kindings Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 ATI har generelt veldig bra TV-ut funksjon, ATI TV-ut + DVD blir utrolig bra. De nyere ATI kortene kommer kun med s-vhs utgang(såvidt jeg vet hvertfall), men du får med overgang til komposite, ledning for både komposite og s-vhs og komposite->SCART sak. Det var det jeg fikk med mitt bulk ATI skjermkort. Hva du får med disse nye Hercules-ATI greiene, vet jeg dessverre ikke. Det står sikkert på nettsidene til Komplett etc... Lenke til kommentar
takeoff Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 hvis du kjører via svhs, så må du stille/velge i menyen på tv'n at det er svhs, ellers blir det svart/hvit, samme gjelder hvis du skal kjøre dvd via svhs... produsentene av disse utgangene burde skamme seg. ja til vga inn på alle tv'er! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 vga hadde vært greit, men min TV finner faktisk ut s-vhs automatisk. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Nå har jeg prøvd TV-ut på en rekke skjermkort, Gainward GF2 MX, Prolink GF2 MX, Hercules GF3 Ti200, Aopen GF 3Ti200, MSI GF4 Ti4400, ATI Rage 128, Ati RADEON. Min konklusjon er at ATI kortene har desidert best TV-ut, selv om de ikke har oppløsning på 1024*768. Bilde blir klarere og man slipper disse kjipe sørgekantene. Lenke til kommentar
theplaya Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg har hatt 4 skjermkort, ATI har MYE bedre TV out enn Nvidia- har en bærbar med 4 Mb skjermkort, bedre på TV enn Geforce 3 fra Asus!!! Tenk på det.. søk på reviews på ati etc vs andre, beste er egen tv boks 2000-3000 men da snakker vi krispt bilde også Lenke til kommentar
Roella Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Er det den bra ati tv out chippen som blir brukt i hercules og? LE8500 hercules koster jo ikke mer enn 1500.. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Tar jeg ikke feil er TV-ut funksjonen en del av Rage Theater Brikken. Jeg ser at den støtter 1024*768 også nå, dvs ATI har oppgradert den siden min Radeon 32 MB. Hercules kortet(8500LE) ser ut til å ha de samme spec'ene som ATIs eget 8500LE. Hercules: http://europe.hercules.com/products/3dpFDX...dpFDX8500LE.php ATI: http://www.ati.com/products/pc/radeon8500le/specs.html Lenke til kommentar
Roella Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Følgende står på Hercules' side ang. toskjermsfunksjonen: HYDRAVISION™ Desktop management software offering an interface for simplified management of display on VGA or DVI and simultaneous TV out (VGA or DVI output + TV) Men betyr dette at man også kan bruke to pc skjermer? To vga skjermer? (den ene ved hjelp av en adapter mot dvi'n ) Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 23:28, Roella skrev: Quote: Den 2002-05-15 22:51, Hr Kotelett skrev: Quote: Den 2002-05-15 10:47, sidestar skrev: Jeg har geforce3 ti200, og har det problemet at når jeg kobler til tv får jeg bare svart/hvit (bruker tv-tool, eneste som fungerer) Jeg har et gammelt finlux tv, kan det være grunnen til at det er svart/hvit? Jeg har og et gammelt finlux tv. 25 tommer fra rundt 90 tallet vil jeg tippe. Jeg greier fint å få farger på dette tv'en.. stiller jeg det inn med fargekontrollerene på fjernkontrollen får jeg et ganske bra bilde.. sånn som når jeg så Shrek på Tv'en var det bedre bilde på den en på pc'en Men jeg har da et kyro2 4500 og av og til må jeg slå til tv'en fordi den lager en stygg knatre lyd. sikkert bilderøret som begynner å bli slitent.. Og dette var med et geforce 3 kort? Han sa at han hadde et gammelt finlux tv og om dette var grunnen! ikke at det var skjermkortet.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 12:48, blackbrrd skrev:det er ikke ntsc/pal problemer som gir svart-hvitt, det er som sagt tidligere svhs og composite.. svhs har et signal for farger og et for lysstyrke. composite er som navnet tilsier et signal som består av farge og lysstyrkesignal i ett.. På min tv som støtter både ntsc og pal, for jeg svart/hvitt om jeg har feil sammenheng på innstillingene, dvs pal ut og ntsc på tven. Ikke at jeg helt skjønner grunnen bak, men sliker det ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Det heter ikke s-vhs det heter s-video. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 bruker daglig tv-ut mot et Sony 29" tv, s-video, Asus Gf3 Deluxe skjermkort, klager ikkje over kvaliteten, einaste er at du ikkje kan ha både tv og monitor samtidig..... (kan ved å bruke tv tool da men....) Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg har oxo samme problemet med at det blir svarthvit... Jeg har et GeForce 2 Ultra kort og bruker overgang fra svhs til scart.. Lenke til kommentar
Roella Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 11:37, Hr Kotelett skrev: Quote: Den 2002-05-15 23:28, Roella skrev: Quote: Den 2002-05-15 22:51, Hr Kotelett skrev: Quote: Den 2002-05-15 10:47, sidestar skrev: Jeg har geforce3 ti200, og har det problemet at når jeg kobler til tv får jeg bare svart/hvit (bruker tv-tool, eneste som fungerer) Jeg har et gammelt finlux tv, kan det være grunnen til at det er svart/hvit? Jeg lurte på med hvilket skjermkort, jeg bare stilte spørsmålet litt på en slik måte at de fleste alikevel ville forstå det. Jeg har og et gammelt finlux tv. 25 tommer fra rundt 90 tallet vil jeg tippe. Jeg greier fint å få farger på dette tv'en.. stiller jeg det inn med fargekontrollerene på fjernkontrollen får jeg et ganske bra bilde.. sånn som når jeg så Shrek på Tv'en var det bedre bilde på den en på pc'en Men jeg har da et kyro2 4500 og av og til må jeg slå til tv'en fordi den lager en stygg knatre lyd. sikkert bilderøret som begynner å bli slitent.. Og dette var med et geforce 3 kort? Han sa at han hadde et gammelt finlux tv og om dette var grunnen! ikke at det var skjermkortet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå