg vet det bare er en demo, men går det ann på en eller annen måte å spille fienden?

Det andre: Hvilke kamper kan du spille i Historical Battle (Fint om det eventuelt blir fortalt litt om disse.) Takk.

Forresten kan man ta bilder i demoen? :hmm:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
det er faktisk veldig gøy med litt rolle spill i rome.

 

er man romer, skal man spre sivilisasonen, når jeg tar over en by, pleier jeg enten å bare okupere eller inslave, lager nesten bare infrastruktur, veier, bad osv. militære bygninger lager jeg nesten bare i italia,

 

men spiller man som barbarer, altså: galler britte, osv. slakter jeg altig byen jeg kommer til. og lager nesten bare det som trengs får å krige.

 

Hva hvis jeg sier at når Romerne tok over Carthago, så ødela de byen fullstendig... Tviler på at de var særlig koselige mot de ander heller.

 

Har forresten begynt på en Germania Campaign no, så litt dårlig ut tell å begynne med, men så spurte britene med om jeg ville værra dem sin protectorate. Med andre ord så var det jeg som overga meg til dem.

 

Så nå kan jeg spre meg så mye jeg vil og samtidig værra sikker på at britene ikke angriper meg. Nå får gallerne smake. Ting ser bra ut!

Lenke til kommentar

så klart tar de og utsletter sine finder, og det gjør jeg også, men når jeg tar over byer med 100-6000 folk i er det bare å ta over byen, men når tiden kommer til å virkelig rævkjøre finden er det bare å trykke på extreminate knappen, rekord hitil er sparta, der utslettet jeg 35 000 folk når jeg tok over byen

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Fælt så barbariske dere var da. pleier bare å ta folk til slaver. Dermed oppnår jeg bedre velferd.

 

Hvor lenge har du spelt da? Hvis du ikke har spelt særlig lenge så kommer du tell å merke at du får altfor mange karer i byen din, og det hjelper ikke når de har en helt forskjellig kultur. Pluss at når man exterminater svære byer så får man masse loot :D .

 

Men hvis du er veldig gira på å Enslave, så må jeg bare si at du må passe på at de byene som trenger population må ha en guvernør. Har ikke byene har det så får de ikke slaver.

 

Hadde store problemer med noen egyptiske byer jeg tok, selvom jeg slakta, så tok det ikke lenge før de hadde blitt 20.000 igjen, da var det bare å få fram noen rebeller så slakte dem igjen!

 

Synes det blir litt for mye når det paserer 30.000. Selv i mine egne byer. Tar jeg over nye byer så slakter jeg dem... utenatt hvis de er av min egen type da. Er me barbar så slakter jeg ikke barbar byer, er man romer så slakter me ikke romerbyer.

 

Rekorden på en slakt trur jeg er oppi 40.000, det var en eller annen svær egyptisk by. Vart i området av Alexandria.

Lenke til kommentar

Har sett meg lei av at generalene utvikler seg til gamle griser når de blir guvernører. Har hatt mange med så mye negative egenskaper at de kommer ut med minus. Ofte er det også en talentfull ungdom, som utvikler seg til å bli en korrupt, paranoid, utro, aggresiv alkoholiker. Pleier bare å kaste dem ut av byen og sende de på nærmeste fiende. Rushe inn i senteret av fiendens hær og la de dø en heltefull død! For honor and glory! :w00t:

 

Har forresten ikke kverka en eneste by. Etter noen runder pleier de roe seg. Har over 40 provinser og bare litt problemer i england. Masse townwatch hjelper! På sikt er det bedre med skattebetalere, tjener penger som gress nå.

 

Oppdaget en bug jeg og. Ga bort to provinser i Russland til Scythia. Tror du ikke de gjorde opprør og gikk over til meg igjen. Tingen er, de var fylt opp med masse elite tropper, jeg aldri har sett før. Til sammen ca 6 peasants, 4 roman cavalery og 16 bikkjetropper. Alle hadde 8 i experience! og sølv våpen og gull skjold (+2,+3). De er jo helt rå! Bøndene er de reine gladiatorer! :cool:

Endret av Munch
Lenke til kommentar

Bribe er så genialt artig. Hadde to svære Brutii hærer(fyllt til topps) etter Faction Heir'en min. Han hadde akkurat kommet ut av flere slag med dei turkise folka og var derfor ganske nedslitt med antall folk. Så tok eg bare en av Diplomatene mine og briba begge hærene som forfulgte meg, og vips så hadde eg fått 2000 nye menn til å sloss for Roma. :)

Lenke til kommentar

Rome Total War er dritfett!! Så løp og kjøp! :w00t:

 

Men det er noe jeg lurer på!

 

- SLiter endel med pest! finnes det noe effektiv måte å bli kvitt dette.. Generalene mine, båtene mine og endel byer er infisert.. stor plage.. hehe

 

og

 

Elefanter? når får man dem.. er i år 200 BC med Brutii, men ennå ikke elefanter, de kunne gjort mye for meg.. hehe...

Lenke til kommentar

Når du har pest i en by er det lurt å ikkje flytte troppene dine rundt til andre byer da du kan risikere å smitte dei også. Lureste er å la hæren din bli i byen. Sette den i karantene helt til pesten er over.

 

Edit: Romerene har ikkje elefanter

Endret av ac_
Lenke til kommentar

Jeg er rundt år 210BC nå.. Sliter sinnsykt med å få tatt egypterne.

Det største problemet mitt er å få nok erstatninger for folk jeg mister. Båtene mine bruker gjerne 4-5 turns på å få en full hær fra Julii området og ned til Egypt. Første slaget jeg hadde mot egypterne endte i katastrofe. Hadde total undervurdert chariot'ene deres. Infanteriet mitt ble regelrett slaktet ned, kavaleriet mitt gjorde endel skade på infanteriet deres, men måtte trekke seg tilbake. Jeg mista 2/3 av hele afrika hæren min i det angrepet. + at jeg mista en av de beste generalene jeg hadde. Banna greier. Har ennå tilgode å ta en egyptisk by. I tillegg så er egypterne på full vei vestover for å ta byene jeg erobra fra Carthagerne. SLITER!

 

Men har 3 båter fulle med folk nå. Men de er ikke framme før om ihvertfall 3 turns. Håper jeg holder ut så lenge. Egypterne beleirer sikkert den ene byen min i neste turn. Angriper de, er jeg ferdig tror jeg.

1 Hastati tropp, 3 halve Equites tropper, og 3 town watch tropper er alt jeg har igjen å forsvare meg med.

 

Faen ta den møkkajobben jeg må på hver dag :-( Vurderer nesten å fake'e en ryggskade og få 1 ukes sykemelding. Begynner å bli litt småbesatt av RTW nå tror jeg. Om natta drømmer jeg om slagene jeg har hatt og hvordan forbedre taktikken min og sånt.

Lenke til kommentar
Jeg er rundt år 210BC nå.. Sliter sinnsykt med å få tatt egypterne.

Det største problemet mitt er å få nok erstatninger for folk jeg mister. Båtene mine bruker gjerne 4-5 turns på å få en full hær fra Julii området og ned til Egypt. Første slaget jeg hadde mot egypterne endte i katastrofe. Hadde total undervurdert chariot'ene deres. Infanteriet mitt ble regelrett slaktet ned, kavaleriet mitt gjorde endel skade på infanteriet deres, men måtte trekke seg tilbake. Jeg mista 2/3 av hele afrika hæren min i det angrepet. + at jeg mista en av de beste generalene jeg hadde. Banna greier. Har ennå tilgode å ta en egyptisk by. I tillegg så er egypterne på full vei vestover for å ta byene jeg erobra fra Carthagerne. SLITER!

 

Men har 3 båter fulle med folk nå. Men de er ikke framme før om ihvertfall 3 turns. Håper jeg holder ut så lenge. Egypterne beleirer sikkert den ene byen min i neste turn. Angriper de, er jeg ferdig tror jeg.

1 Hastati tropp, 3 halve Equites tropper, og 3 town watch tropper er alt jeg har igjen å forsvare meg med.

 

Faen ta den møkkajobben jeg må på hver dag :-( Vurderer nesten å fake'e en ryggskade og få 1 ukes sykemelding. Begynner å bli litt småbesatt av RTW nå tror jeg. Om natta drømmer jeg om slagene jeg har hatt og hvordan forbedre taktikken min og sånt.

De er vanskelige de chariot-archerne ja. Britene har de samme greiene også. Har merket en "bug" et par ganger nå. Om man forfølger chariotarchers med kavaleri (i mitt tilfelle hadde hele resten av enemy-hæren routet eller blitt drept), vil de løpe rundt og rundt kartet, hele tiden foran kavaleriet, og gjerne skytende samtidig. Slutter man forfølgelsen, stikker de av fra mapet om de vet at de har tapt. Jeg har ikke møtt egyptiske chariot archers i åpent landskap, jeg har bare angrepet dem i byer og forsvart byer fra dem ennå, da har det fungert fin-fint med mange archers og flammepiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...